BHK5102 Bilgi ve İletişim Teknolojileri Temel KavramlarıBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar BİLİŞİM HUKUKU (TÜRKÇE, TEZLİ)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
BİLİŞİM HUKUKU (TÜRKÇE, TEZLİ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
BHK5102 Bilgi ve İletişim Teknolojileri Temel Kavramları Güz 3 0 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi AHMET NACİ ÜNAL
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu derste, bilgi ve iletişim tanımlamaları yapılacak, iletişimde bilginin önemi üzerinde durulacak, bilgi ve iletişim teknolojilerine ilişkin temel kavramlar incelenecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Bilginin oluşum sürecinin öğrenilmesi
2. Oluşturulan bilginin iletilmesinde teknolojik sürecin öğrenilmesi
3. Kablolu erişim alt yapılarının öğrenilmesi
4. Kablosuz erişim alt yapılarının öğrenilmesi
5. Bilgi ve iletişim teknolojilerinde eğilimler

Dersin İçeriği

1 Ders içeriği,- Bilgi kavramı ve bilgi oluşum süreci Bilişim Sektöründe kullanılan Terimler (Alfabetik sırada)
2 Kablolu Erişim Alt Yapıları - Bakır Kablo, Koaksiyel Kablo Bilişim Sektöründe kullanılan Terimler (Alfabetik sırada)
3 Kablolu erişim alt yapıları - Fiber Kablo Bilişim Sektöründe kullanılan Terimler (Alfabetik sırada)
4 Fiber Kablo Erişim Yöntemleri - FTTC /FTTB/ FFTH Bilişim Sektöründe kullanılan Terimler (Alfabetik sırada)
5 Kablosuz erişim alt yapıları -WPAN, WLAN Sistemleri Bilişim Sektöründe kullanılan Terimler (Alfabetik sırada)
6 Bloutooth, NFC, RFID, ZigBee Sistemleri Bilişim Sektöründe kullanılan Terimler (Alfabetik sırada)
7 Wireless Access Infrastructure - WMAN Systems Bilişim Sektöründe kullanılan Terimler (Alfabetik sırada)
8 Wireless access infrastructure - WWAN Systems Bilişim Sektöründe kullanılan Terimler (Alfabetik sırada)
9 Ara Sınav
10 Nesiller - 1.Nesil Sistem Bilişim Sektöründe kullanılan Terimler (Alfabetik sırada)
11 Nesiller - 2.Nesil Sistem Bilişim Sektöründe kullanılan Terimler (Alfabetik sırada)
12 Nesiller - 3.Nesil Sistem Bilişim Sektöründe kullanılan Terimler (Alfabetik sırada)
13 Nesiller - 4.Nesil Sistem Bilişim Sektöründe kullanılan Terimler (Alfabetik sırada)
14 Öğrenci sunumları

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders içeriği,- Bilgi kavramı ve bilgi oluşum süreci Bilişim Sektöründe kullanılan Terimler (Alfabetik sırada) Ders notları
2) Kablolu Erişim Alt Yapıları - Bakır Kablo, Koaksiyel Kablo Bilişim Sektöründe kullanılan Terimler (Alfabetik sırada) Ders notları
3) Kablolu erişim alt yapıları - Fiber Kablo Bilişim Sektöründe kullanılan Terimler (Alfabetik sırada) Ders notları
4) Fiber Kablo Erişim Yöntemleri - FTTC /FTTB/ FFTH Bilişim Sektöründe kullanılan Terimler (Alfabetik sırada) Ders notları
5) Kablosuz erişim alt yapıları -WPAN, WLAN Sistemleri Bilişim Sektöründe kullanılan Terimler (Alfabetik sırada) Ders notları
6) Bloutooth, NFC, RFID, ZigBee Sistemleri Bilişim Sektöründe kullanılan Terimler (Alfabetik sırada) Ders notları
7) Wireless Access Infrastructure - WMAN Systems Bilişim Sektöründe kullanılan Terimler (Alfabetik sırada) Ders notları
8) Wireless access infrastructure - WWAN Systems Bilişim Sektöründe kullanılan Terimler (Alfabetik sırada) Ders notları
9) Nesiller - 1.Nesil Sistem Bilişim Sektöründe kullanılan Terimler (Alfabetik sırada) Ders notları
10) Nesiller - 2.Nesil Sistem Bilişim Sektöründe kullanılan Terimler (Alfabetik sırada) Ders notları
11) Nesiller - 3.Nesil Sistem Bilişim Sektöründe kullanılan Terimler (Alfabetik sırada) Ders notları
12) Nesiller - 4.Nesil Sistem Bilişim Sektöründe kullanılan Terimler (Alfabetik sırada) Ders notları
13) Öğrenci sunumları Ders notları
14) Öğrenci sunumları Ders notları
15) Final Sınavı
16) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: "Bilgi ve İletişim Sistemlerinde Eğilim", 2017, Tayfun Acarer, Boyut, İstanbul.
Diğer Kaynaklar: "Büyük Veri ve Açık Veri Analitiği: Yöntemler ve Uygulamalar", 2017, Editörler: Şeref Sağıroğlu, Orhan Koç, Ankara.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 10 % 10
Ödev 4 % 10
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Sunum / Seminer 1 24 24
Ödevler 1 30 30
Ara Sınavlar 1 30 30
Final 1 40 40
Toplam İş Yükü 208

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. 4
1) Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, 5
1) Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. 4
1) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. 4
1) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. 5
1) Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 4
2) Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. 4
2) Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. 5
2) Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. 4
2) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. 5
2) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. 5
3) Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme . 4
3) Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. 4
3) Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. 4