Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Ders içeriği ve dersten beklentiler |
|
2) |
Abdülhamid II dönemi |
Erik J. Zürcher's Turkey: A Modern History's |
3) |
Osmanlı Moderleşmesi üzerine alternatif okumalar I |
Bernard LEWIS, Conclusion of The Emergence of Modern Turkey.
Niyazi BERKES, The Development of Secularism in Turkey
|
4) |
Osmanlı Modernleşmesi üzerine alternatif okumalar II |
Çağlar KEYDER, State and Class in Turkey: A Study in Capitalist Development
Korkut BORATAV, Türkiye İktisat Tarihi
|
5) |
Osmanlı Ekonomisi |
Roger OWEN and Şevket PAMUK, A History of Middle East Economies in the Twentieth Century
Halil İNALCIK, An Economic and Social History of the Ottoman Empire
Huricihan İNAN (ed), The Ottoman Empire and The World Economy
|
6) |
Konu tekrarı ve ara sınav |
|
7) |
Askeriye ve Osmanlı Modernleşmesi |
William HALE, Turkish Politics and Military
Carter FINDLEY, Bureaucratic Reform in the Ottoman Empire: The Sublime Porte, 1789-1922
İlber ORTAYLI, İmparatorluğun En Uzun Yüzyılı
|
8) |
1908 devrimive ittihat ve Terakki Cemiyeti |
Aykut KANSU, 1908 Devrimi.
Şükrü HANİOĞLU, ‘İttihatçılık’ in Modern Türkiye'de Siyasi Düşünce: Dönemler ve Zihniyetler
Erik J. ZÜRCHER, Turkey: A Modern History
|
9) |
CUP iktidarı |
Fuat DÜNDAR, Modern Türkiye'nin Şifresi
Michael MANN, The Dark Side of Democracy: Explaining Ethnic Cleansing
|
10) |
1908 devriminden sonra ekonomi |
Zafer TOPRAK, Türkiye’de Milli İktisat 1908-1918 |
11) |
Konu tekrarı ve ara sınav |
|
12) |
Bağımsızlık ve Tek parti dönemi |
Erik J. ZÜRCHER, Turkey: A Modern History
Mete TUNÇAY, Türkiye'de Tek Parti Yönetiminin Kurulması
|
13) |
Türk milli kimliğinin oluşturulması |
Soner ÇAĞAPTAY, Islam, Secularism and Nationalism: Who is a Turk? |
14) |
Terakkiperver Cumhuriyet Fırkası döneminde ekonomi
Ödev teslimi |
Çağlar KEYDER, State and Class in Turkey: A Study in Capitalist Development |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak.
2) Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek
3) Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek.
4) Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek. |
|
2) |
1) Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek.
2) İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek.
3) İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek.
4) Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek. |
|
3) |
1) Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek.
2) Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek.
Öğrenme Yetkinliği
1) Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek.
2) İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek. |
|