Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Görsel İletişim ve Tasarım, tasarım elemanları ve tasarım prensipleri.
Uygulama:
Adobe Illustrator menü ve araç kutusu.
Çizim araçları, nesne ve nesne özellikleri
(Illustrator'da basit geometrik alanların çizimi) |
|
2) |
Görsel iletişim ve yazı. Anlam ve algı ölçütleri. Görsel iletişim ve yeniden hatırlama ilişkisi.
Uygulama:
Adobe Illustrator'de çizim.
(Geometrik nesnelerden ve silüetten kompozisyon yaratma) |
|
3) |
Görsel iletişim tasarımı ve renk.
Uygulama:
Illustrator'de çizim ve renklendirme.
(Southpark karakteri çizimi)
1. Ödev için teslim tarihi (Sokaklarda ki temel tasarım elemanları) |
|
4) |
Görsel algı ve Gestalt teorisi prensipleri. Figür-Arkaplan, denge, görüntünün özellikleri ve öğelerin sembolize formlarının ve anlamlarının uygunluk ilkesi arasındaki ilişkileri.
Uygulama:
Illustrator'de çizim ve renklendirme.
(Soutpark karakteri çizimi) |
|
5) |
Gestalt teorisi ve kompozisyon. Algısal gruplama, benzer görüntüler, farklı görüntüler ve sembolize edilmesi.
Uygulama:
Yazı ve grafiklerle kompozisyon oluşturarak poster tasarımı. |
|
6) |
Yazı ve grafik tasarım. Grafik tasarım prensipleri.
Uygulama:
Illustrator'de yazı ve görüntü, görüntü maskeleme fonksiyonu. |
|
7) |
Yazı ve grafik tasarım. Grafik tasarım prensipleri.
2. Ödev teslim tarihi. (Sokaklarda geometrik şekillerden oluşan kompozisyonlar) |
|
8) |
Adobe Photoshop: Arayüz ve araçları:
Dekupe araçları, yazı araçları ve katman kavramı.
(Görüntü manipülasyonu) |
|
9) |
Renk modelleri: HSL modeli, toplamsal ve çıkarımsal renk modelleri, renklerin sayısallaştırılması.
Uygulama:
Photoshop araç ve komutları.
Katman stilleri ve katman mod fonksiyonu. |
|
10) |
Uygulama:
Photoshop araç ve komutları.
Katman stilleri ve katman mod fonksiyonu.
3. Ödev için teslim zamanı. (Farklı sayfa tasarımı formatları) |
|
11) |
Adobe Photoshop: Komut ve efektler, renk düzeltme.
Uygulama:
Reklam ürünl örnekleri: Poster tasarımı |
|
12) |
Adobe Photoshop: Katman maskeleme ve renk harmanlama. (Siyah / Beyaz fotoğraf renklendirme)
Uygulama:
Reklam ürün örnekleri: Postere tasarımı |
|
13) |
3D nedir? Bilgisayar grafiklerinde 3D uygulamaları.
Adobe Photoshop: 3D tipografi, smart nesleri ve action fonksiyonu
Reklam ürün örnekleri: Broşür tasarımı. |
|
14) |
Uygulama: Basılı reklamcılık örnekleri:
4. Ödev için teslim tarihi. (Basılı reklam örnekleri) |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak. |
|
2) |
Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek. |
|
3) |
Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek. |
|
4) |
Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek |
|
5) |
İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek. |
|
6) |
Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek. |
|
7) |
İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek. |
|
8) |
İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek. |
|
9) |
Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek. |
|
10) |
Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek. |
|
11) |
Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek. |
|
12) |
Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek. |
|
13) |
Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek. |
|
14) |
Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak. |
|