Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Ders içeriği ve dersten beklentiler |
|
2) |
Abdülhamid II dönemi |
Erik J. Zürcher's Turkey: A Modern History's |
3) |
Osmanlı Moderleşmesi üzerine alternatif okumalar I |
Bernard LEWIS, Conclusion of The Emergence of Modern Turkey.
Niyazi BERKES, The Development of Secularism in Turkey
|
4) |
Osmanlı Modernleşmesi üzerine alternatif okumalar II |
Çağlar KEYDER, State and Class in Turkey: A Study in Capitalist Development
Korkut BORATAV, Türkiye İktisat Tarihi
|
5) |
Osmanlı Ekonomisi |
Roger OWEN and Şevket PAMUK, A History of Middle East Economies in the Twentieth Century
Halil İNALCIK, An Economic and Social History of the Ottoman Empire
Huricihan İNAN (ed), The Ottoman Empire and The World Economy
|
6) |
Konu tekrarı ve ara sınav |
|
7) |
Askeriye ve Osmanlı Modernleşmesi |
William HALE, Turkish Politics and Military
Carter FINDLEY, Bureaucratic Reform in the Ottoman Empire: The Sublime Porte, 1789-1922
İlber ORTAYLI, İmparatorluğun En Uzun Yüzyılı
|
8) |
1908 devrimive ittihat ve Terakki Cemiyeti |
Aykut KANSU, 1908 Devrimi.
Şükrü HANİOĞLU, ‘İttihatçılık’ in Modern Türkiye'de Siyasi Düşünce: Dönemler ve Zihniyetler
Erik J. ZÜRCHER, Turkey: A Modern History
|
9) |
CUP iktidarı |
Fuat DÜNDAR, Modern Türkiye'nin Şifresi
Michael MANN, The Dark Side of Democracy: Explaining Ethnic Cleansing
|
10) |
1908 devriminden sonra ekonomi |
Zafer TOPRAK, Türkiye’de Milli İktisat 1908-1918 |
11) |
Konu tekrarı ve ara sınav |
|
12) |
Bağımsızlık ve Tek parti dönemi |
Erik J. ZÜRCHER, Turkey: A Modern History
Mete TUNÇAY, Türkiye'de Tek Parti Yönetiminin Kurulması
|
13) |
Türk milli kimliğinin oluşturulması |
Soner ÇAĞAPTAY, Islam, Secularism and Nationalism: Who is a Turk? |
14) |
Terakkiperver Cumhuriyet Fırkası döneminde ekonomi
Ödev teslimi |
Çağlar KEYDER, State and Class in Turkey: A Study in Capitalist Development |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik ve istatistik alanlarında geliştirilen bilgili birikimi ile hem mikro hem de makro düzeyde ekonomik mekanizmaların nasıl çalıştığını anlamak. |
3 |
2) |
Piyasaların, sanayinin ve piyasa düzenleme ve politikalarının
ortak ve ayırt edici özelliklerini anlamak. |
2 |
3) |
İktisadi gelişmelere farklı açılardan bakabilme becerisi geliştirmek, bu farklı açıların iktisat tarihi boyunca neden ve nasıl oluşturulduğunu kavramak, ve bu bakış açıları arasındaki farkları ekonomik olayları açıklayabilme derecelerine göre anlamak.
|
1 |
4) |
Siyasetin ekonomiye müdahalelerini ve aynı şekilde ekonominin siyasete müdahalelerini tahlil etmek. |
3 |
5) |
Eğitim sürecinde edindiği iktisadi bilgileri günlük ekonomik sorunların çözümünde kullanabilme ve bu sorunlara önerilen karşıt çözüm politikalarını değerlendirebilme becerisini kazanmak. |
2 |
6) |
Güncel ve yeni ekonomik gelişmeleri ve yeni iktisadi yaklaşımların nasıl oluştuğunu kavramak ve değerlendirmek. |
2 |
7) |
Belirli ekonomik gelişmeleri ve haberleri yazılı, sözlü ve grafiklerle açıklayabilme ve aktarabilme becerilerini geliştirmek. |
3 |
8) |
İktisadi meselelerin nasıl çözümlenebileceğini bilmek ve bu doğrultuda belli bir hipotez, ilgili yazın taraması, metodoloji ve görgül sonuçlar içerecek şekilde planlı yazılmış çözümler üretebilmek.
|
2 |
9) |
Kazanılan sayısal ve sözel becerileri gösterebilmek ve iktisadi varsayımlar ve çıkarımları destekleyecek bulguları sunmak. |
2 |
10) |
Bir yabancı dili kullanarak ekonomiyle ilgili bilgileri ve değişiklikleri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek. |
3 |