BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ ÖĞRETMENLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
EDS1222 | Açık ve Uzaktan Öğrenme | Bahar | 2 | 0 | 2 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ÖZLEM KARAIRMAK TEKDURMAZ |
Dersin Amacı: | Uzaktan eğitim, yükseköğretimin ve kurumsal öğrenmenin önemli bir bileşenidir. Bu ders, uzaktan eğitimde teori , ilkeler ve öğretim uygulamalarını kapsayacaktır . Ayrıca, eğitmenden mesafe ve/veya zaman açısından ayrı olan öğrencilere eğitim verilecektir . Ayrıca uzaktan eğitim ortamının özellikleri (planlama, geliştirme, uygulama, yönetim ve değerlendirme), teknolojileri (telekomünikasyon, kurs veya öğrenme yönetim sistemleri, 3D sanal ortam lar, wikiler, bloglar ve Google uygulamaları) ve güncel sorunlarıda ele alır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; - K-12, yükseköğretim, iş dünyası, hükümet ve askeri ortamlarda uzaktan eğitime sistematik bir bakış anlayışı geliştirmek - Çeşitli uzaktan eğitim teorilerini sentezlemek. - Uzaktan etkileşim için her bir ortamın öğrenmenin bilişsel, duyuşsal ve sosyal boyutlarını nasıl şekillendirdiğini deneyimlemek ve bu ortamlara verilen bireysel tepkilerin çeşitliliğini göstermek.- K-12, yükseköğretim, iş dünyası, hükümet ve askeri ortamlarda uzaktan eğitime sistematik bir bakış anlayışı geliştirmek - Çeşitli uzaktan eğitim teorilerini sentezlemek. - Uzaktan etkileşim için her bir ortamın öğrenmenin bilişsel, duyuşsal ve sosyal boyutlarını nasıl şekillendirdiğini deneyimlemek ve bu ortamlara verilen bireysel tepkilerin çeşitliliğini göstermek. |
Tarihçe, Uzaktan Eğitimin Bugünkü Genel Görünümü ,Terminoloji ,Uzaktan Eğitimin Kapsamı, Uzaktan Eğitim Felsefeleri ve Teorileri, Uzaktan Eğitimde Öğrenme Kuramları ,Uzaktan Eğitim Teknolojileri I, Uzaktan Eğitimde Teknolojiler, Materyaller ve LMS Sistemleri, Uzaktan Eğitimde Teknolojiler II, Uzaktan Eğitimcinin ve Öğrencinin Nitelikleri, Uzaktan Eğitimde Zorluklar, Etkileşimli Uzaktan Eğitim Ortamlarının Tasarımı ve Geliştirilmesi I, Sunum Öğretim Tasarımı ve DE Etkileşimli Uzaktan Eğitim Ortamlarının Tasarımı ve Geliştirilmesi II, Web Tabanlı Kurs Tasarımı ve Geliştirme II, Uzaktan Eğitimde Politikalar, Yönetim ve İdare Telekonferans Oturumu: Uzaktan Eğitim Teknolojilerinin Yönetimi I, Sunum Uzaktan Eğitim Teknolojilerinin Yönetiminde Ölçme ve Değerlendirme II, Uzaktan Eğitimde Sunum Araştırması e-Araştırma I Derste Kullanılan Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Vaka Çalışması -Teknoloji Destekli Öğrenme -Okuma -Simülasyon -Bireysel Çalışma -İşbirliğine Dayalı Öğrenme |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Oryantasyon, Ders Programının Gözden Geçirilmesi Giriş | |
2) | Uzaktan Eğitim Felsefeleri ve Teorileri | |
3) | Uzaktan Eğitimde Öğrenme Kuramları Uzaktan Eğitim Teknolojileri I | |
4) | Uzaktan Eğitimde Teknolojiler, Materyaller ve LMS Sistemleri Uzaktan Eğitimde Teknolojiler II | |
5) | Uzaktan Eğitimcinin ve Öğrencinin Nitelikleri, Uzaktan Eğitimde Zorluklar | |
6) | Etkileşimli Uzaktan Eğitim Ortamlarının Tasarımı ve Geliştirilmesi I | |
7) | Sunum Öğretim Tasarımı ve DE Etkileşimli Uzaktan Eğitim Ortamlarının Tasarımı ve Geliştirilmesi II | |
8) | DE'de Sunum Etiği ve Öğrenci Rehberliği | |
9) | Web Tabanlı Kurs Tasarımı ve Geliştirme II | |
10) | DE'de Politikalar, İdare ve Yönetim | |
11) | Sunum Uzaktan Eğitim Teknolojilerinin Yönetiminde Ölçme ve Değerlendirme II | |
12) | Uzaktan Eğitimde Sunum Araştırması,e-Araştırma I | |
13) | Revizyon | |
