LOJİSTİK (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
FTV4901 | Türk Sineması I | Bahar |
3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi DENİZ GÜRGEN |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi DENİZ GÜRGEN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı 1990'lar öncesi Türkiye sinemasını sosyo-politik, ekonomik ve kültürel bağlamı içerisinde değerlendirmektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Türk sinema tarihi konusunda bilgi edinir 2. Türkiye tarihi ve sineması arasında bağlantılar kurabilir 3. Türk modernleşmesi ve sinema üzerindeki etkilerini sorunsallaştırabilir 4. Filmleri farklı kuramlar ve perspektifler ekseninde okumayı öğrenir |
Bu derste, Türkiye sinemasının 1990'lara kadar olan gelişimi sosyo-politik, tarihsel ve ideolojik bağlamı ekseninde değerlendirilmektedir. Türkiye sineması Türkiye'nin modernleşme süreci ve Türk modernitesi ekseninde ele alınmaktadır. Seçilen filmlerin içerik ve yapıları farklı kuramsal perspektiflerden değerlendirilmekte ve Türkiye sinemasının farklı dönemleri kimlik, göç, cinsiyet ve kentleşme kavramları ekseninde tartışılmaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders izlencesi | |
2) | Ulusal Sinema Kavramı üzerine tartışmalar | (Arslan, Savaş. Cinema in Turkey: A New Critical History, Introduction pp.1-23 Mutlu Kaya, Dilek (2007) “The Russian Monument at Ayastefanos (San Stefano): Between Defeat and Revenge, Remembering and Forgetting” in Middle East Studies, Volume 43, No. 1, 75 – 86. |
3) | Modernleşme Süreci 1910-1922 arası Sinema ve Film İzleme Pratikleri Geleneksel Sanatların Türk Sineması Üzerindeki Etkileri Tiyatrocular Dönemi Geçiş Dönemi | Filmler: Muhsin Ertuğrul- Ateşten Gömlek (1923) Muhsin Ertuğrul - Bir Millet Uyanıyor (1932) Lütfi Akad - Vurun Kahpeye (1949) Faruk Kenç - Yılmaz Ali (1940) Turgut Demirağ - Bir Dağ Masalı (1947) |
3) | Sinemacılar Dönemi | Film: Lütfi Akad - Kanun Namına (1952) |
4) | Sinemacılar Dönemi | Film: Memduh Ün - Üç Arkadaş (1958) |
5) | Yeşilçam Film Endüstrisi | Film: Kara Murat Fatih'in Fedaisi (1972) |
6) | Yeşilçam Film Endüstrisi II | Film: Turist Ömer (1973) |
7) | Yeşilçam Sinemasında Anlatı ve Türler | Film: Vesikalı Yarim (1968) |
8) | Ara Sınav | |
9) | Popüler Sinema ve Tarih Yazımı: Kurtuluş Savaşı Filmleri | Film: Vurun Kahpeye (1949) |
10) | 80'ler Yeşilçam Sineması - 90'lar Türkiye Sineması | Film: Aahh Belinda (1986) |
11) | Auteur Sineması | Film: Ömer Kavur - Anayurt Oteli (1987) |
12) | Kadın Filmleri | Film: Atıf Yılmaz - Adı Vasfiye (1985) |
13) | Yeni Türkiye Sineması Üzerine Tartışmalar | Film: Abluka (2015) |
14) | Final Sunumları |
Ders Notları / Kitaplar: | Abisel, Nilgün (2006). Türk Sineması Üzerine Yazılar. İstanbul: Phoenix Yayınları Adanır, Oğuz (2006). Kültür, Politika ve Sinema. İstanbul: +1 yayınları Akser, Murat (2009). Yılmaz Güney’s Beautiful Losers: Idiom and Performance in Turkish Political Film. Cinema and Politics: Turkish Cinema and Europe içinde. Deniz Bayrakdar (Ed.). UK: Cambridge Scholars Publishing Arslan, Savaş (2010). Cinema in Turkey: A New Critical History. New York: Oxford University Press Arslan, Umut Tümay (2010). Mazi Kabrinin Hortlakları. İstanbul: Metis Yayınları Dönmez-Colin, Gönül (2008). Turkish Cinema: Identity, Distance and Belonging. London: Reaktion Books Erdoğan, Nezih. “Yeşilçam’da Sessiz Bedenler, Bedensiz Sesler”. http://www.neziherdogan.net/articles/filmsoundtr/bedenses.htm Erdoğan, Nezih (1995). “Ulusal Kimlik, Kolonyal Söylem ve Yeşilçam Melodramı”. Toplum ve Bilim. Sayı:67, ss.178-196 Evren, Burçak (2014). Yücel Çakmaklı: Milli Sinemanın Kurucusu. İstanbul: Küre Yayınları Kayalı, Kurtuluş (1994). Yönetmenler Çerçevesinde Türk Sineması. Ankara: Ayyıldız Yayınları Mutlu, Dilek Kaya (2007). “The Russian Monument at Ayastefanos: Between Defeat and Revenge, Remembering and Forgetting”. Middle Eastern Studies. 43:1, ss.75-86 Mutlu, Dilek Kaya (2010). “Between Tradition and Modernity: Yeşilçam Melodrama, Its Stars and Their Audiences”. Middle Eastern Studies. 46:3, ss.417-431 Özön, Nijat (2010). Türk Sineması Tarihi. İstanbul: Doruk Yayınları Scognamillo, Giovanni (1998). Türk Sinema Tarihi. İstanbul: Kabalcı Yayınları |
Diğer Kaynaklar: | Abisel, Nilgün (2006). Türk Sineması Üzerine Yazılar. İstanbul: Phoenix Yayınları Adanır, Oğuz (2006). Kültür, Politika ve Sinema. İstanbul: +1 yayınları Akser, Murat (2009). Yılmaz Güney’s Beautiful Losers: Idiom and Performance in Turkish Political Film. Cinema and Politics: Turkish Cinema and Europe içinde. Deniz Bayrakdar (Ed.). UK: Cambridge Scholars Publishing Arslan, Savaş (2010). Cinema in Turkey: A New Critical History. New York: Oxford University Press Arslan, Umut Tümay (2010). Mazi Kabrinin Hortlakları. İstanbul: Metis Yayınları Dönmez-Colin, Gönül (2008). Turkish Cinema: Identity, Distance and Belonging. London: Reaktion Books Erdoğan, Nezih. “Yeşilçam’da Sessiz Bedenler, Bedensiz Sesler”. http://www.neziherdogan.net/articles/filmsoundtr/bedenses.htm Erdoğan, Nezih (1995). “Ulusal Kimlik, Kolonyal Söylem ve Yeşilçam Melodramı”. Toplum ve Bilim. Sayı:67, ss.178-196 Evren, Burçak (2014). Yücel Çakmaklı: Milli Sinemanın Kurucusu. İstanbul: Küre Yayınları Kayalı, Kurtuluş (1994). Yönetmenler Çerçevesinde Türk Sineması. Ankara: Ayyıldız Yayınları Mutlu, Dilek Kaya (2007). “The Russian Monument at Ayastefanos: Between Defeat and Revenge, Remembering and Forgetting”. Middle Eastern Studies. 43:1, ss.75-86 Mutlu, Dilek Kaya (2010). “Between Tradition and Modernity: Yeşilçam Melodrama, Its Stars and Their Audiences”. Middle Eastern Studies. 46:3, ss.417-431 Özön, Nijat (2010). Türk Sineması Tarihi. İstanbul: Doruk Yayınları Scognamillo, Giovanni (1998). Türk Sinema Tarihi. İstanbul: Kabalcı Yayınları |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 10 |
Sunum | 1 | % 20 |
Projeler | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 30 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 70 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 48 |
Sunum / Seminer | 1 | 5 |
Proje | 1 | 4 |
Ödevler | 1 | 4 |
Ara Sınavlar | 2 | 12 |
Final | 2 | 8 |
Toplam İş Yükü | 123 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Modern Lojistik faaliyetleri bilmek ve bu konularda temel mevzuatı öğrenmek. | |
2) | Modern Lojistiğin günümüzde izlediği gelişmeleri ve politikaları bilmek ve bu gelişmleri takip edeceği kurum ve kuruluşları öğrenmek. | |
3) | Lojistik alanındaki işletmelerin temel özelliklerini ve ekonomik hayatı bilerek iç ve dış çevresini takip ve analiz edebilme becerisini göstermek. | |
4) | Lojistik ile ilgili alanlarda kullanılan belgeleri tanıma, düzenleyebilme ve muhasebeleştirme becerisi ile birlikte, sahip olduğu bilgi ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve kuruluşlara açık bir şekilde anlatabilmek. | |
5) | Yeni pazarlama ve satış teknikleri bilgileriyle uluslararası pazarlara açılma kurallarını bilme ve uygulama becerisine sahip olmak. | |
6) | Lojistik alanı ile ilgili konularda iş guvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olmak. | |
7) | Mesleği ile ilgili mevzuatları takip etme ve uygulama yeteneği ile birlikte temel hukuk bilgileri, sosyal sorumluluk, etik değerler, sosyal güvenlik hakları bilgisi ve bilincine sahip olmak. | |
8) | Kişisel ve mesleki yetkinliğini güncel tutabilmek için ilgili iletişim ağlarının içinde yer almak, çalıştığı sektörle ilgili değişimleri takip etmek ve kendini sürekli geliştirebilmek. | 2 |
9) | Lojistik ve tedarik zinciri alanında kullanılan klasik ve güncel kuramları, sektördeki gelişmeleri, değişimleri ve yönelimleri göz önünde bulundurarak yorumlayıp değerlendirebilmek. | |
10) | Dış ticaret ve Gümrük mevzuatlarına ilişkin temel bilgiye sahip olmak. | |
11) | Dış Ticaretin Lojistik yönetimiyle iliskilendirilmesi bilgisine sahip olmak. | |
12) | En az bir yabancı dilde temel bilgi almak ve bunu mesleğinde kullanabilmek. | |
13) | Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır, teknolojik değişiklikleri takip ederek yeni teknolojileri işletme sistemlerine uyarlar. |