Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse Giriş |
|
2) |
Seçmen davranışı çalışmalarına giriş |
• Evans, Jocelyn A. C., Voters and Voting: an introduction. Chapter 2, London: Sage Publications, 2004.
|
3) |
Seçmen davranışı ile ilgili temel yaklaşımlar |
• Lau, Richard R., and Redlawsk, David P., How Voters Decide. Chapter 1, Cambridge: Cambridge University Press, 2006.
|
4) |
Seçmen davranışında rasyonellik ve duygusallık |
• Bartels, Larry M., “The Irrational Electorate” in The Wilson Quarterly, Autumn 2008, pp. 44-50. |
5) |
Oy verme davranışının temel belirleyicisi olarak ekonomi |
• Brug, van der Wouter, Eijk, Cees van der and Franklin, Mark, The Economy and the Vote, Chapter 1, Cambridge: Cambridge University Press, 2007. |
6) |
Ara Sınav |
|
7) |
Oy verme davranışının temel belirleyicisi olarak ekonomi |
• Brug, van der Wouter, Eijk, Cees van der and Franklin, Mark, The Economy and the Vote, Chapter 1, Cambridge: Cambridge University Press, 2007. |
8) |
Sosyolojik oy verme davranışı |
Evans, Jocelyn A. C., Voters and Voting: an introduction. Chapter 3, London: Sage Publications, 2004. |
9) |
Sosyo-psikolojik oy verme davranışı |
• Harrop, Martin and Miller, William, L., Elections and Voters, Chapter 6, London: The MacMillan Press, 1987.
|
10) |
Din, dindarlık ve seçmen |
• Esmer, Yılmaz and Pettersson, Thorleif “The Effects of Religion and Religiosity on Voting Behavior” in Dalton, Russell J. and Klingemann, Hans-Dieter, The Oxford Handbook of Political Behavior, Oxford: Oxford University Press, 2007.
|
11) |
Oy verme davranışına deneysel yaklaşımlar |
• Blais, Andre, et. al. eds., Voting Experiments, Introduction, Switzerland: Springer, 2016.
|
12) |
Biyoloji, nörobilim ve oy verme davranışı |
• “Can Your Genes Predict Whether You’ll Be a Conservative or a Liberal?”
Avi Tuschman, The Atlantic, October 24, 2013.
|
13) |
Türk seçmeni |
• Esmer “At the ballot box: determinants of voting behavior” in Sayari and Esmer, ch.5 and Esmer, Karadon and Baykal “Urban myths versus realities” in Canan-Sokullu, pp. 43-62.
|
14) |
Tekrar |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Alanla ilgili temel kuramsal ve olgusal bilgiler ile bunlar arasındaki ilişkilere, uygulama seviyesinde hâkimdir. |
5 |
2) |
Toplumların yaşadığı siyasi dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir. |
5 |
3) |
Sosyal ve davranış bilimlerinde nicel, nitel ve karma araştırma metotlarına vakıftır. |
4 |
4) |
Güncel siyasi ve sosyal gelişmeleri değerlendirirken tarihsel örüntüleri fark eder. |
5 |
5) |
İç ve dış siyaseti analiz, sentez ve öngörü süreçlerinde disiplinler arası ve eleştirel bir yaklaşım sergiler. |
5 |
6) |
Alanıyla ilgili çalışmaları gerek bağımsız gerekse ekip dâhilinde eksiksiz yürütür. |
4 |
7) |
Araştırma-Geliştirme temelli yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. |
4 |
8) |
Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde bir yabancı dilde ve gerekli bilişim-iletişim teknolojilerini kullanarak, yazılı ve sözlü olarak ifade eder. |
5 |
9) |
Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri bireysel kariyerine, sürdürülebilir kalkınma amaçlarına yönelik projelere ve sosyal sorumluluk girişimlerine yansıtır. |
4 |
10) |
İç ve dış siyaset gündemini ve uluslararası gelişmeleri takip etme alışkanlığına sahiptir. |
5 |
11) |
Küresel çağın yeni siyasi aktör, kuram ve olgularını yorumlamada yetkinlik sahibidir. |
5 |
12) |
İleri teknolojilerin siyaset üzerindeki etkisini hukuki ve etik çerçevede değerlendirir. |
|