ANI2502 Dialogue, Music and Sound EffectsBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYONÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYON
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ANI2502 Diyalog, Müzik ve Ses Efektleri Bahar 2 2 3 5

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. NAZLI EDA NOYAN CELAYİR
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, ses kayıt, düzenleme ve tasarım aşamalarında kavramları ve çalışma süreçlerini uygulamalı öğrenmek, ses kaydı yapma, düzenleme ve sese müdahale etme aşamalarında yaratıcı bakış açısı kazanmak ve ses üzerinden gerçekleşen bilgi/hikaye aktarımında estetik ve sosyal kavramlara tartışma zemini oluşturmaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Ses kaydı yapabilmek, kayıtlı sesleri düzenleyebilmek ve belli bir amaç doğrultusunda ses malzemesine müdahale edebilmek
2. İşittiğimiz sesleri bir bağlam içinde değerlendirebilmek
3. Nasıl duyduğumuzu ve duyduklarımızı nasıl değerlendirdiğimizi öğrenerek daha iyi ses miksleri hazırlayabilmek
4. Müziğin iç yapısını daha iyi anlayabilmek ve basit müzikal malzemeleri üretebilemek

Dersin İçeriği

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş İlk Kayıt
2) Ses Fiziğine Giriş Kaynaklar, Ortamlar ve Duyum 3 Karakterli Bir Oyun
3) Açık hava ve Kapalı Mekanlarda Ses ve Kulağın Özellikleri Açıkhavada ve Kapalı Mekanlarda Ses Davranışları - Alan Kaydı
4) Mikrofonlar ve Kayıt Teknikleri Ekipmanı Tanımak- Ses Düzenleme 1
5) Ambiyans ve Alan Kayıtları Çevremizdeki Sesler - Dinleme Ödevi 1
6) Sayısal Ses Çalışma Ortamlarına Giriş Uygulamalı faaliyet- Müzik Besteleme 1
7) Dinleme Biçimleri, Temel DAW Özellikleri ve Otomasyon Özellikleri zaman içinde programlama - Ses Düzenleme 2
8) Görsele Ses Karşılık Getirmek ve Foley Foley ve Ses Efektleri- Dinleme Ödevi 2
9) MIDI’ye Giriş Bilgisayarlar ile Müzik Yapmak- Ses Düzenleme 3
10) Temel Müzik Besteciliği Yaklaşımları Bestecilik Mimarisi- Müzik Besteleme 2
11) Final Projesine Hazırlık #1 Final Projeleri Yapım Aşaması Sunumları
12) Final Projesine Hazırlık #2 Final Projeleri Yapım Aşaması Sunumları
13) Final Projesine Hazırlık #3 Final Projeleri Yapım Aşaması Sunumları
14) Final Proje Sunumları Final Proje Teslimi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: • Beauchamp, Designing Sound for Animation (2013), Focal Press
• Ament, The Foley Grail – The Art of Performing Sound for Film, Games and Animation (2009), Focal Press
* Chion, Audiovision – Sound on Screen (1994), Columbia University Press
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Ödev 1 % 10
Projeler 5 % 40
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 20
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 80
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 4 56
Uygulama 6 2 12
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Proje 5 4 20
Ödevler 1 4 4
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 124

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Çizgi film ve animasyon alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve becerilere sahip olmak. 3
2) Çizgi film ve animasyon alanında araştırma, gözlem-deneyim, değerlendirme becerisi geliştirebilmek ve her yönüyle çizgi film ve animasyon ve performans ilkelerini kullanarak fikirleri, inandırıcı eylem ve duyguları etkili bir şekilde iletebilmek. 5
3) Çeşitli sanatsal stiller ve teknikler içeren animasyon filmler yapmak. 4
4) Çizgi film ve animasyon yapım sürecini inisiyatif kullanarak tasarlamak, yaratıcılık ile uygulamak ve kişisel stili yansıtarak sunmak. 3
5) Çizgi film ve animasyon üretim sürecinde ekip üyesi olup, sorumluluk alabilmek ve sorumluğu altında çalışanları yönetebilmek, onlara liderlik yapabilmek.
6) Çizgi film ve animasyona ilişkin çalışmaları edindiği bilgi ve beceriler çerçevesinde değerlendirebilmek. 4
7) Çizgi film ve animasyon alanında öğrenme gereksinimlerini tanımlayabilmek ve öğrenmeyi yönetebilmek. 1
8) Çizgi film ve animasyon alanındaki bilimsel ve sanatsal çalışmalara katılarak ilgili kuruluşlarla iletişime geçebilmek ve alandaki bilgi ve becerilerini paylaşabilmek. 1
9) Yabancı dil kullanarak çizgi film ve animasyon alanındaki gelişmeleri izlemek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilmek. 1
10) Çizgi film ve animasyonda kullanılan her türlü teknik araç-gereç ve bilgisayar yazılımları ile birlikte genel bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek. 4
11) Gelişim ve üretimin her boyutunda eleştirel düşünme becerileri ve problem çözme stratejileri kullanmak, fikirleri, duyguları ve niyetleri görsel, sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde iletmek ve çizgi film ve animasyon projelerinin geliştirilmesinde teknolojiyi etkin bir şekilde dahil etmek. 4
12) Çizgi film ve animasyon alanında etik değerlere ve evrensel değerler konusunda yeterli bilince sahip olmak. 1