SOC2006 Changes in Contemporary Turkish Society IIBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIMÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
SOC2006 Çağdaş Türk Toplumunda Değişim II Bahar 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi KAYA AKYILDIZ
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi KAYA AKYILDIZ
Opsiyonel Program Bileşenleri: "."
Dersin Amacı: Bu ders, çok partili hayata geçiş sonrası modern Türk toplumunun eleştirel bir değerlendirmesidir. Çok partili hayatın başladığı günden bu yana değişen sosyal dinamikler, iktisadi gelişme sorunları, siyasal düzen ve sınıf ilişkileri analiz edilecektir. Günümüz Türk toplumunun karşı karşıya kaldığı sorunların tanımlanması amaçlarımızdandır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Sosyolojik kuramın modern Türk toplumuna nasıl baktığını tanımlamak
2) Modern Türk toplumunda toplumsal değişmeyi analiz etmek
3) Modern Türk toplumunda temel ayrışma başlıklarını değerlendirmek
4) Çağdaş sosyolojik düşüncenin modern Türk toplumunu anlamada nasıl kullanılabileceğini göstermek
5) Modern Türk toplumuna ilişkin farklı yaklaşımları sosyoljik açıdan analiz etmek

Dersin İçeriği

Bu ders, çok partili hayatın başlangıcından günümüze kadar modern Türk toplumunun sosyolojik bir anlayışla analiz etmek için hazırlanmıştır. Türk modernitesi ve tarihsel gelişimini eleştirel bir gözle değerlendirmek temel amaçtır. Bu maksatla seçilmiş okumalarla ve sınıfta yürütülecek tartışmalarla sosyal, kültürel ve ekonomik dönüşümler değerlendirilecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş ve ders içeriği
2) 2. Dünya Savaşı sonunda Ekonomi ve Toplum Korkut BORATAV, Türkiye İktisat Tarihi 1908-2002 Roger OWEN and Şevket PAMUK, A History of Middle East Economies in the Twentieth Century
3) Terakkiperver Cumhuriyet Fırkası döneminde Türk ekonomisi Çağlar KEYDER, State and Class in Turkey: A Study in Capitalist Development
4) Çok parti dönemi, popülizm ve demokrasi Erik J. ZÜRCHER, Turkey: A Modern History
5) Siyasi değişim ve Demokrat Parti'nin yükselişi Feroz AHMAD, The Making of Modern Turkey
6) Konu tekrarı ve ara sınav
7) Demokrat Parti dönemi Erik J. ZÜRCHER, Turkey: A Modern History Cem Eroğul, Demokrat Parti Tarihi ve İdeolojisi
8) 1960 darbesi ve yenilenme Kurtuluş KAYALI, Ordu ve Siyaset William HALE, Turkish Politics and Military
9) İthal ikameci sanayileşme deneyimi Çağlar KEYDER, State and Class in Turkey: A Study in Capitalist Development
10) 70'lerde siyasi ve sosyal dönüşüm Ümit CİZRE, AP-Ordu İlişkileri Tanel DEMİREL, Adalet Partisi
11) Konu tekrarı ve ara sınav
12) 1980 darbesi ve askeri yönetim Erik J. ZÜRCHER, Turkey: A Modern History
13) Özal'ın yükselişi, islami politikalar ve milliyetçilik Erik J. ZÜRCHER, Turkey: A Modern History
14) 90'larda şiddet ve Kürt sorunu Ödev teslimi Mesut YEĞEN, Devlet Söyleminde Kürt Sorunu

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Çağlar KEYDER, State and Class in Turkey: A Study in Capitalist Development
Erik J. ZÜRCHER, Turkey: A Modern History
Diğer Kaynaklar: "."

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 2 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Ödevler 1 10 10
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 113

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak.
2) Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek.
3) Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek.
4) Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek
5) İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek.
6) Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek.
7) İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek.
8) İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek.
9) Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek.
10) Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek.
11) Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek.
12) Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek.
13) Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek.
14) Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak.