İLETİŞİM VE TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
FTV4931 | Film Türleri | Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. OSMAN KAYA ÖZKARACALAR |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. OSMAN KAYA ÖZKARACALAR |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders, popüler sinemanın ve popüler filmlerin, tarihsel ve kültürel bağlam içinde anlamandırılmasını ve değerlendirilmesini amaçlamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Popüler sinema kavramını tanır 2. Tür kavramını tanır 3. Özgünlük ve tür arasındaki çelişkiyi anlar. 4. Farklı türleri tanımlayabilir. 5. Bilim-kurgu türünün tarihini tartışabilir. 6. Tür filmlerini toplumsal bir perspektifle analiz edebilir. 7. Tür filmlerini tarihsel bir perspektifle analiz edebilir. 8. Tür filmlerini siyasal bir perspektifle analiz edebilir. 9. Korku türünün tarihini değerlendirebilir. 10. Tür filmlerini toplumsal cinsel kimlikle ilgili konulara vurgu yağarak analiz edebilir. 11.. Tür filmlerini toplumsal arzuya vurgu yağarak analiz edebilir. 12. Tür filmlerini sınıfla ilgili konulara vurgu yaparak analiz etme becerileri edinir. |
Ders, türün tanımlanmasındaki sorunarın ele alınmasıyla başlayacak, bu bağlamda türlerin ikonografilerine özel önem verilecektir. Daha sonra, tür bağlamında özgünlük konusu ele alınacaktır. Son olarak, iki tür, korku ve bilim-kurgu, özel olarak incelenecektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse giriş | - |
2) | Tanım sorunları; ikonografi | okuma |
3) | Bilim-kurgu | okuma |
4) | Çılgın biliminsanları - fantastl yolculuklar | okuma - film izleme |
5) | Uzaylı istilaları | okuma - film izleme |
6) | Uzaylılarla karşılaşmalar | okuma - film izleme |
7) | Distopyalar | okuma - film izleme |
8) | Korku | okuma |
9) | Bastırılmışın Dönüşü Olarak Canavarlar | okuma - film izleme |
10) | Toplumsal Cinsel kimliklerin savaşları | okuma - watching |
11) | Arzu nesneleri | okuma - film izleme |
12) | Siyasi gündemli korkular | okua - film izleme |
13) | Öteki öteki'ler | okuma - film izleme |
14) | sunumlar | sunum hazırlığı |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | 1.Michael Ryan and Douglas Kellner, Camera Politica: The Politics and Ideology of Contemporary Hollywood Film |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Sunum | 1 | % 45 |
Final | 1 | % 45 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 55 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 45 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | 70 |
Sunum / Seminer | 1 | 6 | 6 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 122 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişimin görsel alanı üzerinde tasarım odaklı uygulama yapabilme yetisini kazandırmak. | |
2) | Görsel iletişime yönelik kavramsal tabanlı tasarım çözümleri önerebilme ve bütüncül bakış açısı oluşturabilme becerisini geliştirmek. | |
3) | Tasarım sürecini, verilen problemin analizinden çözümlerin önerilmesi ve sonuçlandırma anına kadar yönetebilme yetisini kazandırmak. | |
4) | Tasarımda yaratıcı yaklaşımın, yaratıcı düşünme ve üretme süreçlerinin becerisini kazandırmak. | |
5) | Görsel iletişimin temel mecralarına (basılı, hareketli ve etkileşimli) hakim olarak, ortamlar arası bağlantılar kurabilme yetisini kazandırmak. | |
6) | İletişim problemlerinin, görsel ortamlardaki karşılıklarının tasarım odaklı çözümlemelerini gerçekleştirebilme ve uygulayabilme becerisini kazandırmak. | |
7) | Görsel iletişim mecralarında tasarımların sonuçlandırılması ve son ürüne dönüştürülebilmesi için gerekli operasyon ve uygulama bilgilerini edindirmek. | |
8) | Tasarımda güncel olan ve sürekli bir değişime sahip olan estetik anlayışları ve güncel olayları takip edebilme, bunları özgün olarak değerlendirebilme yetisini kazandırmak. | |
9) | Karmaşıklaşan iletişim kanallarına, gelişen bilgi teknolojilerine ve tasarım yazılımlarına adapte olabilme, takip edebilme ve kullanabilme yetilerini geliştirmek. | |
10) | Görsel İletişimin ve tasarımın tarihsel köklerini ve düşünsel temellerini anlayabilmek için gerekli teorik bilgileri kazandırmak. | |
11) | Bir tasarım projesinin zaman yönetimini gerçekleştirebilme yetisini kazandırmak. | |
12) | Grup çalışması, liderlik özelliği ve bireysel özelliklerini gruba zenginlik olarak katabilme becerilerini geliştirmek. | |
13) | Görsel iletişim mecralarına yönelik tasarım çalışmalarını kompozisyonel çözümler ve estetik beceriler ile gerçekleştirmek için gerekli yetileri kazandırmak. | |
14) | Global ve lokal görsel iletişim ürünlerine ve aynı zamanda kendi çalışmalarına yönelik akademik, entellektüel ve eleştirel bakış açısı oluşturabilme yetisini geliştirmek. | 3 |