ECO2063 Statistics for EconomicsBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar EKONOMİ VE FİNANSÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
EKONOMİ VE FİNANS
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ECO2063 Ekonomi için İstatistik Güz 3 0 3 6

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi AYSE ERTUĞRUL BAYKAN
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencilere ileride veri analizi içerebilecek çalışmalarında ve/veya bulunacakları için sağlam bir temel sağlamak üzere öğrencilere R yazılım dili ile istatistik ve istatistiksel hesaplamanın temel kavramlarını tanıtmaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Tahminsel istatistiğin temel kavramlarını, unsurlarını ve amaçlarını açıklayabilir
2. Belirli bir veri üzerinde çıkarımsal istatistiksel analiz yapabilir
3. Tahminsel prosedürlerin gerektirdiği teknolojiyi kullanabilir
4. Tahminsel yöntemlerin bilgisayar bazlı becerilerini aktif olarak öğrenebilir ve geliştirebilir
5. Veriye dayalı karar almayı desteklemek için tahminsel yöntemler uygulayabilir
6. İstatistiksel analizden elde edilen sonuçların etkili bir şekilde iletişimini yapabilir
7. Kamuya açık bilgiler hakkında analitik çıkarım yapmak ve yorumlamak.

Dersin İçeriği

Öğrenciler, bu ders kapsamında, tahminsel istatistiğin temel elemanları olan örnekleme dağılımı, güven aralığı ve hipotez testlerinin teorik çerçevesini R Studio uygulamaları ile birlikte öğrenirler.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş Dersi - R Studio Temel Unsurlar ve Uygulamalı İstatistik
2) R Studio Temel Unsurlar ve Uygulamalı İstatistik
3) Örneklem ve Örneklem Dağılımı Bölüm 6 (Newbold & Carlson & Thorne)
4) Örneklem ve Örneklem Dağılımı - Ortalama ve Oran Bölüm 6 (Newbold & Carlson & Thorne)
5) Örneklem ve Örneklem Dağılımı - Varyans Bölüm 6 (Newbold & Carlson & Thorne)
6) Güvenilirlik Aralığı Tahmini - Tek Popülasyon - Ortalama Bölüm 7 (Newbold & Carlson & Thorne)
7) Güvenilirlik Aralığı Tahmini - Tek Popülasyon - Oran Bölüm 7 (Newbold & Carlson & Thorne)
8) Güvenilirlik Aralığı Tahmini - Tek Popülasyon - Varyans Bölüm 7 (Newbold & Carlson & Thorne)
9) Güvenilirlik Aralığı Tahmini -Normal Popülasyon Ortalamalarının Farkı Bölüm 8 (Newbold & Carlson & Thorne)
10) Güvenilirlik Aralığı Tahmini - Normal Popülasyon Oranlarının Farkı Bölüm 8 (Newbold & Carlson & Thorne)
11) Hipotez Testi: Tek Popülasyon - Ortalama Bölüm 9 (Newbold & Carlson & Thorne)
12) Hipotez Testi: Tek Popülasyon - Oran Bölüm 9 (Newbold & Carlson & Thorne)
13) Hipotez Testi: İki Popülasyon - Ortalama Bölüm 10 (Newbold & Carlson & Thorne)
14) Hipotez Testi: İki Popülasyon - Oran Bölüm 10 (Newbold & Carlson & Thorne)

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Newbold, P., Carlson, W.L., Thorne, B., Statistics for Business and Economics, )th Global Ed., Pearson, 2021.
Diğer Kaynaklar: D.R. Anderson, D.J. Sweeney and T.A. Williams, Freeman, J., Shoesmith, E., Statistics for Business and Economics, 3rd Ed., South-Western Cengage Learning, 2014.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 3 % 20
Ara Sınavlar 1 % 35
Final 1 % 45
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 55
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 45
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Ara Sınavlar 1 15 15
Final 1 25 25
Toplam İş Yükü 138

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik ve istatistik alanlarında geliştirilen bilgili birikimi ile hem mikro hem de makro düzeyde ekonomik mekanizmaların nasıl çalıştığını anlamak. 5
2) Piyasaların, sanayinin ve piyasa düzenleme ve politikalarının ortak ve ayırt edici özelliklerini anlamak. 2
3) İktisadi gelişmelere farklı açılardan bakabilme becerisi geliştirmek, bu farklı açıların iktisat tarihi boyunca neden ve nasıl oluşturulduğunu kavramak, ve bu bakış açıları arasındaki farkları ekonomik olayları açıklayabilme derecelerine göre anlamak. 1
4) Siyasetin ekonomiye müdahalelerini ve aynı şekilde ekonominin siyasete müdahalelerini tahlil etmek. 1
5) Eğitim sürecinde edindiği iktisadi bilgileri günlük ekonomik sorunların çözümünde kullanabilme ve bu sorunlara önerilen karşıt çözüm politikalarını değerlendirebilme becerisini kazanmak. 3
6) Güncel ve yeni ekonomik gelişmeleri ve yeni iktisadi yaklaşımların nasıl oluştuğunu kavramak ve değerlendirmek. 4
7) Belirli ekonomik gelişmeleri ve haberleri yazılı, sözlü ve grafiklerle açıklayabilme ve aktarabilme becerilerini geliştirmek. 4
8) İktisadi meselelerin nasıl çözümlenebileceğini bilmek ve bu doğrultuda belli bir hipotez, ilgili yazın taraması, metodoloji ve görgül sonuçlar içerecek şekilde planlı yazılmış çözümler üretebilmek. 5
9) Kazanılan sayısal ve sözel becerileri gösterebilmek ve iktisadi varsayımlar ve çıkarımları destekleyecek bulguları sunmak. 5
10) Bir yabancı dili kullanarak ekonomiyle ilgili bilgileri ve değişiklikleri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek. 3