GEP0319 Sivil Havacılık Tarihi ve Amatör HavacılıkBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar REKLAMCILIKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP0319 Sivil Havacılık Tarihi ve Amatör Havacılık Bahar
Güz
3 0 3 4
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi TÜZÜN TOLGA İNAN
Dersin Amacı: Bu eğitim ileri düzeydedir ve havacılık güvenliğinin tüm yönlerini yönetim ve üst yönetim perspektifinden kapsamayı amaçlamaktadır. Terörizm, sabotaj, doğrudan ve dolaylı tehditler, modern kölelik / insan ticareti, siber güvenlik ve bilgi güvenliği gibi güncel konuları içerecektir

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Sivil Havacılık Güvenliği Manzarası, Sözleşmeler, Düzenlemeler ve Standartlar
2. Uluslararası Havacılık Güvenliği ve Güvenliği Planlama Çerçevelerinin İlkeleri
3. Havaalanlarında Kolluk, Polislik ve Güvenlik İşlevleri
4. Güvenlik Riski Yönetim Metodolojileri5. Durumsal Farkındalık
5. Güvenlik Denetim Planlaması, Uygulaması ve Değerlendirmesi
6. Güvenlik Yönetim Sistemleri (SeMS)
7. Güvenlik Teknolojisi ve Trendleri
8. Bilgi Güvenliği, Havacılık Siber Güvenliği, Havacılık ve Modern Kölelik
9. Kalabalıkların ve Problemli Yolcuların Yönetimi, İnsan Faktörleri ve Güvenlik Sonuçları, Kritik olaylar için liderlik stratejileri

Dersin İçeriği

Amatör havacılığın temelleri
Amatör havacılığın türleri
Genel anlatımla sivil havacılık tarihi
Sivil havacılıkta önde gelen kuruluşlar
İnsan performansını etkileyen faktörler
İnsan performansında etkili olan bireysel
farklılıklar
İnsan faktörlerinde etkili olan örgütsel faktörler
Ara Sınavlar
Havacılıkta İletişim Esasları
Takım Çalışması
1903 ile 1944 yılları arası Sivil Havacılık
Tarihi
1944'den Günümüze Sivil Havacılık Tarihi
Örnek olay inceleme
Örnek olay inceleme

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Godara, V. (Ed.). (2010). Strategic Pervasive Computing Applications: Emerging Trends: Emerging Trends. IGI Global.
Abu-Taieh, E. M., El-Sheikh, A. A., & Jafari, M. (2012). Technology Engineering and Management in Aviation: Advancements and Discoveries. Information Science Reference.
Dawson, M., Eltayeb, M., & Omar, M. (Eds.). (2016). Security solutions for hyperconnectivity and the Internet of things. IGI Global.
Security in the Year 2000 and Beyond. ETC Publications, 1987.
Diğer Kaynaklar: Godara, V. (Ed.). (2010). Strategic Pervasive Computing Applications: Emerging Trends: Emerging Trends. IGI Global.
Abu-Taieh, E. M., El-Sheikh, A. A., & Jafari, M. (2012). Technology Engineering and Management in Aviation: Advancements and Discoveries. Information Science Reference.
Dawson, M., Eltayeb, M., & Omar, M. (Eds.). (2016). Security solutions for hyperconnectivity and the Internet of things. IGI Global.
Security in the Year 2000 and Beyond. ETC Publications, 1987.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 10 5 50
Sunum / Seminer 3 6 18
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek 1
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek 2
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek 2
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek 3
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek 2
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) 3
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek 2
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak 3
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek 3
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek 2
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) 1
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek 2
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek 3