MED3036 Medical PhotographyBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar TIPÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıBologna KomisyonuUlusal Yeterlilikler
TIP
Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
MED3036 Tıbbi Fotoğrafçılık Bahar
Güz
2 2 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. TİMUÇİN AVŞAR
Dersin Amacı: Öğrencinin tıbbi konularda fotoğraf çekebilmesi ve bu fotoğrafları bilimsel amaçlı kullanabilmesi için alt yapı oluşturulmasıdır

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1 Fotoğraf makinelerini ayırt edebilir ve temel parçalarını tanımlayabilir.
2 Diyafram ve enstantane hakkında temel bilgileri ifade edebilir
3 Objektifler hakkında temel bilgileri tanımlayabilir.
4 Sayısal fotoğrafla ilgili temel kavramları tanımlayabilir.
5 Işık ile ilgili temel kavramları tanımlayabilir.
6 Çekim teknikleri ile ilgili temel kavramları tanımlayabilir.
7 Tıpta fotoğraf kullanımının temellerini ifade edebilir.
8 Tıbbi fotoğrafçılık tekniklerini uygulayabilir.

Dersin İçeriği

Fotoğrafın kısa tarihi, Fotoğraf makineleri (türleri, yapısı, çalışma sistemi), Görme sistemi ve fotoğrafın oluşumu, Diyafram ve enstantene, Objektifler, Filmler ve ışığa hassas yüzeyler, Sayısal fotoğrafta kavramlar, Netleme sistemleri, Sayısal fotoğrafın oluşumu ve sayısal fotoğraf makineleri, Filtreler ve yardımcı araçlar, Işık ve renk bilgisi, Pozlandırma, Kompozisyon, Çekim teknikleri, Sayısal görüntü işlemeye giriş, Tıpta fotoğrafın kullanımı,Tıbbi fotoğrafçılık teknikleri.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Fotoğrafın kısa tarihi, Fotoğraf makineleri (türleri, yapısı, çalışma sistemi) Konunun ders kitabından okunması
2) Görme sistemi ve fotoğrafın oluşumu, Diyafram ve enstantene, Objektifler Konunun ders kitabından okunması
3) Filmler ve ışığa hassas yüzeyler, Netleme sistemleri Konunun ders kitabından okunması
4) Sayısal fotoğrafta kavramlar, Sayısal fotoğrafın oluşumu ve sayısal fotoğraf makineleri Konunun ders kitabından okunması
5) Filtreler ve yardımcı araçlar Konunun ders kitabından okunması
6) Işık ve renk bilgisi Konunun ders kitabından okunması
7) Pozlandırma, Kompozisyon, Çekim Teknikleri Konunun ders kitabından okunması
8) Ödevlere ait sunumlar Verilecek ödevlerle ilgili sunum hazırlanması
9) Ara Sınav ve Uygulama Konulara uygun kaynaklardan çalışmak ve uygulama yapmak
10) Sayısal görüntü işlemeye giriş Konulara uygun kaynaklardan çalışmak ve uygulama yapmak
11) Tıpta fotoğrafın kullanımı Konuyla ilgili literatur taramak
12) Tıbbi fotoğrafçılık teknikleri 1 Konuyla ilgili literatur taramak
13) Tıbbi fotoğrafçılık teknikleri 2 Konuyla ilgili literatur taramak
14) Ödevlere ait sunumlar Verilecek ödevlerle ilgili sunum hazırlanması

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Kanburoğlu Ö. A’dan Z’ye Fotoğraf, 3. Basım, Say Yayınları, İstanbul, 2010
Diğer Kaynaklar: "Kılıç L. Fotoğrafa Başlarken, Dost Kitabevi, Ankara, 2005. Stack LB, Storrow AB, Morris MA, PAtton DR. Handbook of Medical Photography, Hanley & Belfus; 1st edition, 2001.
"

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 2 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Ödevler 2 6 12
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 130

