COP3815 Tıbbi Cihaz ve Yasal Düzenlemeleri ve SüreçleriBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIMÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
COP3815 Tıbbi Cihaz ve Yasal Düzenlemeleri ve Süreçleri Bahar
Güz
3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi EVİN KORKMAZ
Dersin Amacı: Öğrenciye; ilaç ve tıbbi cihazlar, Onkoloji, Nefroloji gibi alanlarda hastanın yaşam kalitesine ve hasta bakımına odaklı ürünler, bunların tümünü üreten ulusal ve uluslararası şirketler, Türkiye'de pazarın dinamikleri, tüm iç ve dış müşterilerle ilişkilerin yönetimi konusunda bilgi kazandırmayı amaçlar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) İlaç, tıbbi ürün ve cihaz dünyasının temel bileşenleri ve öncelikleri konusunda fikir sahibi olabilme
2) Onkoloji, Nefroloji gibi alanlarda hastanın yaşam kalitesine ve hasta bakımına odaklı ürünleri bilme
3) Sorumluluk alanları ve departmanlar arası işbirliğinin önemini kavrayabilme
4) Endüstri ve Sağlık Bakanlığı/SGK ortak çalışma alanları ve regülasyonların etkisini anlayabilme
5) Medikal dernekler ve fikir liderleriyle ilişkilerin yönetimi ve ortak projelerin organizasyonu hakkında fikir sahibi olabilme
6) İlaç, tıbbi ürün ve cihaz sektöründe hangi görevlerde ne tür yetkinliklerin gerektiğini kavrayabilme
7) Konulara farklı açılardan bakabilme, multidisipliner düşünebilme ve stratejik çözüm bulabilme

Dersin İçeriği

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin Tanıtımı
2) Yeni bir tıbbi ürün, cihaz ve ilacın keşfi Onkoloji, Nefroloji gibi alanlarda hastanın yaşam kalitesine ve hasta bakımına odaklı ürünlerin tanıtımı ve geliştirilme süreçleri Onkoloji ve Nefroloji hastalarında beslenme, günlük yaşamın devamlılığı gibi konular araştırmaları nasıl etkiliyor?
3) İlaç, tıbbi ürün ve cihaz dünyasına öncülük yapmak ve fikir liderlerinin yönetimi
4) İlaç, Tıbbi ürün ve Cihaz dünyasında pazarlama ve marka yönetimi
5) Tedaviye erişimde sağlık politikaları ve sağlık ekonomisinin önemi
6) Yüksek performans etkili satış ekiplerinin kurulması ve yönetimi
7) "Tıbbi Cihaz alırken satın alma kriterleri Tıbbı cihazların yaşam ömürleri İşletme maliyetlerinin cihazın satın alınma kararına etkisi "
8) Ara Sınav
9) Başarılı ürün yönetiminde lojistik ve müşteri operasyonlarının önemi. Tedaviye erişimde lojistik sürecin önemi ve aşamaları
10) İlaç ve Tıbbi cihaz operasyonlarında kalitenin/güvenliğin önemi ve iş sonuçlarına etkisi. Beşeri Tıbbi Ürün (İlaç) ve Tıbbi Cihaz ürünleri neden regülasyona tabidir? Ruhsatlandırma süreçleri neleri kapsar?
11) Finansal planlama nasıl yapılır ve yatırım kararı alınırken dikkat edilecek noktalar
12) Sektörde lider olan bir şirkete yetenek kazandırılması, eldeki yeteneklerin tutulması ve şirket içi kişisel gelişim programları
13) Zorlu bir ortamda bir işletmeyi başarılı yönetmenin kuralları (Genel Müdür ile söyleşi)
14) Dersin Değerlendirilmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: http://istanbultip.istanbul.edu.tr/wp-content/uploads/2015/02/6.I%CC%87lac%CC%A7-endu%CC%88strisinde-Ar-GE.pdf https://www.ey.com/Publication/vwLUAssets/EY-the-changing-role-of-the-cfo/$FILE/EY-the-changing-role-of-the-cfo.pdf http://www.jasstudies.com/Makaleler/925445489_9-Yrd.%20Doç.%20Dr.%20Erkan%20Tabancalı%20-%20Arş.%20Gör.%20Mithat%20KORUMAZ.pdf https://www.slideshare.net/HakanSelahi/yetenek-ynetm http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2015/07/20150703-2.htm http://www.edchreturkey-eu.coe.int/Source/Resources/Trainingset/Module13_Team_Building_tr.pdf https://www.titck.saglik.gov.tr/PortalAdmin/Uploads/UnitPageAttachment/K1ckbWKP.pdf

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 3 13 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 7 98
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 141

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak.
2) Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek.
3) Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek.
4) Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek
5) İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek.
6) Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek.
7) İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek.
8) İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek.
9) Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek.
10) Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek.
11) Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek.
12) Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek.
13) Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek.
14) Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak.