CET1203 Information TechnologiesBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
CET1203 Bilişim Teknolojileri Bahar
Güz
3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi YAVUZ SAMUR
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bilgi teknolojileri kullanımının yaygınlaştırmak. Bilgisayar okur-yazarlığının arttırmak. Ofis programları ve İnternet kullanımı konularında deneyim kazandırmak.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bilişim Teknolojileri ve bilgi-işlemsel düşünme ile ilgili temel kavramları açıklar
Problem çözme kavram ve yaklaşımlarını açıklar
Bilgisayar sistemlerinin ana bileşenlerini (bilgisayarın çalışma mantığı, donanım ve yazılım kavramları, işletim sistemleri, dosya yönetimi) bilir
Microsoft Office Word kelime işlemci programını etkili şekilde kullanır
Microsoft Office Excell hesap tabloları programını etkili şekilde kullanır
Microsoft Office PowerPoint sunu hazırlama programını etkili şekilde kullanır
Microsoft Office Publisher yayın hazırlama programını etkili şekilde kullanır
Microsoft Office Access Masaüstü veritabanı programını etkili şekilde kullanır
Web tasarımı temel kavramlarını açıklar
İnternet'in eğitim aracı olarak kullanım uygulamalarını açıklar
Bilgisayar ve internet güvenliği için alınması gereken önlemleri bilir
Bilişim etiğini bilir
Bilgisayar ve internetin çocuklar/gençler üzerindeki etkilerini bilir

Dersin İçeriği

Bilişim teknolojileri ve bilgi-işlemsel düşünme; problem çözme kavramları ve yaklaşımları; algoritma ve akış şemaları; bilgisayar sistemleri; yazılım ve donanımla ilgili temel kavramlar; işletim sistemlerinin temelleri, güncel işletim sistemleri; dosya yönetimi; yardımcı programlar (üçüncü parti yazılımlar); kelime işlem programları; hesaplama/tablo/grafik programları; sunu programları; masaüstü yayıncılık; veri tabanı yönetim sistemleri; web tasarımı; eğitimde internet kullanımı; iletişim ve işbirliği teknolojileri; güvenli internet kullanımı; bilişim etiği ve telif hakları; bilgisayar ve internetin çocuklar/gençler üzerindeki etkileri.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Bilişim Teknolojileri temel kavramları
2) Bilgisayarların tarihçesi Bilgisayar türleri Microsoft Office PowerPoint sunu hazırlama
3) Bilgi-işlemsel düşünme ve etkinlikleri Microsoft Office PowerPoint sunu hazırlama
4) Algoritma ve akış şeması Microsoft Office Word kelime işlemci programı
5) Bilgisayarın çalışma mantığı Donanım- yazılım kavramları Microsoft Office Word kelime işlemci programı
6) İşletim sistemleri ve özellikleri ile güncel işletim sistemleri ve özellikleri Windows işletim sisteminin kurulumu ve dosya yönetimi Microsoft Office Word kelime işlemci programı
7) Ara Sınav
8) Giriş çıkış birimleri, depolama üniteleri Microsoft Office Word kelime işlemci programı
9) Web tasarımı temel kavramları (HTML, CSS, dinamik-statik web sitesi, tarayıcı, sunucu, istemci, hosting, domain, ftp, …). Kolay ve hızlı web sitesi tasarım araç ve programları Microsoft Office Excel hesap tabloları
10) İnternet'in eğitim aracı olarak kullanım uygulamaları Microsoft Office Excel hesap tabloları
11) Bilgisayar ve internet güvenliği Microsoft Office Excel hesap tabloları
12) Bilgisayar virüsleri ve korunma yöntemleri Microsoft Office Publisher yayın hazırlama programı
13) Bilişim etiği Bilgisayar ve internetin çocuklar/gençler üzerindeki etkileri Bilgisayarın ve internetin olumsuz/ etik dışı kullanım biçimleri Microsoft Office Access Masaüstü veritabanı programı
14) Çocukları ve gençleri, olumsuz/ etik dışı bilgisayar ve internet kullanımından koruma yöntemleri Olumsuz/ etik dışı bilgisayar ve internet kullanımlarına doğru müdahale yöntemleri Microsoft Office Access Masaüstü veritabanı programı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: https://support.office.com/tr-tr
Şahin, S. (Ed.) (2017). Eğitimde Bilişim Teknolojileri I-II, Pegem Akademi Yayıncılık
Uzunboylu, H. (Ed.) (2017). Bilişim Teknolojileri, Seçkin Yayıncılık
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 5
Küçük Sınavlar 3 % 15
Projeler 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Proje 1 20 20
Küçük Sınavlar 3 6 18
Ara Sınavlar 1 15 15
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) 1.Ulusal ve uluslararası standartlar açısından öğretmenlik meslegi, İngilizce öğretmenliği ve eğitim teknolojilerine yönelik en yeni bilgiler, araçlar ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlamak.
2) 2.İngilizce dilinin seslerine, eklerine, dilbilgisine, kelimelerine hakim bir biçimde dili etkin olarak kullanır.
3) 3. Dil edinimi teorileri konusundaki bilgisi ile teorileri ve bu alandaki araştırmaları dil öğretiminine uygular.
4) 4. İngilizce öğretiminde kullanılabilecek materyal ve kaynaklara eleştirel bir bakış açısıyla yaklaşarak, sınıf ve öğrenci ihtiyaçlarına göre gerekli biçimde materyal geliştirebilir.
5) 5. İngilizce öğretiminde kullanılabilecek etkili yazılım ve teknolojik kaynaklara ulaşıp bunların uygunluğuna karar vererek etkin biçimde sınıf içinde ve dışında bu kaynakları kullanabilir.
6) 6.Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirmek için çeşitli yöntem ve metodları kullanır.
7) 7. İngilizce öğretim süreçlerini planlar.
8) 8. İngilizce öğretimine uygun sınıf ortamları organize eder.
9) 9. İngilizce bilgi ve kullanma becerisini ölçmek ve değerlendirmek için farklı materyaller ve testler geliştirerek ve öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir.
10) 10. Dil öğrenmede kültürün rolünü ve etkisini ele alan araştırmalara, prensiplere ve metotlara ilişkin bilgisiyle öğrencilerin kültürlerarası iletişim ve pragmatik becerilerini geliştirmek için bunları uygular.
11) 11. Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır, işbirliği içinde çalışarak sorumluluklarını yerine getirir.
12) 12. Mesleki ve etik kural ve ilkeleri göz önünde bulundurur.
13) 13. Dil öğrenimi ve öğretimi alanında yapılan akademik çalışmaları kişisel ve mesleki gelişimi için takip ederek çalışmaların pedagojik etkilerini uygular.
14) 14. Yansıtıcı düşünme ve öğretme kullanarak öğretim becerilerini ve öğretmenlik mesleki yeterliliklerini irdeler.
15) 15. Yaşam boyu öğrenme bilgi ve becerisine ve bilgiye ulaşma yollarına ilişkin bilgisiyle etkili üst bilişsel teknikleri kullanarak bunu öğrencilere aktarır.
16) 16. İlk ve ortaöğretimdeki öğrencilerin ilgilerine, ihtiyaçlarına, bireysel farklılıklarına ve gelişimsel özelliklerine uygun öğrenme stratejilerini ve teknoloji kaynaklarını değerlendirerek kullanır.