NMD3006 Digital SecurityBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar YENİ MEDYAÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
YENİ MEDYA
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
NMD3006 Dijital Güvenlik Güz 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi SİNAN AŞÇI
Dersi Veren(ler): BEHLÜL CALISKAN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok.
Dersin Amacı: Dijital ve mobil teknolojinin kullanımıyla ilgili güvenlik sorunu göz önüne alındığında, gazetecilerin kimliğinin ve mahremiyetinin korunması artık çok önemli. Bununla birlikte, dijital teknoloji aynı zamanda gazetecilerin profesyonel yaşamda karşılaştıkları tehlikeleri en aza indirecek araçlar sunar. Bu ders, öğrencileri çevrimiçi iletişimlerinin güvenliğiyle ilgili zorluklar konusunda duyarlı hale getirmeyi amaçlamaktadır. Öğrenciler, dijital verilerinin güvenliğini artırmak için dijital gözetlemeye karşı kendilerini korumalarını ve internet kullanımını güvenli hale getirmelerini sağlayan araç ve tekniklerle donatılacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu derste başarılı olan öğrenciler;

- gözetim tehditleri hakkında farkındalık kazanmış,
- şifrelemenin arkasındaki kavramlar ve güvenli kullanımı hakkında bilgi edinmiştir,
- tehdit modelini değerlendirebilir ve oluşturabilir,
- güvenlik için dijital cihazları ve çevrimiçi hesapları optimize edebilir,
- güvenli internet araştırması yapabilir,
- çevrimiçi iletişim araçlarını şifreleme yeteneğine sahiptir,
- verileri dijital cihazlarda olduğu kadar bulutta da güvenli bir şekilde saklayabilir.

Dersin İçeriği

Bilgi teknolojilerinin günlük yaşantımıza girmesiyle birlikte güvenlik sorununun da kapsamı farklılaştı ve gelişti. Kişisel verilerin gizliliği ve mahremiyet meselelerinin sıkça tartışıldığı çağımızda dijital güvenlik, hakkında daha fazla bilgi sahibi olmamız gereken bir alan olarak karşımıza çıkıyor. Ders boyunca dijital güvenlik alanı teknolojik, politik, ekonomik ve sosyal boyutlarıyla ele alınacak.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş
2) Kitle gözetimi çağında gazetecilik
3) Tehdit modellemeye giriş
4) Sistem koruma ve sistem güvenliği operasyonu
5) İnternette güvenli gezinme
6) Veri koruma ve silme
7) E-posta şifreleme
8) Vize sınavı
9) Güvenli mesajlaşma
10) Güvenli şifre oluşturma ve koruma
11) Güvenli bilgi uçurma
12) iOS ve Android cihazlarda mobil güvenlik
13) macOS ve Windows cihazlarında masaüstü güvenliği
14) Dönemin gözden geçirilmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Carlsson, U., & Pöyhtäri, R. (2017). The Assault on Journalism. (Türkçe) Göteborg: Nordicom.

Çalışkan, B. (2019). Digital Security Awareness and Practices of Journalists in Turkey: A Descriptive Study. Conflict & Communication Online, 18 (1).

Electronic Frontier Foundation. Surveillance Self Defense: Tips, Tools and How-Tos for Safer Online Communication. https://ssd.eff.org

McGregor, S. (2021). Information security essentials: a guide for reporters, editors, and newsroom leaders. New York: Columbia University Press.

Poitras, L. (Director). (2014). Citizenfour [Movie].
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 5 70
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 115

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarına temel oluşturan teoriler, kavramlar, gelenekler ve fikir tarihindeki gelişmeleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlayabilmek ve tartışabilmek. 2
2) Yeni medyadaki haber ve içerik üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili yazılı, sözlü ve görsel temel bilgilere ve bunların profesyonel düzeyde etkin kullanım becerisine sahip olabilmek. 4
3) Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarında faaliyet gösteren kurumsal aktörlere ve genel anlamda bu sektörlere dair bilgiler edinip bunları eleştirel bir şekilde yorumlayabilmek. 5
4) Okuyucu, dinleyici, seyirci ve kullanıcıların medya ortamlarının değişen rolleri karşısındaki tepkilerini kavrayabilmek, bunlara uygun özgün içerikler oluşturup yayabilmek ve gelecek trendlere dair öngörülerde bulunabilmek. 2
5) Yeni medya ve habercilik alanlarının komşu disiplinlerine ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla ele alabilmek. 3
6) İletişim alanındaki küresel teknolojik değişimlerle bunların yerel aktörler üzerindeki etkilerine dair ilişkileri kavrayabilmek. 4
7) İçerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilme, analiz edebilme ve yayma becerilerini geliştirebilmek. 5
8) Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşamı boyunca toplumsal amaçlar doğrultusunda, yasal ve etik bir sorumlulukla geliştirmek ve bunları toplumsal fayda üretebilecek şekilde kullanabilmek. 3
9) Yeni medya, habercilik ve iletişim alanında ulusal/uluslararası düzeylerdeki meslektaşlarıyla ortak çalışmalar yürütebilmek. 4
10) Ulusal ve uluslararası saygın mecralarda yayımlanabilecek nitelikte çeşitli formatlarda ürünler ortaya koyabilme yeteneği geliştirmek. 5