ANI2401 Character Design for AnimationBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYONÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYON
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ANI2401 Animasyon İçin Karakter Tasarımı Güz 2 2 3 6

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. NAZLI EDA NOYAN CELAYİR
Dersin Amacı: Bu kapsamlı ders estetik ve endüstri standartlarina uygun animasyon karakterlerini ortaya koymaya yarayacak teknik ve sanatsal becerilerin kazanılmasını amaçlamaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Estetik ve doğru orantılara sahip karakter tasarımlarını yaratabilecektir.

2) İyi tasarlanmış ve uygulanmış karakter tasarımların karakteristiğini tanımlayabilecektir.

3) Geçmiş ve güncel karakter tasarım trendlerini değerlendirebilecektir

4) Baslangıç seviyesinde dijital ve klasik çizim tekniklerini uygulayabilecektir.

5) Kendi ve etrafındakilerin işlerini analiz edebilecektir.

6) Karakter tasarımın prensiplerini tanımlayabilecektir.

Dersin İçeriği

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Karakter tasarım ve form arasındaki ilişki, tasarımı basit şekiller kullanarak biçimlendirmeye odaklanmayı, form tasarımı nasıl etkiler?
2) Silüetin karakter tasarımındaki önemi: anlaşılabilir silüetlerin tasarımda ve karakter pozlamada işlevselliğini algılama
3) Şekiller ve silüetlerin özgün-kuvvetli karakterler Sunum konusu 1 1 numaralı yazılı ödevi hazırlık yaratmadaki önemi.
4) Bir karakterin yüzüne kişisel kimlik kazandırma.
5) Birbirinden farklı karakter çalışmaları yaparak bunları hikayenin içerisine yerleştirmek
6) Tasarımcı olarak birbirinden farklı projelere özgün tarz ve tasarımlar oluşturacak esnekliği kazanmayı amaçlayan eskizler yapmak
7) Basit şekilleri kullanarak bir hayvan tasarlamak.
8) Karakter turn around nedir, karakter tasarımında neden önemlidir, üretim için tasarımda nasıl uygulanır?
9) Maket heykel için hazırlık çalışmaları, gerekli gereçlerin öğrenilmesi
10) Karakter için tel iskeletin ve desteklerin hazırlanması
11) Ana hatları oluşturma, genel formu yakalama çalışmaları
12) Modeli tamamlama ve detaylandırma aşamasına hazır hale getirme
13) Son detayları ekleme ve heykeli pişirme aşamasına hazırlama
14) Boyama ve katmanlaştırma aşaması.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: • Designing Creatures and Characters: How to Build an Artist's Portfolio for Video Games, Film, Animation and More by Marc Taro Holmes
• Big Bad World of Concept Art for Video Games: An Insider's Guide for Students by Eliott J. Lilly
• Fundamentals of Creature Design: How to Create Successful Concepts Using Functionality, Anatomy, Color, Shape & Scale by 3dtotal Publishing
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Uygulama 6 % 55
Final 1 % 45
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 55
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 45
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Ödevler 6 5 30
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 146

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Çizgi film ve animasyon alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve becerilere sahip olmak. 4
2) Çizgi film ve animasyon alanında araştırma, gözlem-deneyim, değerlendirme becerisi geliştirebilmek ve her yönüyle çizgi film ve animasyon ve performans ilkelerini kullanarak fikirleri, inandırıcı eylem ve duyguları etkili bir şekilde iletebilmek. 4
3) Çeşitli sanatsal stiller ve teknikler içeren animasyon filmler yapmak. 2
4) Çizgi film ve animasyon yapım sürecini inisiyatif kullanarak tasarlamak, yaratıcılık ile uygulamak ve kişisel stili yansıtarak sunmak. 2
5) Çizgi film ve animasyon üretim sürecinde ekip üyesi olup, sorumluluk alabilmek ve sorumluğu altında çalışanları yönetebilmek, onlara liderlik yapabilmek.
6) Çizgi film ve animasyona ilişkin çalışmaları edindiği bilgi ve beceriler çerçevesinde değerlendirebilmek. 2
7) Çizgi film ve animasyon alanında öğrenme gereksinimlerini tanımlayabilmek ve öğrenmeyi yönetebilmek. 1
8) Çizgi film ve animasyon alanındaki bilimsel ve sanatsal çalışmalara katılarak ilgili kuruluşlarla iletişime geçebilmek ve alandaki bilgi ve becerilerini paylaşabilmek.
9) Yabancı dil kullanarak çizgi film ve animasyon alanındaki gelişmeleri izlemek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilmek. 1
10) Çizgi film ve animasyonda kullanılan her türlü teknik araç-gereç ve bilgisayar yazılımları ile birlikte genel bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek. 1
11) Gelişim ve üretimin her boyutunda eleştirel düşünme becerileri ve problem çözme stratejileri kullanmak, fikirleri, duyguları ve niyetleri görsel, sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde iletmek ve çizgi film ve animasyon projelerinin geliştirilmesinde teknolojiyi etkin bir şekilde dahil etmek.
12) Çizgi film ve animasyon alanında etik değerlere ve evrensel değerler konusunda yeterli bilince sahip olmak. 1