ISL5296 Küresel PazarlamaBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar STRATEJİK PAZARLAMA VE MARKA YÖNETİMİ (TÜRKÇE, TEZSİZ)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıBologna KomisyonuUlusal Yeterlilikler
STRATEJİK PAZARLAMA VE MARKA YÖNETİMİ (TÜRKÇE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ISL5296 Küresel Pazarlama Bahar
Güz
3 0 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü:
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. ÖZGÜR ÇENGEL
Öğ.Gör. FAHRİ EMRE REÇBER
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencilerin küresel pazarlama stratejilerini analiz edebilme, farklı ülkelerdeki pazarlama çevrelerini değerlendirme ve uluslararası pazarlama planları geliştirme becerilerini kazanmalarını sağlamaktır. Öğrenciler, çok uluslu işletmelerin karşılaştığı fırsat ve tehditleri anlayarak, küresel rekabet ortamında etkili stratejiler geliştirebileceklerdir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler:

Küresel pazarlama kavramlarını ve temel stratejileri tanımlar.

Uluslararası pazarlama çevresini analiz eder.

Kültürel farklılıkların pazarlama kararlarına etkisini değerlendirir.

Uygun giriş stratejileri geliştirir (ihracat, ortaklıklar, doğrudan yatırım vb.).

Küresel ürün, fiyat, dağıtım ve tutundurma kararları alır.

Uluslararası pazarlarda rekabet avantajı yaratacak stratejiler önerir

Dersin İçeriği

Küresel pazarlama kavramı ve önemi

Uluslararası pazarlama çevresi (ekonomik, kültürel, politik ve teknolojik unsurlar)

Pazar araştırması ve hedef pazar seçimi

Uluslararası pazara giriş stratejileri

Kültürel farklılıkların yönetimi

Küresel ürün stratejileri

Fiyatlandırma politikaları

Uluslararası dağıtım kanalları

Tutundurma ve marka yönetimi

Dijital pazarlama ve e-ticaretin rolü

Etik, sürdürülebilirlik ve sosyal sorumluluk

Vaka analizleri ve uygulama örnekleri

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Küresel pazarlama kavramı ve önemi
2) Uluslararası pazarlama çevresi (ekonomik, kültürel, politik ve teknolojik unsurlar)
3) Pazar araştırması ve hedef pazar seçimi
4) Uluslararası pazara giriş stratejileri
5) Kültürel farklılıkların yönetimi
6) Küresel ürün stratejileri
7) ARA SINAV
8) Uluslararası dağıtım kanalları
9) Tutundurma ve marka yönetimi
10) Dijital pazarlama ve e-ticaretin rolü
11) Fiyatlandırma politikaları
12) Etik, sürdürülebilirlik ve sosyal sorumluluk
13) Vaka analizleri ve uygulama örnekleri
14) SUNUM
15) Küresel pazarlama kavramı ve önemi Concept and Importance of Global Marketing Uluslararası pazarlama çevresi (ekonomik, kültürel, politik ve teknolojik unsurlar) International Marketing Environment (economic, cultural, political, and technological factors) Pazar araştırması ve hedef pazar seçimi Market Research and Target Market Selection Uluslararası pazara giriş stratejileri Market Entry Strategies in International Markets Kültürel farklılıkların yönetimi Managing Cultural Differences Küresel ürün stratejileri Global Product Strategies Fiyatlandırma politikaları Pricing Policies Uluslararası dağıtım kanalları International Distribution Channels Tutundurma ve marka yönetimi Promotion and Brand Management Dijital pazarlama ve e-ticaretin rolü Role of Digital Marketing and E-Commerce Etik, sürdürülebilirlik ve sosyal sorumluluk Ethics, Sustainability, and Social Responsibility Vaka analizleri ve uygulama örnekleri Case Studies and Practical Examples

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Keegan, W. J., & Green, M. C. (2020). Global Marketing (9th Edition). Pearson.
Diğer Kaynaklar: Czinkota, M. R., Ronkainen, I. A., & Zvobgo, G. (2021). International Marketing (11th Edition). Cengage Learning.

Hollensen, S. (2019). Global Marketing (8th Edition). Pearson.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Projeler 1 % 25
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 25
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 75
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Arazi Çalışması 1 2 2
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 10 130
Proje 1 25 25
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 198

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.
2) Pazarlama ve marka alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
3) Pazarlama ve marka alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
4) Pazarlama ve marka alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
5) Pazarlama ve marka alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme
6) Pazarlama ve marka alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.