ECO1163 Research Methods and Statistics IBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar EKONOMİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
EKONOMİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ECO1163 Araştırma Yöntemleri ve İstatistik I Güz 3 0 3 8

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi SERKAN YEŞİLYURT
Dersin Amacı: Bu ders, tanımlayıcı ve çıkarımsal istatistiklerin ve bu tekniklerin sosyal bilimler çalışmalarına uygun araştırma yöntemleriyle nasıl kullanıldığı ile ilgili temel bir derleme sunar. Öğrenciler veri setleri ile çalışmayı, bilgisayar uygulamalarını kullanarak nasıl analiz edeceklerini, nasıl araştırma yapacaklarını, araştırma tekniklerini ve birincil araştırmayı anlama becerisine sahip olacaklardır. Dersin üç önemli hedefi vardır. 1. Öğrenciler mevcut çalışmaları değerlendirmeyi öğrenirler. Öğrenciler sınıftaki makaleleri inceleyerek ve analiz ederek bir Araştırma Makale Analizinin verisel olarak nasıl yapıldığını anlarlar. İkinci olarak, öğrenciler pratikte araştırma tasarlamayı öğrenirler. Öğrenciler bu hedefe, birkaç hafta boyunca resmi bir araştırma önerisi yazmak için sınıfta işbirliği içerisinde ulaşabilirler. Üçüncüsü, öğrenciler ihtiyaç değerlendirmesi yapmayı ve programlamayı öğrenirler. Öğrenciler bu amaca sınıf içi ihtiyaç değerlendirmeleri ve program değerlendirmeleri yaparak, veri tabanları oluşturarak, hesaplama istatistiklerini vererek ve bu bilgileri uygulayarak başarırlar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. İstatistik, matematik ve bilgisayar bilgilerini istatistiksel problemlere (Excel, R, Stata, Eviews ve Matlab) uygulamak ve analitik çözümler geliştirmek.
2. Belirsizlik içeren gerçek yaşam problemlerini tanımlamak, modellemek ve çözmek ve sonuçları yorumlamak.
3. Veri toplama tekniğine karar vermek ve deney, gözlem, anket veya simülasyon yoluyla uygulamak.
4. Küçük ve büyük hacimli verileri analiz etmek ve sonuçları yorumlamak.
5. İstatistiksel uygulamalar için gerekli güncel teknikler, bilgisayar donanımı ve yazılımı kullanmak; Gerektiğinde belirli problemler için yazılım programları ve sayısal çözümler geliştirmek.
6. Araştırma önerisi oluşturmak.
7. Akademik araştırma için veri kullanımı.
8. İstatistik bilimindeki güncel gelişmeleri ve yayınları takip etmek, araştırma yapmak, yeniliklere açık olmak ve eleştirel düşünmek.
9. Analitik olarak çözülemeyen istatistiksel sorunlara yönelik hesaplamalı çözümler geliştirmek.
10.Teorik altyapıya sahip olmak ve istatistikte yeni teoriler geliştirmek, teorik ve pratik bilgi arasında ilişki kurmak.

Dersin İçeriği

1-Finans ve iş dünyasında istatistik nasıl kullanılır
2-Numerik veriler için tablo ve grafikler
3-İyi bir grafik hazırlamak için nelere dikkat edilmeli
4-Tanımlayıcı nümerik istatistikler
5-Veri standardizasyonu ve kutu diyagramı
6-Temel olasılık
7. Araştırma nasıl yapılır 8. Araştırma makalesi nasıl oluşturulur, 9.Veriye nasıl ulaşılır ve veri ile nasıl çalışılır

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş, Araştırmaya Genel Bakış
2) Temel Excel Teknikleri
3) Tablolar ve Grafikler
4) Verileri düzenlemek
5) Veri Analizi
6) Tanımlayıcı istatistikler
7) Tanımlayıcı istatistikler
8) Contingency Tables
9) Olasılık tabloları
10) Excel kullanarak rapor hazırlama
11) Excel kullanarak rapor hazırlama
12) Excel kullanarak rapor hazırlama
13) Öğrenci sunumları
14) Öğrenci sunumları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Research Methods, Statistics, and Applications, by Kathrynn A. Adams and Eva K. Lawrence.
RESEARCH METHODS AND STATISTICS: A CRITICAL THINKING APPROACH, Sherri L. Jackson
Diğer Kaynaklar: Research Methods, Statistics, and Applications, by Kathrynn A. Adams and Eva K. Lawrence.
RESEARCH METHODS AND STATISTICS: A CRITICAL THINKING APPROACH, Sherri L. Jackson

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 1 % 15
Projeler 1 % 40
Final 1 % 45
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 15
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 85
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Küçük Sınavlar 2 30 60
Ara Sınavlar 1 25 25
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 199

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bir dünya vatandaşı olarak, küresel ekonomik, siyasi, toplumsal ve ekolojik gelişmelerin ve eğilimlerin farkındadır.  1
2) Küresel ve yerel dinamiklerin gerektirdiği teknolojik ilerlemeyi yakınen takip edecek ve öğrenmeyi sürdürebilecek donanıma sahiptir. 4
3) Temel iktisadi ilkeleri ve analiz yöntemlerini özümser ve günlük olayları değerlendirirken kullanır.  3
4) Ekonomi ile ilgili problemleri tanımlarken, bunları analiz ederken ve bulduğu sonuçları ilgili paydaşlarla paylaşırken nicel ve istatistiksel araçları kullanır. 5
5) Ekonomik birimlerin var olan kısıtlar ve teşvikler altında karar alma aşamalarını anlar, bu kararların etkileşimlerini ve olası gelecek etkilerini inceler. 4
6) Dijital teknolojilerin kullanıldığı yeni iş yapma biçimlerini ve yeni piyasa yapılarını kavrar.  3
7) İktisadi ve toplumsal problemleri eleştirel bir yaklaşımla ele alır ve analitik çözümler geliştirir. 5
8) Analitik çözüm üretmek ve nicel araştırma yöntemlerini kullanmak için gerekli matematiksel donanıma sahiptir. 5
9) Katkıda bulunduğu çalışmalarda bireysel ve toplumsal refahı birlikte ve etik bir bakış açısıyla gözetir.  4
10) Ekonomik problemleri disiplinler arası bir yaklaşımla ele alır ve farklı disiplinlerden yararlanarak çözüm arar. 4
11) Bir takımın parçası olarak katkıda bulunduğu çalışmalarda özgün ve yenilikçi fikirler üretir. 5