ECO2063 Statistics for EconomicsBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar EKONOMİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
EKONOMİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ECO2063 Ekonomi için İstatistik Güz 3 0 3 6

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi AYSE ERTUĞRUL BAYKAN
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencilere ileride veri analizi içerebilecek çalışmalarında ve/veya bulunacakları için sağlam bir temel sağlamak üzere öğrencilere R yazılım dili ile istatistik ve istatistiksel hesaplamanın temel kavramlarını tanıtmaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Tahminsel istatistiğin temel kavramlarını, unsurlarını ve amaçlarını açıklayabilir
2. Belirli bir veri üzerinde çıkarımsal istatistiksel analiz yapabilir
3. Tahminsel prosedürlerin gerektirdiği teknolojiyi kullanabilir
4. Tahminsel yöntemlerin bilgisayar bazlı becerilerini aktif olarak öğrenebilir ve geliştirebilir
5. Veriye dayalı karar almayı desteklemek için tahminsel yöntemler uygulayabilir
6. İstatistiksel analizden elde edilen sonuçların etkili bir şekilde iletişimini yapabilir
7. Kamuya açık bilgiler hakkında analitik çıkarım yapmak ve yorumlamak.

Dersin İçeriği

Öğrenciler, bu ders kapsamında, tahminsel istatistiğin temel elemanları olan örnekleme dağılımı, güven aralığı ve hipotez testlerinin teorik çerçevesini R Studio uygulamaları ile birlikte öğrenirler.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş Dersi - R Studio Temel Unsurlar ve Uygulamalı İstatistik
2) R Studio Temel Unsurlar ve Uygulamalı İstatistik
3) Örneklem ve Örneklem Dağılımı Bölüm 6 (Newbold & Carlson & Thorne)
4) Örneklem ve Örneklem Dağılımı - Ortalama ve Oran Bölüm 6 (Newbold & Carlson & Thorne)
5) Örneklem ve Örneklem Dağılımı - Varyans Bölüm 6 (Newbold & Carlson & Thorne)
6) Güvenilirlik Aralığı Tahmini - Tek Popülasyon - Ortalama Bölüm 7 (Newbold & Carlson & Thorne)
7) Güvenilirlik Aralığı Tahmini - Tek Popülasyon - Oran Bölüm 7 (Newbold & Carlson & Thorne)
8) Güvenilirlik Aralığı Tahmini - Tek Popülasyon - Varyans Bölüm 7 (Newbold & Carlson & Thorne)
9) Güvenilirlik Aralığı Tahmini -Normal Popülasyon Ortalamalarının Farkı Bölüm 8 (Newbold & Carlson & Thorne)
10) Güvenilirlik Aralığı Tahmini - Normal Popülasyon Oranlarının Farkı Bölüm 8 (Newbold & Carlson & Thorne)
11) Hipotez Testi: Tek Popülasyon - Ortalama Bölüm 9 (Newbold & Carlson & Thorne)
12) Hipotez Testi: Tek Popülasyon - Oran Bölüm 9 (Newbold & Carlson & Thorne)
13) Hipotez Testi: İki Popülasyon - Ortalama Bölüm 10 (Newbold & Carlson & Thorne)
14) Hipotez Testi: İki Popülasyon - Oran Bölüm 10 (Newbold & Carlson & Thorne)

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Newbold, P., Carlson, W.L., Thorne, B., Statistics for Business and Economics, )th Global Ed., Pearson, 2021.
Diğer Kaynaklar: D.R. Anderson, D.J. Sweeney and T.A. Williams, Freeman, J., Shoesmith, E., Statistics for Business and Economics, 3rd Ed., South-Western Cengage Learning, 2014.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 3 % 20
Ara Sınavlar 1 % 35
Final 1 % 45
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 55
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 45
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Ara Sınavlar 1 15 15
Final 1 25 25
Toplam İş Yükü 138

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bir dünya vatandaşı olarak, küresel ekonomik, siyasi, toplumsal ve ekolojik gelişmelerin ve eğilimlerin farkındadır.  4
2) Küresel ve yerel dinamiklerin gerektirdiği teknolojik ilerlemeyi yakınen takip edecek ve öğrenmeyi sürdürebilecek donanıma sahiptir. 4
3) Temel iktisadi ilkeleri ve analiz yöntemlerini özümser ve günlük olayları değerlendirirken kullanır.  5
4) Ekonomi ile ilgili problemleri tanımlarken, bunları analiz ederken ve bulduğu sonuçları ilgili paydaşlarla paylaşırken nicel ve istatistiksel araçları kullanır. 5
5) Ekonomik birimlerin var olan kısıtlar ve teşvikler altında karar alma aşamalarını anlar, bu kararların etkileşimlerini ve olası gelecek etkilerini inceler. 4
6) Dijital teknolojilerin kullanıldığı yeni iş yapma biçimlerini ve yeni piyasa yapılarını kavrar.  4
7) İktisadi ve toplumsal problemleri eleştirel bir yaklaşımla ele alır ve analitik çözümler geliştirir. 4
8) Analitik çözüm üretmek ve nicel araştırma yöntemlerini kullanmak için gerekli matematiksel donanıma sahiptir. 5
9) Katkıda bulunduğu çalışmalarda bireysel ve toplumsal refahı birlikte ve etik bir bakış açısıyla gözetir.  3
10) Ekonomik problemleri disiplinler arası bir yaklaşımla ele alır ve farklı disiplinlerden yararlanarak çözüm arar. 4
11) Bir takımın parçası olarak katkıda bulunduğu çalışmalarda özgün ve yenilikçi fikirler üretir. 3