VCD4152 Algorithmic DesignBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İLETİŞİM VE TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
İLETİŞİM VE TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
VCD4152 Algoritmik Tasarım Güz 2 2 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi İPEK TORUN
Opsiyonel Program Bileşenleri: yok
Dersin Amacı: Node-temelli yazılım programı olan TouchDesigner ile ileri düzey interaktif uygulamalar geliştirmeyi öğrenmek.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) TouchDesigner adlı node-temelli progralam hakkında genel bir bilgi
2) İleri düzey kod temelli görsel programala teknikler hakkında bilgi
3) Algoritma ve algoritmik tasarım hakkında daha fazla bilgi
4) Basit düzeyde Python ve kodlama hakkında bilgi
5) DMX gibi ışık protokolleri hakkında bilgi
6) Fiziksel kurulum [projektör, mapping vs.] hakkında bilgi
7) Ses ve görüntü arasındaki ilişki hakkında bilgi
8) Max vs vvvv gibi benzer programlar hakkında kısa bilgi 
9) VR uygulamaları hakkında bilgi
10) 3D uygulamalar hakkında bilgi
11) Data ile çalışma hakkında bilgi
12) TouchDesigner ile performans hakkında bilgi
13) OSC hakkında bilgi

Dersin İçeriği

TouchDesigner, 3D Modeller, VR, Algorithmic Design, DMX, Mapping, OSC, Max, vvvv, Python, çeşitli kodlama çeşitleri, node-temelli yazılım dillerinin tarihi

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tanışma ve ders hakkında genel bilgilendirme
Örnek işler gösterme
Yazılımlar hakkında bilgilendirme


2) TouchDesigner: Arayüz
Node-temelli yazılım dillerinin tarihi
3) TouchDesigner: TOP / DAT / CHOP / SOP / COMP Genel bakış
4) TouchDesigner: TOPs
5) TouchDesigner: CHOPs
6) TouchDesigner: SOPs
7) TouchDesigner: DATs
8) TouchDesigner: COMPs
9) Örnek işler
10) Öğrenci projesi
11) Öğrenci projesi
12) Öğrenci Projesi
13) Öğrenci Projesi
14) Öğrenci Projesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Projeler 2 % 25
Final 1 % 55
Rapor Teslimi 1 % 20
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 20
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 80
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 4 56
Uygulama 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 1 14
Proje 2 10 20
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 128

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişimin görsel alanı üzerinde tasarım odaklı uygulama yapabilme yetisini kazandırmak. 3
2) Görsel iletişime yönelik kavramsal tabanlı tasarım çözümleri önerebilme ve bütüncül bakış açısı oluşturabilme becerisini geliştirmek. 4
3) Tasarım sürecini, verilen problemin analizinden çözümlerin önerilmesi ve sonuçlandırma anına kadar yönetebilme yetisini kazandırmak. 5
4) Tasarımda yaratıcı yaklaşımın, yaratıcı düşünme ve üretme süreçlerinin becerisini kazandırmak. 4
5) Görsel iletişimin temel mecralarına (basılı, hareketli ve etkileşimli) hakim olarak, ortamlar arası bağlantılar kurabilme yetisini kazandırmak. 2
6) İletişim problemlerinin, görsel ortamlardaki karşılıklarının tasarım odaklı çözümlemelerini gerçekleştirebilme ve uygulayabilme becerisini kazandırmak. 2
7) Görsel iletişim mecralarında tasarımların sonuçlandırılması ve son ürüne dönüştürülebilmesi için gerekli operasyon ve uygulama bilgilerini edindirmek. 4
8) Tasarımda güncel olan ve sürekli bir değişime sahip olan estetik anlayışları ve güncel olayları takip edebilme, bunları özgün olarak değerlendirebilme yetisini kazandırmak. 3
9) Karmaşıklaşan iletişim kanallarına, gelişen bilgi teknolojilerine ve tasarım yazılımlarına adapte olabilme, takip edebilme ve kullanabilme yetilerini geliştirmek. 4
10) Görsel İletişimin ve tasarımın tarihsel köklerini ve düşünsel temellerini anlayabilmek için gerekli teorik bilgileri kazandırmak. 1
11) Bir tasarım projesinin zaman yönetimini gerçekleştirebilme yetisini kazandırmak. 3
12) Grup çalışması, liderlik özelliği ve bireysel özelliklerini gruba zenginlik olarak katabilme becerilerini geliştirmek. 1
13) Görsel iletişim mecralarına yönelik tasarım çalışmalarını kompozisyonel çözümler ve estetik beceriler ile gerçekleştirmek için gerekli yetileri kazandırmak. 3
14) Global ve lokal görsel iletişim ürünlerine ve aynı zamanda kendi çalışmalarına yönelik akademik, entellektüel ve eleştirel bakış açısı oluşturabilme yetisini geliştirmek. 4