COP3307 Samsung-Integrated Marketing Communications in the Digital EraBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIMÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
COP3307 Samsung-Dijital Çağda Bütünleşik Pazarlama İletişimi Güz
Bahar
3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. İDİL KARADEMİRLİDAĞ SUHER
Dersin Amacı: Pazarlama alanında dijital çağın yaşandığı günümüzde, bütünleşik pazarlama iletişiminin hiçbir zaman değişmeyen temel prensipleri ve esasları ile dijital çağa uygun olarak değişmekte ve gelişmekte olan yeni prensiplerin ve esasların uçtan uca ve uygulamalı olarak öğrenilmesidir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Marka yönetimi kavramını detaylarıyla tanımlayabilir.
2) Bütünleşik pazarlama iletişimi stratejisi oluşturabilir.
3) Uçtan uca bütünleşik pazarlama iletişimi planları geliştirebilir.
4) Pazarlama iletişiminin geleneksel ve dijital mecralarına yönelik iletişim tasarlayabilir.
5) Geleneksel ve dijital mecralara yönelik bütünleşik medya planları oluşturabilir.
6) Dijital inovasyonun ve girişimciliğin yöntemlerini açıklayabilir.

Dersin İçeriği

Ders süresince bütünleşik pazarlama iletişimi temelinin temel yaklaşımları, süreçleri, iletişimde strateji oluşturmanın yolları, marka üzerinden strateji oluşturma gibi konuların yanı sıra, çevrim içi ortamlarda yürütülen bütünleşik pazarlama iletişimi faaliyetlerinin detayları ve dijital inovasyonun nasıl gerçekleştirildiği konuları işlenecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Bütünleşik pazarlama iletişimine giriş
2) Bütünleşik pazarlama iletişimi süreçleri
3) Marka yönetimi stratejisi
4) İletişim süreçleri ve iletişim stratejisi
5) Yaratıcı strateji ve değerlendirme
6) Dijital inovasyon ve girişimciliğin temelleri
7) Ara sınava hazırlık
8) Çevrimiçi pazarlamanın temelleri
9) Çevrimiçi pazarlama iletişimi kanalları: Arama
10) Çevrimiçi pazarlama iletişimi kanalları: Görüntüleme
10) Çevrimiçi pazarlama iletişimi kanalları: Görüntüleme
11) Çevrimiçi pazarlama iletişimi kanalları: Video
12) Çevrimiçi pazarlama iletişimi kanalları: Sosyal
13) Çevrimdışı & Çevrimiçi medya planlaması
14) Final sınavı için konuların tekrarı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Integrated Marketing Communications - David Pickton & Amanda Broderick
The Handbook of Strategic Public Relations and Integrated Marketing Communications, Clarke L. Caywood
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 6 78
Ara Sınavlar 1 4 4
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak. 3
2) Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek. 3
3) Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek. 2
4) Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek 2
5) İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek. 1
6) Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek. 2
7) İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek. 2
8) İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek. 2
9) Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek. 1
10) Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek. 2
11) Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek. 2
12) Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek. 3
13) Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek. 3
14) Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak. 1