GAD3030 Virtual WorldsBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GAD3030 Sanal Dünyalar Bahar 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. MURAT DURUSOY
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. MURAT DURUSOY
Opsiyonel Program Bileşenleri: Kurs boyunca, öğrenciler tasarım seçimlerine, kullanıcıya katma değere, para kazanma yöntemlerine vb. bağlı olarak sanal dünyaların nasıl başarılı veya başarısız olduğunu anlayacaklardır. Kursun sonunda öğrenciler tasarım seçimlerinin ürünlerini, kullanıcılarını nasıl etkileyeceğini anlayacaklardır. rakamlar ve olası gelir akışları; ayrıca araştırma yapmayı, sanat yaratmayı, prototip yapmayı ve sanal dünyaları kullanarak para kazanmayı öğrenme potansiyeline de sahipler.
Dersin Amacı: Bilgisayar ağlarının yaratılmasından bu yana, gözlerimizin önünde ortaklaşa inşa edilmiş yeni dünyaların geliştiğini ve bu dünyalarda toplulukların nasıl geliştiğini inceleyebildik. Bu dijital dünyanın statü, ekonomi, düzenlemeler ve sosyal normlar gibi birçok unsuru analog/materyal dünyaya benzer şekilde gelişir, ancak yaratıcılarının tasarım tercihlerine göre farklılıklar olabilir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Dersin başarıyla tamamlayan öğrenciler;
1) Sanal dünyaların yönlerini ve bu dünyaların birbirlerini nasıl etkilediklerini anlayacak
2) Çok oyunculu etkileşim için kullanıcı motivasyonlarını ve nasıl mümkün olabileceğini kavrayacak
3) Farklı ödeme modellerini analiz ederek farklı platformlardan nasıl yararlanabileceğini öğrenirler
4) Sanal dünyalarda yabancılarla ilgili iletişim risklerinin farkında olup bu risklerin nasıl hafifletileceğini öğrenirler
5) Sanal dünyaların kültürünün sosyal ağ analiziyle ilişkisini anlarlar

Dersin İçeriği

Bu ders sayesinde öğrencilerin sanal dünyaların çeşitli özelliklerini inceleyerek, ortaya çıkan kullanıcı davranış yollarını analiz etmeleri sağlanacaktır. İnternetin eski nesil içerik tüketicilerini içerik oluşturucuya nasıl dönüştürdüğünü öğreneceklerdir. Bu değişimi hem dışarıdan bir gözlemci olarak görecekler, hem de katılımcıların kendileri olacaklardır. Öğrenciler ayrıca kendi sanal dünyalarını tasarlama ve sınıfa sunma şansına da sahip olacaklardır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Sanal dünyaya giriş
2) Sanal dünyalar ve metin
3) SocialVR
4) Sanal dünyalarıda kimlik ve içerik oluşturma - I
5) Sanal dünyalarıda kimlik ve içerik oluşturma - II
6) Sanal dünyalarıda kimlik ve içerik oluşturma - III
7) Sanal dünyalar ve sosyal medya - I
8) Sanal dünyalar ve sosyal medya - II
9) Sanal dünyalarda riskler
10) Sanal dünyaların gerçek dünylara uyarlanması
11) Parasallaştırma
12) Etkileşim ve iletişim
13) Etkileşim ve İletişim, proje çalışması
14) Final Projesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: "The Virtual Community, Howard Rheingold,1993
Here Comes Everybody, Clay Shirky, 2008
Deisgning Virtual Worlds, Richard Bartle, 2003"
Diğer Kaynaklar: "Au, Wagner J. ""The making of Second Life: Notes from the new world."" (2008).
Dibbell, Julian. ""A rape in cyberspace or how an evil clown, a Haitian trickster spirit, two wizards, and a cast of dozens turned a database into a society."" Ann. Surv. Am. L. (1994): 471.
Guitton, Matthieu J. ""Swimming with mermaids: Communication and social density in the Second Life merfolk community."" Computers in Human Behavior 48 (2015): 226-235."

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 15
Ödev 2 % 40
Final 1 % 25
Rapor Teslimi 1 % 20
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 75
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 25
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 6 78
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 126

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak. 1
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. 1
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. 2
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. 2
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. 5
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. 3
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. 2
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. 2
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. 1
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. 1
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. 1
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. 1