SOC2005 Changes in Contemporary Turkish Society IBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar MATEMATİKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
MATEMATİK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
SOC2005 Çağdaş Türk Toplumunda Değişim I Güz 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi KAYA AKYILDIZ
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi KAYA AKYILDIZ
Opsiyonel Program Bileşenleri: "."
Dersin Amacı: Osmanlı-Türk modernleşmesinin bir analizi olarak tasarlanan bu derste fikirlerin serbest alışverişi için bir ortam yaratmak ve sorunları yeni bir gözle değerlendirebilmek amaçlamaktadır. Derse katılanların modern Türk toplumunun yüzyüze kaldığı sorunlara analizi temel amaçtır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu derste başarılı olan öğrenciler aşağıda sıralananları gerçekleştirmeye muktedir olacaklar:

1) Sosyolojik kuramın geç Osmanlı ve modern Türk toplumuna nasıl baktığını
değerlendirmek
2) Geç Osmanlı ve modern Türk toplumunda toplumsal değişmeyi analiz etmek
3) Geç Osmanlı ve modern Türk toplumunda temel kavramsal ve araştırma konusu
olabilecek başlıkları tanımlamak
4) Çağdaş sosyolojik düşüncenin geç Osmanlı ve modern Türk toplumunu anlamada
yapabileceği katkıları tanımlamak
5) Geç Osmanlı ve modern Türk toplumuna ilişkin farklı yaklaşımları değerlendirmek

Dersin İçeriği

Bu ders, Osmanlı devlet ve toplumun mirası ile ilgili olarak Türk toplumunun sosyolojik bir analizidir. Bu, Türk modernleşmesinin çeşitli yönlerini ayrıntılı bir analizi ve Osmanlı/Türk bağlamı çerçevesinde gerçekleştirilecektir. Okumalar ve sınıfta yürütülecek tartışmalar geniş bir konu yelpazesini kapsayan sosyal, kültürel ve ekonomik dönüşümleri irdelemektedir. Geç Osmanlı ve erken cumhuriyet dönemi siyaseti ve sosyolojisi, devlet-sermaye ve devlet-toplum-asker ilişkilerine bakılarak değerlendirilecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders içeriği ve dersten beklentiler
2) Abdülhamid II dönemi Erik J. Zürcher's Turkey: A Modern History's
3) Osmanlı Moderleşmesi üzerine alternatif okumalar I Bernard LEWIS, Conclusion of The Emergence of Modern Turkey. Niyazi BERKES, The Development of Secularism in Turkey
4) Osmanlı Modernleşmesi üzerine alternatif okumalar II Çağlar KEYDER, State and Class in Turkey: A Study in Capitalist Development Korkut BORATAV, Türkiye İktisat Tarihi
5) Osmanlı Ekonomisi Roger OWEN and Şevket PAMUK, A History of Middle East Economies in the Twentieth Century Halil İNALCIK, An Economic and Social History of the Ottoman Empire Huricihan İNAN (ed), The Ottoman Empire and The World Economy
6) Konu tekrarı ve ara sınav
7) Askeriye ve Osmanlı Modernleşmesi William HALE, Turkish Politics and Military Carter FINDLEY, Bureaucratic Reform in the Ottoman Empire: The Sublime Porte, 1789-1922 İlber ORTAYLI, İmparatorluğun En Uzun Yüzyılı
8) 1908 devrimive ittihat ve Terakki Cemiyeti Aykut KANSU, 1908 Devrimi. Şükrü HANİOĞLU, ‘İttihatçılık’ in Modern Türkiye'de Siyasi Düşünce: Dönemler ve Zihniyetler Erik J. ZÜRCHER, Turkey: A Modern History
9) CUP iktidarı Fuat DÜNDAR, Modern Türkiye'nin Şifresi Michael MANN, The Dark Side of Democracy: Explaining Ethnic Cleansing
10) 1908 devriminden sonra ekonomi Zafer TOPRAK, Türkiye’de Milli İktisat 1908-1918
11) Konu tekrarı ve ara sınav
12) Bağımsızlık ve Tek parti dönemi Erik J. ZÜRCHER, Turkey: A Modern History Mete TUNÇAY, Türkiye'de Tek Parti Yönetiminin Kurulması
13) Türk milli kimliğinin oluşturulması Soner ÇAĞAPTAY, Islam, Secularism and Nationalism: Who is a Turk?
14) Terakkiperver Cumhuriyet Fırkası döneminde ekonomi Ödev teslimi Çağlar KEYDER, State and Class in Turkey: A Study in Capitalist Development

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Çağlar KEYDER, State and Class in Turkey: A Study in Capitalist Development
Erik J. ZÜRCHER, Turkey: A Modern History
Diğer Kaynaklar: "."

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 2 % 40
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Ödevler 1 10 10
Ara Sınavlar 2 4 8
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 119

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Temel matematik, uygulamalı matematik teori ve uygulamalarını kavramış olmak
2) Matematiksel ispatları anlamak ve onlara erişebilmek ve uygun ispatları inşa edebilmek ve ayrıca, problemleri tanımlayabilmek, onları analiz edebilmek ve problemlere bilimsel metotlara dayalı çözümler bulmak
3) Matematiği disiplinler arası bir yaklaşım ile gerçek hayata uygulayabilmek ve bunların etkin potansiyelini keşfetmek
4) Kendisini geliştirmek ve matematiğin kullanıldığı alanlarda modelleme yapabilecek seviyede gerekli bilgi birikimini elde etmek 4
5) Teorik ve teknik bilgileri detaylı bir biçimde uzmanlara, basit ve anlaşılabilir bir biçimde uzman olmayanlara anlatabilmek
6) Matematik alanında kullanılan bilgisayar programlarına aşina olmak ve bunlardan en az birini İleri Düzey Avrupa Bilgisayar Ehliyeti(the European Computer Driving Licence Advanced Level) seviyesinde kullanmak
7) Görev aldığı projelerin her adımında sosyal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranmak ve çevre katılımı kapsamında proje tanıtımı ve uygulamaları yapabilmek
8) Evrensel anlamda bir entelektüel birikime sahip olarak tüm süreçleri etkin bir biçimde değerlendirmek ve kalite yönetimi hakkında yeterli farkında lığa sahip olmak 4
9) Soyut düşünme yeteneğine sahip bir biçimde somut olaylar arasında ilgi kurmak, çözümleri aktarmak, deneyler tasarlamak, veri toplamak ve sonuçları bilimsel metotlarla analiz etmek ve müdahil olmak
10) Yaşam boyu öğrenme hakkında bilinçli olarak, program boyunca edinilen bilgi, beceri ve yeteneklerini yenileyerek yaşam boyu öğrenmenin devamını sağlamak
11) Cebir, analiz, sayılar teorisi, mantık, geometri ve topoloji gibi matematik alanlarında kazandığı bilgiyi ortaöğretim seviyesine uyarlamak ve aktarmak
12) Yalnız veya bir ekibin elemanı olarak araştırma yapmak, bir projenin ilgili her adımında etkili olmak, karar verme süreçlerine katılmak, zamanı etkili kullanarak proje planlamak ve yürütmek