GAD3027 Innovative Game MechanicsBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GAD3027 Yenilikçi Oyun Mekanikleri Bahar
Güz
2 2 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. GÜVEN ÇATAK
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. ERTUĞRUL SÜNGÜ
Dersin Amacı: Bu ders, dijital oyun motorlarının teorilerine ve ayrıca herhangi bir oyun tasarımcısının bir oyun yaratmaya başlamadan önce hazırlaması gereken diyagram şemalarına odaklanır ve bunları açıklamaya çalışır. Bu ders sırasında, ortaya çıkış, ilerleme, ekonomi, makro ve mikro sistemler gibi video oyun mekaniğindeki temel unsurlara ve ayrıca bir proje olarak bir masa üstü oyunu oluştururken zar kullanımına odaklanılacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Ortaya çıkış, ilerleme, ekonomi ve makro/mikro sistemler dahil olmak üzere video oyunu mekaniğinin temel unsurlarını tanımlama ve açıklamayı başaracak,
2. Oyun motorlarının amacını ve işlevini oyun geliştirme bağlamında yorumlayabilecek,
3. Bir masaüstü oyun için zar kullanımı ve sınıfta öğrenilen mekanikleri içeren bir oyun tasarım şeması oluşturabilecek,
4. Belirli bir oyun konsepti için farklı oyun motoru seçeneklerinin güçlü ve zayıf yönlerini değerlendirebilecek,
5. Sınıfta öğrenilen en az iki oyun mekaniğini içeren ve zarları temel bir unsur olarak kullanan basit bir masaüstü oyun tasarlayın ve prototipini oluşturabileceklerdir.

Dersin İçeriği

Ders, rol yapma oyunları ile simülasyon oyunlarının mekanikleri ve tasarımlarına odaklanmaktadır. Öğrenciler karmaşık mekanikler tasarlamayı öğrenir, örnek oyun analizleri yapar ve küçük bir rol yapma oyunu ile kendi seçecekleri bir simülasyon oyunu tasarlarlar. Dersin konularını yetenek sistemleri, karakter gelişimi, ekipman oluşturma, destek sistemleri, ekonomik simülasyonlar, araç simülasyonları ve spor simülasyonları oluşturmaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Designing Game Mechanics
2) Emergence and Progression
3) Complex Systems and the Structure of Emergence
4) Internal Economy
5) Machinations
6) Common Mechanisms
7) Design Patterns
8) Rastgelelik, Emerjans ve Rol Yapma Oyunları
9) Simulating and Balancing Games
10) Building Economies
11) Integrating Level Design and Mechanics
12) Progression Mechanisms
13) Meaningful Mechanics
14) Final Projesi Değerlendirmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Game Mechanics: Advanced Game Design, Ernest Adams Joris Dormans, New Riders, 2012.
The Mathematics of Games, John D. Beasley January, Courier Corporation, 2013.
Diğer Kaynaklar: Beyond game design, Chris Bateman (Ed.), Charles River Media, Boston, 2009.
Game design perspectives, François Dominique Larameâe (Ed.), Charles River Media, Boston, 2002.
Algorithmic and architectural gaming design, Ashok Kumar, Jim Etheredge & Aaron Boudreaux (Ed.), IGI Global, Hershey, 2012.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Sunum 1 % 20
Projeler 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 30
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 70
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 8 104
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 152

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek.
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak.
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak.
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak.
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak.
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek.
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek.
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek.
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak.