SİNEMA VE TELEVİZYON (İNGİLİZCE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
FTV5006 | Bilim-Kurgu, Teknoloji ve Toplum | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 7 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. OSMAN KAYA ÖZKARACALAR |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. OSMAN KAYA ÖZKARACALAR |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu derste bilim-kurgu sinemasının, siyasi ve ekonomik açılardan toplumsal gelişmeleri ve çelişkileri yansıtan bir tür olarak incelenmesi amaçlanmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Bilim-kurgu sinemasının tarihi ve alttürlerine aşina olmak. II. Makro sosyo-kültürel değişimlerle janr sinemasında değişen eğilimler arasındaki ilişkilerdeki dinamikleri anlamak. III. Bir janr filmini, film teorisinin kavramsal araçları ile analiz edebilme yeteneğini edinmek. IV. Sinemada auteur kavramını anlamak. V. Teknoloji ve insanlık/toplum arasındaki ilişkiler konusunun yakın dönem avangard sinemada nasıl ele alındığını anlamak. VI. Post-modernist teoride yeni iletişim teknolojilerine ilişkin yaklaşımlara aşina olmak. VII. Teknolojiye ilişkin postmodernist yaklaşımları eleştirel biçimde değerlendirebilme yeteneğini kazanmak. |
Anaakım bilimkurgu sinemasının temel motifleri, yönelimleri ve değişimleri dersin iki temel ekseninden birini oluşturmaktadır. Bir auteur olarak David Cronenberg sineması ise diğer ekseni oluşturmaktadır. Bu bağlamda, Cronenberg filmlerinde beden-teknoloji-varoluş üzerine söylemler ele alınacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse giriş | - |
2) | Bilim-kurgunun kısa tarihi | okuma |
3) | Bilimkurgunun alttürlerine genel bakış | okuma |
4) | Fantastik seyahatler | okuma ve film izleme |
5) | Çılgın biliminsanları | okuma ve film izleme |
6) | Anti-ütopyalar | okuma ve film izleme |
7) | Uzaylılarla karşılaşmalar | okuma ve film izleme |
8) | Sovyet bilimkurgu sineması | okuma ve film izleme |
9) | Cronenberg sineması-1 | okuma ve film izleme |
10) | Cronenberg sineması | okuma ve film izleme |
11) | Cronenberg sineması-3 | okuma ve film izleme |
12) | Cronenberg sineması-4 | okuma ve film izleme |
13) | Popüler anlatılar ve pop teoriler | okuma |
14) | Sunuşlar | sunuşa hazırlık |
Ders Notları / Kitaplar: | Cronenberg on Cronenberg, D. Cronenberg & C. Rodley. |
Diğer Kaynaklar: | Haunted Media, J. Sconce. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 15 | % 10 |
Sunum | 1 | % 45 |
Final | 1 | % 45 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 55 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 45 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 8 | 128 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 175 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Öğrenciler, sinema tarihinden önemli filmleri inceleyerek, küresel sinema televizyon yapımlarının tarihi ve sosyolojik bağlamları hakkında geniş bir bilgi kazanacak ve kendi eserlerini yaratmak için fikir sahibi olacaklardır. Öğrenciler senaryo yazımı, sinematografi ve ışıklandırma, yönetmenlik, post-prodüksiyon temelli dersler aracılığıyla kurmaca ya da belgesel hikaye anlatımı yöntemlerinde ustalaşacaktır. | 5 |