Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş |
|
2) |
Soruşturmacı gazeteciliğin temel öğeleri |
|
3) |
Dijital çağda soruşturmacı gazetecilik |
|
4) |
Sızıntıların ve bilgi uçurmanın kısa tarihi |
|
5) |
WikiLeaks |
|
6) |
WikiLeaks II |
|
7) |
Snowden dosyaları |
|
8) |
Vize Sınavı |
|
9) |
Kitlesel gözetime karşı sızıntı gazeteciliği |
|
10) |
Sınırlar ötesi ortak soruşturmalar Panama & Paradise belgeleri |
|
11) |
Diğer sızıntı platformları |
|
12) |
Sosyal medya analizi ve büyük veri hasadı |
|
13) |
Dijital soruşturmacı gazetecilikte etik perspektifler |
|
14) |
Ders konularının özeti, final sınavı için yönlendirmeler ve notlar |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
1) Dick, M. Investigative Online Search. London: Centre for Investigative Journalism. https://web.archive.org/web/20170208003105/http://www.tcij.org/sites/default/files/u4/CIJ_Investigative_Online_Search_26_05_11.pdf.
2) Gray, J., Chambers L., Bounegru L. (Ed.) (2018). The Data Journalism Handbook. How Journalists Can Use Data to Improve the News. http://datajournalismhandbook.net/1.0/en/. |
Diğer Kaynaklar: |
1) Spielberg, S. (Director). (2017). The Post [Motion Picture].
2) Poitras, L. (Director). (2014). Citizenfour [Motion Picture].
3) Wahlström, J. (Director). (2013). Mediastan: A WikiLeaks Road Movie [Motion Picture].
4) Ehrlich, J., & Goldsmith, R. (Directors). (2009). The Most Dangerous Man in America: Daniel Ellsberg and the Pentagon Papers [Motion Picture]. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarına temel oluşturan teoriler, kavramlar, gelenekler ve fikir tarihindeki gelişmeleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlayabilmek ve tartışabilmek. |
2 |
2) |
Yeni medyadaki haber ve içerik üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili yazılı, sözlü ve görsel temel bilgilere ve bunların profesyonel düzeyde etkin kullanım becerisine sahip olabilmek. |
3 |
3) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarında faaliyet gösteren kurumsal aktörlere ve genel anlamda bu sektörlere dair bilgiler edinip bunları eleştirel bir şekilde yorumlayabilmek. |
3 |
4) |
Okuyucu, dinleyici, seyirci ve kullanıcıların medya ortamlarının değişen rolleri karşısındaki tepkilerini kavrayabilmek, bunlara uygun özgün içerikler oluşturup yayabilmek ve gelecek trendlere dair öngörülerde bulunabilmek. |
4 |
5) |
Yeni medya ve habercilik alanlarının komşu disiplinlerine ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla ele alabilmek. |
2 |
6) |
İletişim alanındaki küresel teknolojik değişimlerle bunların yerel aktörler üzerindeki etkilerine dair ilişkileri kavrayabilmek. |
3 |
7) |
İçerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilme, analiz edebilme ve yayma becerilerini geliştirebilmek. |
5 |
8) |
Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşamı boyunca toplumsal amaçlar doğrultusunda, yasal ve etik bir sorumlulukla geliştirmek ve bunları toplumsal fayda üretebilecek şekilde kullanabilmek. |
4 |
9) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanında ulusal/uluslararası düzeylerdeki meslektaşlarıyla ortak çalışmalar yürütebilmek. |
5 |
10) |
Ulusal ve uluslararası saygın mecralarda yayımlanabilecek nitelikte çeşitli formatlarda ürünler ortaya koyabilme yeteneği geliştirmek. |
5 |