Öğretim Dili: |
Türkçe |
Dersin Türü: |
Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: |
LİSANSÜSTÜ
|
Dersin Veriliş Şekli: |
Yüz yüze
|
Dersin Koordinatörü: |
Dr. Öğr. Üyesi AHMET NACİ ÜNAL |
Opsiyonel Program Bileşenleri: |
Yok |
Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı Türkiye’de İnternet ile ilgili hukuki düzenlemeleri, politikaları ve yönetişim ilkelerini incelemektir. Ders kapsamında Türkiye’de İnternet ile ilgili yasal, kurumsal ve politik çerçevelerin gelişimini etraflıca incelenmektir. Ders kapsamında özellikle hukuka aykırı ve zararlı İnternet içeriği ile mücadele konusu üzerinde etraflıca durulmaktadır. İnternet ile ilgili uluslararası, bölgesel ve ulusal düzenlemelerin artması, İnternetin temel aktör ve paydaşlarının rolleri, hakları ve yükümlülükleri ile ilgili kendine özgü yeni bir rejim yaratmıştır. Klasik hukuk kurallarının yeterli olmaması, İnternetin teknik ve dinamik yapısına uygun çözümler getiremeyişi, zamanla İnternetin kendine özgü ve karma bir yönetişim modelinin oluşturmuştur. Hukuk kuralları, politikalar, tavsiye kararları, teknik standardizasyon ilkelerinden oluşan bu yönetişim kuralları çeşitli İnternet aktör ve paydaşları tarafından oluşturulmaktadır. Bu dersin bir diğer amacı İnternetin kendine özgü bu yönetişim modelini uluslararası ve ulusal (Türkiye) perspektiften etraflıca incelemektir. Bu ders kapsamında konular sınıf içi tartışmalar, çalışma grupları ve sunumlar şeklinde, öğrencilerin derse aktif katılımını sağlayacak şekilde işlenmektedir. Kapsamlı araştırma, tartışma ve sunumlarla öğrencilerin ders kapsamındaki konularla ilgili derinlemesine bilgi sahip olması amaçlanmaktadır. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
İnternet: Temel kavramlar, tarihsel gelişim, yönetişim ilkeleri, gelişim dinamikleri |
Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. |
2) |
İnternetin uluslararası yönetişimi |
Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. |
3) |
Mukayeseli hukukta İnternet içerik ve usul düzenlemeleri |
Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. |
4) |
Türkiye’de İnternetin yönetişimi ve İnternet düzenlemelerinin gelişim evreleri |
Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. |
5) |
İnternet aktörlerinin hukuki, cezai ve idari sorumlulukları |
Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. |
6) |
İnternet ortamında yer alan hukuka aykırı ve zararlı içerikle mücadele ve erişimin engellenmesi usulü - I |
Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. |
7) |
İnternet ortamında yer alan hukuka aykırı ve zararlı içerikle mücadele ve erişimin engellenmesi usulü - II |
Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. |
8) |
İnternet ortamında yer alan hukuka aykırı ve zararlı içerikle mücadele ve erişimin engellenmesi usulü - III |
Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. |
9) |
İnternet ortamında kişilik haklarının ve özel hayatın gizliliğinin ihlali ve erişimin engellenmesi usulü |
Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. |
10) |
Özel İnternet içerik düzenlemeleri |
Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. |
11) |
Sosyal medya siteleri incelemesi |
Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. |
12) |
Sunum/Seminer/Konuk konuşmacı |
|
13) |
Sunum/Seminer/Konuk konuşmacı |
|
14) |
Genel Değerlendirme |
Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. |
4 |
1) |
Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, |
5 |
1) |
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. |
4 |
1) |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. |
5 |
1) |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. |
4 |
1) |
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. |
5 |
2) |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. |
4 |
2) |
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. |
4 |
2) |
Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. |
4 |
2) |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. |
5 |
2) |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. |
5 |
3) |
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme . |
4 |
3) |
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. |
5 |
3) |
Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. |
5 |