İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CET1203 | Bilişim Teknolojileri | Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi YAVUZ SAMUR |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bilgi teknolojileri kullanımının yaygınlaştırmak. Bilgisayar okur-yazarlığının arttırmak. Ofis programları ve İnternet kullanımı konularında deneyim kazandırmak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bilişim Teknolojileri ve bilgi-işlemsel düşünme ile ilgili temel kavramları açıklar Problem çözme kavram ve yaklaşımlarını açıklar Bilgisayar sistemlerinin ana bileşenlerini (bilgisayarın çalışma mantığı, donanım ve yazılım kavramları, işletim sistemleri, dosya yönetimi) bilir Microsoft Office Word kelime işlemci programını etkili şekilde kullanır Microsoft Office Excell hesap tabloları programını etkili şekilde kullanır Microsoft Office PowerPoint sunu hazırlama programını etkili şekilde kullanır Microsoft Office Publisher yayın hazırlama programını etkili şekilde kullanır Microsoft Office Access Masaüstü veritabanı programını etkili şekilde kullanır Web tasarımı temel kavramlarını açıklar İnternet'in eğitim aracı olarak kullanım uygulamalarını açıklar Bilgisayar ve internet güvenliği için alınması gereken önlemleri bilir Bilişim etiğini bilir Bilgisayar ve internetin çocuklar/gençler üzerindeki etkilerini bilir |
Bilişim teknolojileri ve bilgi-işlemsel düşünme; problem çözme kavramları ve yaklaşımları; algoritma ve akış şemaları; bilgisayar sistemleri; yazılım ve donanımla ilgili temel kavramlar; işletim sistemlerinin temelleri, güncel işletim sistemleri; dosya yönetimi; yardımcı programlar (üçüncü parti yazılımlar); kelime işlem programları; hesaplama/tablo/grafik programları; sunu programları; masaüstü yayıncılık; veri tabanı yönetim sistemleri; web tasarımı; eğitimde internet kullanımı; iletişim ve işbirliği teknolojileri; güvenli internet kullanımı; bilişim etiği ve telif hakları; bilgisayar ve internetin çocuklar/gençler üzerindeki etkileri. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Bilişim Teknolojileri temel kavramları | |
2) | Bilgisayarların tarihçesi Bilgisayar türleri Microsoft Office PowerPoint sunu hazırlama | |
3) | Bilgi-işlemsel düşünme ve etkinlikleri Microsoft Office PowerPoint sunu hazırlama | |
4) | Algoritma ve akış şeması Microsoft Office Word kelime işlemci programı | |
5) | Bilgisayarın çalışma mantığı Donanım- yazılım kavramları Microsoft Office Word kelime işlemci programı | |
6) | İşletim sistemleri ve özellikleri ile güncel işletim sistemleri ve özellikleri Windows işletim sisteminin kurulumu ve dosya yönetimi Microsoft Office Word kelime işlemci programı | |
7) | Ara Sınav | |
8) | Giriş çıkış birimleri, depolama üniteleri Microsoft Office Word kelime işlemci programı | |
9) | Web tasarımı temel kavramları (HTML, CSS, dinamik-statik web sitesi, tarayıcı, sunucu, istemci, hosting, domain, ftp, …). Kolay ve hızlı web sitesi tasarım araç ve programları Microsoft Office Excel hesap tabloları | |
10) | İnternet'in eğitim aracı olarak kullanım uygulamaları Microsoft Office Excel hesap tabloları | |
11) | Bilgisayar ve internet güvenliği Microsoft Office Excel hesap tabloları | |
12) | Bilgisayar virüsleri ve korunma yöntemleri Microsoft Office Publisher yayın hazırlama programı | |
13) | Bilişim etiği Bilgisayar ve internetin çocuklar/gençler üzerindeki etkileri Bilgisayarın ve internetin olumsuz/ etik dışı kullanım biçimleri Microsoft Office Access Masaüstü veritabanı programı | |
14) | Çocukları ve gençleri, olumsuz/ etik dışı bilgisayar ve internet kullanımından koruma yöntemleri Olumsuz/ etik dışı bilgisayar ve internet kullanımlarına doğru müdahale yöntemleri Microsoft Office Access Masaüstü veritabanı programı |
Ders Notları / Kitaplar: | https://support.office.com/tr-tr Şahin, S. (Ed.) (2017). Eğitimde Bilişim Teknolojileri I-II, Pegem Akademi Yayıncılık Uzunboylu, H. (Ed.) (2017). Bilişim Teknolojileri, Seçkin Yayıncılık |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 5 |
Küçük Sınavlar | 3 | % 15 |
Projeler | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Proje | 1 | 20 | 20 |
Küçük Sınavlar | 3 | 6 | 18 |
Ara Sınavlar | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 125 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | 1.Ulusal ve uluslararası standartlar açısından öğretmenlik meslegi, İngilizce öğretmenliği ve eğitim teknolojilerine yönelik en yeni bilgiler, araçlar ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlamak. | |
2) | 2.İngilizce dilinin seslerine, eklerine, dilbilgisine, kelimelerine hakim bir biçimde dili etkin olarak kullanır. | |
3) | 3. Dil edinimi teorileri konusundaki bilgisi ile teorileri ve bu alandaki araştırmaları dil öğretiminine uygular. | |
4) | 4. İngilizce öğretiminde kullanılabilecek materyal ve kaynaklara eleştirel bir bakış açısıyla yaklaşarak, sınıf ve öğrenci ihtiyaçlarına göre gerekli biçimde materyal geliştirebilir. | |
5) | 5. İngilizce öğretiminde kullanılabilecek etkili yazılım ve teknolojik kaynaklara ulaşıp bunların uygunluğuna karar vererek etkin biçimde sınıf içinde ve dışında bu kaynakları kullanabilir. | |
6) | 6.Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirmek için çeşitli yöntem ve metodları kullanır. | |
7) | 7. İngilizce öğretim süreçlerini planlar. | |
8) | 8. İngilizce öğretimine uygun sınıf ortamları organize eder. | |
9) | 9. İngilizce bilgi ve kullanma becerisini ölçmek ve değerlendirmek için farklı materyaller ve testler geliştirerek ve öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. | |
10) | 10. Dil öğrenmede kültürün rolünü ve etkisini ele alan araştırmalara, prensiplere ve metotlara ilişkin bilgisiyle öğrencilerin kültürlerarası iletişim ve pragmatik becerilerini geliştirmek için bunları uygular. | |
11) | 11. Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır, işbirliği içinde çalışarak sorumluluklarını yerine getirir. | |
12) | 12. Mesleki ve etik kural ve ilkeleri göz önünde bulundurur. | |
13) | 13. Dil öğrenimi ve öğretimi alanında yapılan akademik çalışmaları kişisel ve mesleki gelişimi için takip ederek çalışmaların pedagojik etkilerini uygular. | |
14) | 14. Yansıtıcı düşünme ve öğretme kullanarak öğretim becerilerini ve öğretmenlik mesleki yeterliliklerini irdeler. | |
15) | 15. Yaşam boyu öğrenme bilgi ve becerisine ve bilgiye ulaşma yollarına ilişkin bilgisiyle etkili üst bilişsel teknikleri kullanarak bunu öğrencilere aktarır. | |
16) | 16. İlk ve ortaöğretimdeki öğrencilerin ilgilerine, ihtiyaçlarına, bireysel farklılıklarına ve gelişimsel özelliklerine uygun öğrenme stratejilerini ve teknoloji kaynaklarını değerlendirerek kullanır. |