Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse giriş ve ders içeriği |
|
2) |
2. Dünya Savaşı sonunda Ekonomi ve Toplum |
Korkut BORATAV, Türkiye İktisat Tarihi 1908-2002
Roger OWEN and Şevket PAMUK, A History of Middle East Economies in the Twentieth Century
|
3) |
Terakkiperver Cumhuriyet Fırkası döneminde Türk ekonomisi |
Çağlar KEYDER, State and Class in Turkey: A Study in Capitalist Development |
4) |
Çok parti dönemi, popülizm ve demokrasi |
Erik J. ZÜRCHER, Turkey: A Modern History |
5) |
Siyasi değişim ve Demokrat Parti'nin yükselişi |
Feroz AHMAD, The Making of Modern Turkey |
6) |
Konu tekrarı ve ara sınav |
|
7) |
Demokrat Parti dönemi |
Erik J. ZÜRCHER, Turkey: A Modern History
Cem Eroğul, Demokrat Parti Tarihi ve İdeolojisi
|
8) |
1960 darbesi ve yenilenme |
Kurtuluş KAYALI, Ordu ve Siyaset
William HALE, Turkish Politics and Military
|
9) |
İthal ikameci sanayileşme deneyimi |
Çağlar KEYDER, State and Class in Turkey: A Study in Capitalist Development |
10) |
70'lerde siyasi ve sosyal dönüşüm |
Ümit CİZRE, AP-Ordu İlişkileri
Tanel DEMİREL, Adalet Partisi
|
11) |
Konu tekrarı ve ara sınav |
|
12) |
1980 darbesi ve askeri yönetim |
Erik J. ZÜRCHER, Turkey: A Modern History |
13) |
Özal'ın yükselişi, islami politikalar ve milliyetçilik |
Erik J. ZÜRCHER, Turkey: A Modern History |
14) |
90'larda şiddet ve Kürt sorunu
Ödev teslimi |
Mesut YEĞEN, Devlet Söyleminde Kürt Sorunu |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek |
2 |
2) |
Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek
|
2 |
3) |
Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek
|
2 |
4) |
Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek |
2 |
5) |
Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek |
2 |
6) |
Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1)
|
2 |
7) |
Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek
|
3 |
8) |
Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak
|
2 |
9) |
Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek
|
2 |
10) |
Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek
|
2 |
11) |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”)
|
2 |
12) |
Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek |
2 |
13) |
Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek
|
2 |