DİJİTAL OYUN TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
COP4221 | PWC-Uluslararası Ticarette Vergi Sistemi | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ELİF OKAN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders, uluslararası ticaret ve vergi sisteminin dünya çapında uygulanması hakkında bilgi ve içgörülerini geliştirmek isteyen öğrencilere bir anlayış sağlamayı amaçlamaktadır. Ayrıca, geçerli anlaşmalar kapsamında vergilendirme ve gümrük prosedürleri ve uluslararası ticarette vergilendirmenin son/daha ileri gelişmeleri hakkında bilgi verir. Bu derse katılan öğrenciler, birden fazla yargı alanında faaliyet gösteren şirketlerin ticari operasyonları ve çeşitli ülkelerin vergi uygulamaları hakkında eğitim alacaktır. Ders, yasal konuları yorumlamak için deneyimli vaka örnekleriyle desteklenecektir. Öğrenciler, gümrük ve vergilendirme sisteminin dünya çapında uluslararası ticarette nasıl uygulandığı hakkında bir içgörüye sahip olacaklardır. Gümrük ilkeleri ve doğrudan/dolaylı vergiler, vergilendirmenin dünya çapında uluslararası ticaret üzerindeki etkisi hakkında yorumlama yeteneğini geliştirmek için gösterilecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu derste başarılı olan öğrenciler; 1. Küresel vergilendirme ve gümrük düzenlemeleri hakkında bilgisi olmak 2. Türkiye'deki vergi mevzuatı ve uygulamaları hakkında temel bilgiye sahip olmak 3. İthalat, ihracat, gümrük düzenlemeleri, bölgesel serbest bölgeler ve küresel serbest bölgeler hakkında temel bilgiye sahip olmak. 4. Türkiye'deki yatırım teşvikleri ve kurumlar vergisi konuları hakkında temel bilgiye sahip olmak. 5. Vergi tarifesi ve serbest ticaret bölgesi faaliyetlerinin dijitalleştirilmesi hakkında iyi bilgi sahibi olmak. 6. Çeşitli ülke kaynaklarından bilgi derleyerek yukarıdaki konularda projeler oluşturma konusunda deneyimi olmak. |
Dersin öğretim yöntemleri Proje Hazırlama, İş Birliğine Dayalı Öğrenme, Konuk / Uzman Daveti, Anlatım, Bireysel Çalışma, Problem Çözme şeklindedir. Bu ders, uluslararası ticaretin vergilendirilmesi ve gümrük açısından prensip, prosedür ve uygulamalara bir giriş sağlamak için tasarlanmıştır. Amaçlar, vergi mükellefleri tarafından kullanılan, ithalat ve ihracat faaliyetleri ile uğraşan prensipleri ve uygulamaları içermektedir. Uluslararası ticareti kolaylaştıran vergi ve anlaşmalar / kümülasyon grubu ile ilgili yasalara özel önem verilmektedir. Bu ders, kurumlar vergisi, KDV, dolaylı vergiler ve uluslararası vergilere ilişkin diğer bilgilerin toplanması, özetlenmesi, analizi ve yorumlanması için mevcut teknolojik gelişmeler ile desteklenir. Ayrıca etik ve yasal yönleri ve düşünceleri üzerinde de durur. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders Planı | |
2) | Vergilendirmeye Giriş • Vergi Türleri Ayrıntılı Olarak (Gelir Vergisi, KDV, Gümrük, ÖTV) | Quiz 1 |
3) | Küresel Vergilendirmeye Giriş Vergilere Giriş •Küresel Vergilendirme Modellerine Giriş | Quiz 2 |
4) | Türkiye'de Vergilendirmenin Genel İlkelerine Giriş • Vergi Türleri Ayrıntılı Olarak (Gelir Vergisi, KDV, Gümrük, ÖTV) | Quiz 3 |
5) | Gümrük Vergilendirme İlkeleri, Serbest Ticaret Anlaşmaları ve İhracat - İthalat Kontrolü • Gümrük Tarifesi ve Kuralları • Türkiye'de Uygulanabilir Gümrük Vergileri • Bölgesel Serbest Ticaret Anlaşmaları Analizi • Yürürlükte olan Dünya çapında Uygulanabilir Serbest Ticaret Anlaşmaları (NAFTA, ASEAN, APEC vb.) Ekonomik, Parasal, Siyasi Birlikler | Quiz 4 |
6) | Türkiye'de Yatırım Teşvik Sistemi ve Kurumlar Vergisi Uygulamaları | Quiz 5 |
7) | Uluslararası Vergi Sorunları • Transfer Fiyatlandırması Kavramı - BEPS • Uluslararası Vergilendirme - VCT | Quiz 6 |
8) | E-Dönüşüm ve Veri Analitiği | Quiz 7 |
9) | Normlar Hiyerarşisi ve Uluslararası (Vergi) Anlaşması | Quiz 8 |
10) | Uluslararası Vergi Alanındaki Son Gelişmeler / Vergilendirmenin Geleceği ve Sunum Becerileri •Dijital Ekonomi ve Vergi •KDV Uyumluluğunun Dijitalleştirilmesi | Quiz 9 |
11) | Grup Projesi Final Sunumları | Quiz 10 |
12) | Grup Projesi Final Sunumları | |
13) | PwC Kariyer Planlaması ve Fırsatları | |
14) | Şirketlerin Profesyonellerden Beklentileri |
Ders Notları / Kitaplar: | 1) European Tax Law - Sixth Edition - Ben Terra & Peter Wattel 2) Customs Law of the European Union - 4th edition - Massimo Fabio 3) International Commercial Tax – Peter Harris and David Oliver Presentations |
Diğer Kaynaklar: | Lecturer's Slides |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 10 | % 60 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 6 | 78 |
Küçük Sınavlar | 10 | 3 | 30 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 149 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak. | |
2) | Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. | |
3) | Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. | |
4) | Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. | |
5) | Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. | |
6) | Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. | |
7) | Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
8) | Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
9) | Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. | |
10) | Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. | |
11) | Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. | |
12) | Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |