SOC2005 Changes in Contemporary Turkish Society IBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIMÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
SOC2005 Çağdaş Türk Toplumunda Değişim I Bahar
Güz
3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi KAYA AKYILDIZ
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi KAYA AKYILDIZ
Opsiyonel Program Bileşenleri: "."
Dersin Amacı: Osmanlı-Türk modernleşmesinin bir analizi olarak tasarlanan bu derste fikirlerin serbest alışverişi için bir ortam yaratmak ve sorunları yeni bir gözle değerlendirebilmek amaçlamaktadır. Derse katılanların modern Türk toplumunun yüzyüze kaldığı sorunlara analizi temel amaçtır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu derste başarılı olan öğrenciler aşağıda sıralananları gerçekleştirmeye muktedir olacaklar:

1) Sosyolojik kuramın geç Osmanlı ve modern Türk toplumuna nasıl baktığını
değerlendirmek
2) Geç Osmanlı ve modern Türk toplumunda toplumsal değişmeyi analiz etmek
3) Geç Osmanlı ve modern Türk toplumunda temel kavramsal ve araştırma konusu
olabilecek başlıkları tanımlamak
4) Çağdaş sosyolojik düşüncenin geç Osmanlı ve modern Türk toplumunu anlamada
yapabileceği katkıları tanımlamak
5) Geç Osmanlı ve modern Türk toplumuna ilişkin farklı yaklaşımları değerlendirmek

Dersin İçeriği

Bu ders, Osmanlı devlet ve toplumun mirası ile ilgili olarak Türk toplumunun sosyolojik bir analizidir. Bu, Türk modernleşmesinin çeşitli yönlerini ayrıntılı bir analizi ve Osmanlı/Türk bağlamı çerçevesinde gerçekleştirilecektir. Okumalar ve sınıfta yürütülecek tartışmalar geniş bir konu yelpazesini kapsayan sosyal, kültürel ve ekonomik dönüşümleri irdelemektedir. Geç Osmanlı ve erken cumhuriyet dönemi siyaseti ve sosyolojisi, devlet-sermaye ve devlet-toplum-asker ilişkilerine bakılarak değerlendirilecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders içeriği ve dersten beklentiler
2) Abdülhamid II dönemi Erik J. Zürcher's Turkey: A Modern History's
3) Osmanlı Moderleşmesi üzerine alternatif okumalar I Bernard LEWIS, Conclusion of The Emergence of Modern Turkey. Niyazi BERKES, The Development of Secularism in Turkey
4) Osmanlı Modernleşmesi üzerine alternatif okumalar II Çağlar KEYDER, State and Class in Turkey: A Study in Capitalist Development Korkut BORATAV, Türkiye İktisat Tarihi
5) Osmanlı Ekonomisi Roger OWEN and Şevket PAMUK, A History of Middle East Economies in the Twentieth Century Halil İNALCIK, An Economic and Social History of the Ottoman Empire Huricihan İNAN (ed), The Ottoman Empire and The World Economy
6) Konu tekrarı ve ara sınav
7) Askeriye ve Osmanlı Modernleşmesi William HALE, Turkish Politics and Military Carter FINDLEY, Bureaucratic Reform in the Ottoman Empire: The Sublime Porte, 1789-1922 İlber ORTAYLI, İmparatorluğun En Uzun Yüzyılı
8) 1908 devrimive ittihat ve Terakki Cemiyeti Aykut KANSU, 1908 Devrimi. Şükrü HANİOĞLU, ‘İttihatçılık’ in Modern Türkiye'de Siyasi Düşünce: Dönemler ve Zihniyetler Erik J. ZÜRCHER, Turkey: A Modern History
9) CUP iktidarı Fuat DÜNDAR, Modern Türkiye'nin Şifresi Michael MANN, The Dark Side of Democracy: Explaining Ethnic Cleansing
10) 1908 devriminden sonra ekonomi Zafer TOPRAK, Türkiye’de Milli İktisat 1908-1918
11) Konu tekrarı ve ara sınav
12) Bağımsızlık ve Tek parti dönemi Erik J. ZÜRCHER, Turkey: A Modern History Mete TUNÇAY, Türkiye'de Tek Parti Yönetiminin Kurulması
13) Türk milli kimliğinin oluşturulması Soner ÇAĞAPTAY, Islam, Secularism and Nationalism: Who is a Turk?
14) Terakkiperver Cumhuriyet Fırkası döneminde ekonomi Ödev teslimi Çağlar KEYDER, State and Class in Turkey: A Study in Capitalist Development

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Çağlar KEYDER, State and Class in Turkey: A Study in Capitalist Development
Erik J. ZÜRCHER, Turkey: A Modern History
Diğer Kaynaklar: "."

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 2 % 40
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Ödevler 1 10 10
Ara Sınavlar 2 4 8
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 119

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak.
2) Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek.
3) Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek.
4) Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek
5) İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek.
6) Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek.
7) İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek.
8) İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek.
9) Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek.
10) Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek.
11) Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek.
12) Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek.
13) Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek.
14) Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak.