GAD3023 Character DesignBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GAD3023 Karakter Tasarımı Bahar 2 2 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: ONUR CAN ÇAYLI
Dersi Veren(ler): ONUR CAN ÇAYLI
Dersin Amacı: Bu derste öğrenciler, video oyunlarına uygulanabilecek başarılı karakter tasarımları oluşturma konusundaki kavramları ve yaklaşımları keşfedeceklerdir. Öğrenciler, haftalık egzersizler ve ders uzunluktaki bir 3D projesinin oluşturulması yoluyla karakter tasarımı konusunda anlayış geliştireceklerdir. Ders, stüdyo projeleri, bireysel ve sınıf eleştirileri, dersler, tartışmalar, çalıştaylar ve okumalar şeklinde sunulacaktır

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Dersin başarıyla tamamlayan öğrenciler;
1) Animasyon için karakterlerin nasıl tasarlanacağını anlayacaklardır,
2) Görsel problemleri çözmek için araçlar geliştirebilecek ve kullanabileceklerdir,
3) Farklı tarzlarda bir karakter sanat portföyü oluşturmayı başaracaklardır,
4) Tasarımlarını 2D'den 3D dijital modellere dönüştürebileceklerdir,
5) Hazırlanan model tasarımlarını canlandırmayı becereceklerdir

Dersin İçeriği

Ders sayesinde öğrenciler temel oyun konsept sanatlarına hakimiyet kazanmanın yanı sıra, karakter yaratım aşamalarını da derinlemesine öğrenmiş olacaklardır. Ders boyunca interaktif karakter animasyonu ve karakter tasarımları hakkında hem teorik hem pratik anlamda bilgi edineceklerdir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) 3B karakter tasarımına giriş
2) Şekiller ve anatomi
3) Referans toplama, karakter arka planı tasarlama
4) Karaktere özgü ögelerin yaratımı
5) Zbrush ile karakter modelleme
6) Ara Sınav
7) Giysilerin modellenmesi
8) Sert yüzeylerin ve nesnelerin modellenmesi
9) Karakter pozlama
10) Karakter modelleme sınıf çalışması
11) Karakter için temel oluşturma
12) 3D olarak modelin sunumu
13) Final Projesi Çalışması
14) Final Projesi Değerlendirmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Yuen, M. C., Azam, N. T., & Ang, K. Y. (2015). SCAMPER for Character Design Unique Zoo Creature. In International Colloquium of Art and Design Education Research (i-CADER 2014) Springer, Singapore.
Creative Character Design. Bryan Tillman, 2011
Diğer Kaynaklar: Nieminen, M. (2017). PSYCHOLOGY IN CHARACTER DESIGN: Creation of a Character Design Tool.
Alive Character Design: For Games, Animation and Film: For Games, Animation & Film. Haitao Su, 2011

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Projeler 1 % 20
Seminer 3 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 4 56
Uygulama 10 3 30
Sınıf Dışı Ders Çalışması 8 6 48
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 140

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak. 1
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. 2
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. 2
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. 4
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. 2
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. 5
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. 1
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. 2
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. 2
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. 1
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. 1
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. 1