PAZARLAMA (TÜRKÇE, TEZSİZ, UZAKTAN ÖĞRETİM) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ISL5074 | E-Ticaret | Güz | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi SERKAN YEŞİLYURT |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi ADNAN VEYSEL ERTEMEL Dr. Öğr. Üyesi İLKAY TURAN Dr. Öğr. Üyesi BURCU İNCİ Dr. Öğr. Üyesi ÖZGÜR ERKUT ŞAHİN Dr. TANOL TÜRKOĞLU Öğ.Gör. FAHRİ EMRE REÇBER |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilere E-ticaret’in arkasındaki üç önemli güç olan teknolojik değişim, iş geliştirme ve sosyal değişim hakkında bilgi ve donanım sahibi haline getirmektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; E-Ticareti ortaya çıkaran ana sebeplerin belirlenmesi, işletmeleri bekleyen değişim faktörlerinin anlaşılması, İnternet, telekomünikasyon sistemleri, web yazılımları, elektronik veri iletimi (EDI), e-ticaret iş modelleri, web üzerinden pazarlama, gizlilik ve güvenlik, hukuki problemler ve elektronik ticaretin geleceği ve e-ticaret stratejileri konularında öğrenciyi daha donanımlı hale getirmek. |
Ders içeriği klasik ders yöntemi ve vaka çalışmalarının karışımı olarak sunulacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Pazarlama kavramındaki gelişmeler; İlişkisel pazarlama - Müşteri ilişkileri yönetimi ve ilgili kavramlar | |
2) | Internet ve Pazarlama; E-ticaret ve E-pazarlama kavramları | |
3) | Internetin pazarlama stratejilerine etkisi; Pazarlama karması ve E-pazarlama karması | |
4) | E-pazarlama stratejileri; e-modeller ve ilgili kavramlar | |
5) | E-pazarlama stratejileri; e-modeller ve ilgili kavramlar | |
6) | E-modeller: Süreçleri, altyapı ve örnek e-ticaret sitesi yapımı, iş planı hazırlama | |
7) | Genel tekrar | |
8) | E-pazarlama modelleri değerlendirme | |
9) | E-pazarlama modelleri: Pazaryerleri, C2C | |
10) | E-pazarlama modelleri: Bir araya getirenler | |
11) | Ödeme sistemleri ve güvenlik | |
12) | İçerik sağlayıcılar ve e-pazarlama ile ilişkisi | |
13) | Topluluklar ve İnternet grupları | |
14) | Mobil pazarlama, mobil ticaret ve yeni iş modelleri |
Ders Notları / Kitaplar: | Laudon, Kenneth C., and Carol Guercio Traver (2012), E-Commerce 2012, Pearson, 8th edition, ISBN-10: 0132146142 |
Diğer Kaynaklar: | Laudon, Kenneth C., (2009), E-Commerce 2009: Business, Technology, Society, Pearson, 5th edition, ISBN-10: 0136007112, ISBN-13: 9780136007111 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Projeler | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 12 | 168 |
Proje | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 222 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. | 4 |
2) | Pazarlama alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | 4 |
3) | Pazarlama alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. | 4 |
4) | Pazarlama alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | 4 |
5) | Pazarlama alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme | 4 |
6) | Pazarlama alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. | 4 |