ANI2402 Editing and CompositingBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYONÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYON
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ANI2402 Kurgu ve Kompozit Bahar 2 2 3 6

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. NAZLI EDA NOYAN CELAYİR
Dersin Amacı: Bu ders Adobe Premiere kurgu programı üzerinden teorik ve pratik uygulamalar vasıtasıyla; çekim sonrası süreçlerde kurgulanacak görsel ve işitsel materyallerinin organizasyonunun ve düzenlenmesinin, çeşitli kurgu tekniklerinin, sinemada kurgunun fonksiyonunun & kısa film kurgulama yollarının inceliklerinin öğretilmesini amaçlar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Öğrenciler kısa metrajlı filmleri kurgulayabilir, fragman ve tanıtım videoları hazırlayabilir seviyede ve bilgide olacaktır.
2. Kurgu programlarını kullanırken görsel ve işitsel materyallerin organizasyonu ve düzenlemeleri öğrenciler tarafından yapılabilir olacaktır.
3. Öğrenciler çeşitli kurgu tekniklerinin inceliklerini öğrenecektirler.
4. Görüntü ve ses kurgusu, filmde zaman, dramatik öğelerin kurgu yoluyla kurulumu konusunda öğrenciler uygulama yaparak bilgi sahibi olacaktır.
5. Öğrencilerin kurgulayacağı görüntüler itslearning’de öğrencilerle paylaşılacaktır.
6. Öğrencilerin bu materyallerden projeler çıkartması hedeflenmektedir.
7. Kurgu ile ilgili hem teorik hem de pratik bilgi sahibi olunacaktır.
8. Öğrenciler temel olarak Adobe Premiere kurgu programı üzerinden başka kurgu programlarının da mantığını kavrayarak bilgi sahibi olacaktır.
9. Öğrenciler bir kurgu operatörü olmanın ötesinde kurgucunun (kurgu yönetmeninin) film ekibi içindeki görevleri ve çekim sonrası film yapım işleyişi hakkında bilgi sahibi olacaktır.
10. Öğrenciler farklı türlerdeki filmlerin kurgu diyalektiği hakkında bilgi sahibi olup uygulama yaparak pratik yetilerini geliştirecektir.
11. Öğrenciler bu derste öğrendikleri yetilerle birlikte, gelecek dönemlerdeki projelerine katkı sağlayacak bilgiler ve pratikler edinecektir.

Dersin İçeriği

Ders içi uygulamaların yanı sıra öğrencilerin teorik ve entelektüel birikimlerini zenginleştirmek adına kurgu kuramları, geleneksel ve çağdaş örnekler üzerinden akademik tartışmalar gerçekleştirilecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) ANI2402’ye giriş
2) 15 Temel kurgu tekniğinin tanımlanması. Çağdaş Örneklerin İncelenmesi: “Curb Your Enthusiasm” & “Ghost Dog”
3) Temel kurguya giriş. “Hard Eight” filmi üzerinden kurgu tekniklerinin çözümlenmesi.
4) Kurgu süreçlerindeki adımların (Log and Capture, Assembly, Rough Cut, Fine Cut, Final Cut) ve organizasyonun işlenmesi. Kaba Kurgu Uygulaması.
5) Kurgu tekniklerinin Fine Cut’a işlenmesi. Çapraz ve Paralel Kurgu Tekniklerinin uygulamalı pratiği.
6) Kurmaca film fragmanı uygulaması. Sinemada tür filmleri kurgusu.
7) Ara Sınav Haftası, Geri Bildirimler, Öğrencilerin Ara Sınav Projesi’nin İlk Kurgusunun Sunumları
8) Animasyon Stüdyosu Filmografi Videosu Kurgu Projesi (Gemini, Pixar, Disney).
9) Animasyon Stüdyosu Filmografi Videosu Kurgu Projesi, Geri Bildirim
10) Kurgucu Gözüyle senaryoyu takip ederek kurguya başlamak. (Final Projesinin 1. aşaması)
11) Adobe Premiere’de ses kurgusu tekniklerine giriş. L Cut tekniği, diyalogların üst üste kurulumu, görüntü ve ses kurgusu. (Final Projesinin 2. Aşaması)
12) Adobe Premiere’de temel renk düzenlemeleri. (Final Projesinin 3. Aşaması)
13) Ders içi final projesi uygulama, öğrencilere geri bildirim
14) FİNAL HAFTASI - Proje Teslimleri

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Tavsiye Edilen Okumalar:

Chandler, G. (2009). Film editing: Great cuts every filmmaker and movie lover must know. Michael Wiese Productions.

Crittenden, R. (2003). Film and video editing. Routledge.

Dancyger, K. (2014). The technique of film and video editing: history, theory, and practice. CRC Press.

Ondaatje, M., & Murch, W. (2002). The conversations: Walter Murch and the art of editing film. A&C Black.
Diğer Kaynaklar: Mutlaka İzlenmesi Önerilen Filmler:

Anderson, P. T. (Director), (1997). Hard Eight. [Feature-Length Movie]. Rysher Entertainment (Production Company).

Jarmusch, J. (Director), (1999). Ghost Dog: The Way of the Samurai. [Feature-Length Movie]. Pandora Filmproduktion (Production Company).

Apple, W. (Director), (2004). The cutting Edge: The Magic of Movie Editing. [Documentary].

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Projeler 5 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 4 52
Uygulama 6 2 12
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 4 52
Proje 5 4 20
Ara Sınavlar 1 4 4
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 144

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Çizgi film ve animasyon alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve becerilere sahip olmak. 5
2) Çizgi film ve animasyon alanında araştırma, gözlem-deneyim, değerlendirme becerisi geliştirebilmek ve her yönüyle çizgi film ve animasyon ve performans ilkelerini kullanarak fikirleri, inandırıcı eylem ve duyguları etkili bir şekilde iletebilmek. 4
3) Çeşitli sanatsal stiller ve teknikler içeren animasyon filmler yapmak. 4
4) Çizgi film ve animasyon yapım sürecini inisiyatif kullanarak tasarlamak, yaratıcılık ile uygulamak ve kişisel stili yansıtarak sunmak. 2
5) Çizgi film ve animasyon üretim sürecinde ekip üyesi olup, sorumluluk alabilmek ve sorumluğu altında çalışanları yönetebilmek, onlara liderlik yapabilmek. 1
6) Çizgi film ve animasyona ilişkin çalışmaları edindiği bilgi ve beceriler çerçevesinde değerlendirebilmek. 4
7) Çizgi film ve animasyon alanında öğrenme gereksinimlerini tanımlayabilmek ve öğrenmeyi yönetebilmek. 2
8) Çizgi film ve animasyon alanındaki bilimsel ve sanatsal çalışmalara katılarak ilgili kuruluşlarla iletişime geçebilmek ve alandaki bilgi ve becerilerini paylaşabilmek.
9) Yabancı dil kullanarak çizgi film ve animasyon alanındaki gelişmeleri izlemek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilmek. 1
10) Çizgi film ve animasyonda kullanılan her türlü teknik araç-gereç ve bilgisayar yazılımları ile birlikte genel bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek. 2
11) Gelişim ve üretimin her boyutunda eleştirel düşünme becerileri ve problem çözme stratejileri kullanmak, fikirleri, duyguları ve niyetleri görsel, sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde iletmek ve çizgi film ve animasyon projelerinin geliştirilmesinde teknolojiyi etkin bir şekilde dahil etmek. 2
12) Çizgi film ve animasyon alanında etik değerlere ve evrensel değerler konusunda yeterli bilince sahip olmak. 1