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Temel ve klinik tıp bilimlerinden, davranış bilimlerinden ve sosyal bilimlerden edindiği bilgi, beceri ve tutumları bütünleştirerek sağlık hizmeti sunumunda kullanır.
2) Hasta yönetiminde, dil, din, ırk ve cins ayrımı gözetmeden bireyin sosyodemografik ve sosyokültürel geçmişini de dikkate alan biyopsikososyal bir yaklaşım gösterir.
3) Sağlık hizmeti sunumunda, bireylerin ve toplumun sağlığını koruma ve geliştirmeyi önceler.
4) Sağlığı etkileyen bireysel, toplumsal, sosyal ve çevresel faktörleri dikkate alarak; sağlıklılık durumunun sürdürülmesi ve geliştirilmesi yönünde gerekli çalışmaları yapar.
5) Hedef kitlenin özelliklerini, ihtiyaçlarını ve beklentilerini tanıyarak, sağlıklı/hasta bireylere ve yakınlarına ve diğer sağlık çalışanlarına sağlık eğitimi verir.
6) Sağlık hizmet sunumunda, koruma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkin yaklaşım gösterir.
7) Tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde, girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları hasta için güvenli ve etkin bir biçimde gerçekleştirir.
8) Hasta ve çalışan sağlığını ve güvenliğini göz önünde bulundurarak sağlık hizmeti sunar.
9) Sağlık hizmet sunumunda, sağlığa etki eden gerek bölgesel ve küresel ölçekteki fiziksel ve sosyoekonomik çevreye ilişkin değişiklikleri, gerekse de kendisine başvuran kişilerin bireysel özellik ve davranışlarındaki değişimleri göz önünde bulundurur.
10) Mesleğini yürütürken iyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır.
11) Mesleğinin gerektirdiği etik ilkeler ile hak ve yasal sorumluluklar çerçevesinde görev ve yükümlülükleri yerine getirir.
12) Hastanın bütünlüğünü dikkate alarak, yüksek nitelikli sağlık bakımı sunma konusunda kararlı davranışlar gösterir.
13) Mesleki uygulamalarındaki performansını, duygularını ve bilişsel özelliklerini de göz önünde bulundurarak değerlendirir.
14) Toplum sağlığının korunması ve geliştirilmesi için, sosyal güvenirlik ve sosyal yükümlülük kavramlarını göz önünde bulundurarak, sağlık hizmet sunumunu geliştirmeyi savunur.
15) Sağlığın korunması ve geliştirilmesi için birey ve toplum sağlığı ile ilgili hizmet sunumu, eğitim ve danışmanlık süreçlerini tüm bileşenler ile işbirliği içinde planlayabilir ve yürütebilir.
16) Sağlık politikalarının ve uygulamalarının birey ve toplum sağlık göstergelerine etkisini değerlendirir ve sağlık hizmetleri kalitesinin artırılmasını savunur.
17) Hekim kendi fiziksel, ruhsal ve sosyal yönden sağlığını korumaya geliştirilmesine önem verir, bunun için gerekenleri yapar.
18) Hizmet sunumu sırasında sağlık ekibi içinde örnek davranışlar gösterir, liderlik yapar.
19) Yöneticisi olduğu sağlık kuruluşunda, sağlık hizmetlerini planlama, uygulama, değerlendirme süreçlerinde kaynakları maliyet-etkin, toplum yararına ve mevzuata uygun kullanır.
20) Birlikte hizmet sunduğu sağlık ekibi içinde, olumlu iletişim kurar ve gerektiğinde farklı ekip rollerini üstlenir.
21) Sağlık ekibi içindeki sağlık çalışanlarının görev ve yükümlülüklerinin farkındadır ve buna uygun davranışlar gösterir.
22) Mesleki uygulamalarında meslektaşları ve diğer meslek grupları ile uyumlu ve etkin çalışır.
23) Hasta,hasta yakınları,sağlık çalışanları diğer meslek grupları, kurum ve kuruluşlarla etkili iletişim kurar.
24) Özel yaklaşım gerektiren ve farklı sosyo kültürel özelliklere sahip birey ve gruplar ile etkili iletişim kurar.
25) Tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde, hastayı karar verme mekanizmalarına ortak eden, hasta merkezli bir yaklaşım gösterir.
26) Hizmet sunduğu nüfusa yönelik, gerekli durumlarda bilimsel araştırma planlar, uygular ve elde ettiği sonuçları ve/veya başka araştırmaların sonuçlarını toplumun yararına kullanır.
27) Mesleği ile ilgili güncel literatür bilgisine ulaşır ve eleştirel değerlendirir.
28) Klinik karar verme sürecinde, kanıta dayalı tıp ilkelerini uygular.
29) Sağlık hizmeti, araştırması ve eğitimine yönelik çalışmalarının etkinliğini artırmak için bilişim teknolojilerini kullanır.
30) Bireysel çalışma süreçleri ve kariyer gelişimini etkili olarak yönetir.
31) Yeni bilgileri edinme, değerlendirme, mevcut bilgileri ile entegre etme, mesleki durumlara uygulama ve meslek yaşamı boyunca değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir.
32) Sunduğu sağlık hizmetinin niteliğini geliştirmek için doğru öğrenme kaynaklarını seçer, kendi öğrenme sürecini düzenler