PRL3522 Ethics of Public RelationsBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIMÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
PRL3522 Halkla İlişkiler Etiği Güz
Bahar
3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ÖMER VATANARTIRAN
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi ÖMER VATANARTIRAN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrenciler halkla ilişkiler, kurumsal iletişim ve stratejik iletişimin diğer alanlarında karşılaşılan etik ile ilgili konuları keşfedecek; iletişim stratejilerinin toplum üzerindeki etkisini anlayabilecek; etik perspektifler, konular ve dilemmalarla ilgili bakış açıları geliştirebileceklerdir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
Bu derse katılanlar;
1)İletişim etiği anlayışı oluşturabilecek
2) Farklı etik perspektifleri öğrenebilecek
3) İletişim ve halkla ilişkiler uzmanlarının karşılaştıkları etik zorukları anlayabilecek
4) Etik dilemmaları eleştirel olarak analiz edebilecek
5) Profesyonelliği ve profesyonel etik yaklaşımlarını anlayabilecek
6) Kurumlarla ve iş ile ilgili etik problemleri öğrenebilecek

Dersin İçeriği

Bu dersi alan öğrenciler, genel anlamıyla etik kavramını; deontoloji ve teloloji gibi etik yaklaşımlarını; ahlaki mantık ve karar verme süreçlerini; etik bakış açısıyla üretilebilecek ikna edici mesaj stratejilerini ve iletişim uzmanlarının kullanacağı etik kodlarını öğrenecekler.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş, haftalık ders programının dağıtılması, halkla ilişkiler uzmanlarının iş dinamiklerinin anlaşılması
2) İletişim/halkla ilişkiler uzmanlarının rolleri ve etik konusundaki sorumlulukları
3) Kavram olarak etik; etik ile ilgili kavramlar: ahlak, kodlar, kanunlar
4) Teleolojik etik, sonuççuluk, faydacılık
5) Deontolojik etik, görev ahlakı, kesin buyruk
6) Etik görecelilik, diğer etik perspektifler: prima facie - erdem etiği - adalet yaklaşımı - kamu yararı yaklaşımı
7) Ara sınav için derslerin gözden geçirilmesi
8) Halkla ilişkilerde etik perspektifler
9) İkna edici iletişimde etik perspektifler (pazarlama, reklamcılık)
10) Kurumsal etik, kurumsal değerler, iş ve toplum
11) Kurumsal sosyal sorumluluk, işyeri, tüketici ve çevreyle ilgili konular
12) Etik karar verme pratikleri
13) Yeni medyada etik, yeni medyada hakların korunması, kişilerin hayatları ve sosyal medya
14) Dersin gözden geçirilmesi, finale hazırlık

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ethics in Public Relations: Responsible Advocacy. Kathy Fitzpatrick & Carolyn Bronstein
Understanding Business Ethics. Peter A. Stanwick & Sarah D. Stanwick
Communication Ethics Literacy: Dialogue and Difference. Ronald C. Arnett & Janie M. Harden Fritz & Leeanne M. Bell
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Ödev 1 % 10
Projeler 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 6 78
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 127

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak. 3
2) Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek. 2
3) Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek. 3
4) Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek 4
5) İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek. 2
6) Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek. 1
7) İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek. 3
8) İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek. 2
9) Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek. 2
10) Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek. 3
11) Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek. 5
12) Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek. 2
13) Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek. 2
14) Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak. 4