14) | Grup sunumu |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | • Rudestam, K. J., & Schoenholtz-Read, J. (2009). Handbook of online learning (2nd Ed.). Thousand Oaks, CA: Sage. • Bates, A. W. (2005). Technology, e-learning and distance education. New York: Routledge. • Simonson, M., Smaldino, S., Albright, M., & Zvacek, S. (2006). Teaching and learning at a distance: Foundations of distance education (4th Ed.) Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall. • Moore, M. G. & Kearsley, G. (2005). Distance education: A systems view. Belmont, CA: Thomson Wadsworth |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Küçük Sınavlar | 1 | % 10 |
Ödev | 3 | % 30 |
Sunum | 1 | % 10 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 7 | 98 |
Sunum / Seminer | 1 | 5 | 5 |
Ödevler | 1 | 5 | 5 |
Küçük Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 140 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ulusal ve uluslararası standartlar açısından öğretmenlik mesleği, eğitim teknolojisi ve bilgi teknolojilerine yönelik en yeni bilgiler, araçlar ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlamak. | |
2) | Eğitim teknolojileri entegrasyonunun gelişimini etkileyen öğretim stratejileri, yöntem ve teknikler, materyal tasarımı ve ölçme ve değerlendirme süreçlerinin başlıca unsurlarını açıklamak. | |
3) | Yazılım dilleri, işletim sistemleri, bilgisayar ağları ve bilgisayar donanımları ile ilgili yeterliklerini geliştirmek. | |
4) | Teknoloji ile bütünleştirilmiş etkin ve öğrenci merkezli öğrenmeye dayalı dersleri ve etkinlikleri planlamak için en uygun müfredat çerçevelerini kullanmak. | |
5) | Bilimsel yöntemleri kullanarak yaratıcılığı, problem çözmeyi ve eleştirel düşünmeyi geliştirmek için en ileri teknolojilerin kullanıldığı sınıf etkinliklerini planlamak, uygulamak ve değerlendirmek. | |
6) | Bir öğrenme organizasyonu içerisinde sistem ve insan gelişimine odaklanan problemlere çözüm geliştirmek için güçlü kuramsal ve uygulamalı modeller oluşturmak. | |
7) | İlk ve ortaöğretimdeki öğrencilerin ilgilerine, ihtiyaçlarına, bireysel farklılıklarına ve gelişimsel özelliklerine dayalı teknoloji entegrasyonunu sağlamak için gerekli stratejileri gözden geçirmek, değerlendirmek ve önermek. | |
8) | Disiplinler arası bir yaklaşımla, eğitim teknolojisi, bilgi teknolojisi ve öğretmenlik mesleği ile ilgili etkinlikleri yürütmek için bir takımda bireysel ve iş birliği içerisinde çalışmak. | |
9) | Öğrenme hedeflerini ve gereksinimlerini başarma ve karşılamanın bir yolu olarak eğitim teknolojilerini ve uygun tasarlanmış öğretim modellerini etkili olarak kullanmak ve değerlendirmek. | |
10) | Sınıfı, yaşam boyu öğrenme etkinliklerinde bulunan öğrencilerin oluşturduğu bir topluluk haline getirmek için etkili üst bilişsel teknikleri kullanmak. | |
11) | Toplum için eğitim teknolojisi ile ilgili eğitimler ve projeler hazırlamak ve uygun teknoloji kullanımı yoluyla öğrenmeyi geliştirmede bireylere danışmanlık sağlamak. | |
12) | Bireylerin ve kurumların çalışmalarını daha etkili yürütebilmelerini desteklemek için maliyet ve zamana duyarlı stratejileri uygulamak. | |
13) | Öğretmenleri, etik ve yasal standartları kullanarak teknolojinin eğitim amaçlı uygulamalarında öncü ve model olabilecek şekilde ve değişen teknolojiye ayak uydurabilecek şekilde donatmak. | |
14) | İş, okul, eğitim sektörü ve sanal dünya ile ilgili eğitim teknolojileri, öğretim programları, yenilikler ve sonuçlar için günümüzde kullanılan verimli tasarım çözümlerini ve bu konuda var olan standartları araştırmak. | |
15) | Ulusal norm ve kanunlar ile ilgili kişilerarası iletişim, öğretim çerçeveleri ve farklı teknolojilerin kullanımında akıcılık kazanmak. |