Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Görsel İletişim ve Tasarım, tasarım elemanları ve tasarım prensipleri.
Uygulama:
Adobe Illustrator menü ve araç kutusu.
Çizim araçları, nesne ve nesne özellikleri
(Illustrator'da basit geometrik alanların çizimi) |
|
2) |
Görsel iletişim ve yazı. Anlam ve algı ölçütleri. Görsel iletişim ve yeniden hatırlama ilişkisi.
Uygulama:
Adobe Illustrator'de çizim.
(Geometrik nesnelerden ve silüetten kompozisyon yaratma) |
|
3) |
Görsel iletişim tasarımı ve renk.
Uygulama:
Illustrator'de çizim ve renklendirme.
(Southpark karakteri çizimi)
1. Ödev için teslim tarihi (Sokaklarda ki temel tasarım elemanları) |
|
4) |
Görsel algı ve Gestalt teorisi prensipleri. Figür-Arkaplan, denge, görüntünün özellikleri ve öğelerin sembolize formlarının ve anlamlarının uygunluk ilkesi arasındaki ilişkileri.
Uygulama:
Illustrator'de çizim ve renklendirme.
(Soutpark karakteri çizimi) |
|
5) |
Gestalt teorisi ve kompozisyon. Algısal gruplama, benzer görüntüler, farklı görüntüler ve sembolize edilmesi.
Uygulama:
Yazı ve grafiklerle kompozisyon oluşturarak poster tasarımı. |
|
6) |
Yazı ve grafik tasarım. Grafik tasarım prensipleri.
Uygulama:
Illustrator'de yazı ve görüntü, görüntü maskeleme fonksiyonu. |
|
7) |
Yazı ve grafik tasarım. Grafik tasarım prensipleri.
2. Ödev teslim tarihi. (Sokaklarda geometrik şekillerden oluşan kompozisyonlar) |
|
8) |
Adobe Photoshop: Arayüz ve araçları:
Dekupe araçları, yazı araçları ve katman kavramı.
(Görüntü manipülasyonu) |
|
9) |
Renk modelleri: HSL modeli, toplamsal ve çıkarımsal renk modelleri, renklerin sayısallaştırılması.
Uygulama:
Photoshop araç ve komutları.
Katman stilleri ve katman mod fonksiyonu. |
|
10) |
Uygulama:
Photoshop araç ve komutları.
Katman stilleri ve katman mod fonksiyonu.
3. Ödev için teslim zamanı. (Farklı sayfa tasarımı formatları) |
|
11) |
Adobe Photoshop: Komut ve efektler, renk düzeltme.
Uygulama:
Reklam ürünl örnekleri: Poster tasarımı |
|
12) |
Adobe Photoshop: Katman maskeleme ve renk harmanlama. (Siyah / Beyaz fotoğraf renklendirme)
Uygulama:
Reklam ürün örnekleri: Postere tasarımı |
|
13) |
3D nedir? Bilgisayar grafiklerinde 3D uygulamaları.
Adobe Photoshop: 3D tipografi, smart nesleri ve action fonksiyonu
Reklam ürün örnekleri: Broşür tasarımı. |
|
14) |
Uygulama: Basılı reklamcılık örnekleri:
4. Ödev için teslim tarihi. (Basılı reklam örnekleri) |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik (analiz, lineer, cebir, diferansiyel denklemler, istatistik), fen bilimleri (fizik, kimya, biyoloji) ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi ile bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisine sahip olmak. |
|
2) |
Karmaşık Biyomedikal mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi kazanmak. |
|
3) |
Karmaşık Biyomedikal sistemleri, süreçleri, cihazları veya ürünleri gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlayabilmek ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama yetkinliği kazanmak. |
|
4) |
Biyomedikal mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi kazanmak, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilmek. |
|
5) |
Karmaşık Biyomedikal Mühendisliği problemlerinin veya araştırma konularının incelenmesi için nümerik veya fiziksel deney tasarlayabilmek ve uygulayabilmek, veri toplamak ve sonuçları analiz ederek yorumlayabilmek. |
|
6) |
Biyomedikal Mühendisliğini ilgilendiren problemlerde bireysel ve ilgili çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilmek. |
|
7) |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi kazanmış olmak, Biyomedikal mühendisliği alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde İngilizce dil bilgisi (Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyi) kazanmış olmak; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilmek, etkin sunum yapabilmek, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi kazanmış olmak. |
|
8) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerilerine sahip olmak. |
|
9) |
Biyomedikal mühendisliği etik ilkelerine uygun davranmanın önemi ve mesleki sorumluluk ve etik sorumluluk bilinci ile biyomedikal mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olmak |
|
10) |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olmak. |
|
11) |
Biyomedikal Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibi olmak; Biyomedikal mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları hakkında farkındalık sahibi olmak. |
|