REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CNG4119 | Özel Yetenekli Çocuklar ve Eğitimi | Güz | 2 | 0 | 2 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. BERNA GÜLOĞLU |
Dersin Amacı: | Özel yeteneklilik kavramını, özel yeteneklilikte belirgin özellikleri, kullanılan ölçekleri, önleyici psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerini, programları ve uygulamaları açıklamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Özel yetenekliliği tanımlar. Özel yetenekli ve üstün zekalı çocukların temel özelliklerini açıklar. Özel yetenekliliği sınıflandırır. Özel yetenekliliğin yaygınlığını açıklar. Özel yetenekliliğin tanılanması ve değerlendirilmesi sürecini açıklar. Erken eğitim programlarına örnekler verir. Dünyadan ve Türkiye?den eğitim modelleri ve kurum örneklerini karşılaştırır. Özel yeteneklilikte psikolojik danışmanların rollerini ve işlevlerini açıklar. |
1. Özel yetenek tanımı 2. Özel yetenekli çocukların gelişim özellikleri 3. Özel yetenekliliğin sınıflandırılması ve yaygınlığı 4. Özel yetenekliliğin tanılanması ve değerlendirilmesi 5. Özel yeteneklilik ve erken eğitim programları 6. Dünyadan özel yeteneklilerin eğitimine ilişkin örnek modeller 7. Türkiye'de özel yeteneklilerin eğitimi (kurumlar, merkezler) 8. Özel yeteneklilik ve psikolojik danışma |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin tanıtımı ve yapılandırılması | |
2) | Özel yetenek tanımı | |
3) | Özel yetenekli çocukların gelişim özellikleri | |
4) | Özel yetenekli çocukların gelişim özellikleri | |
5) | Özel yetenekliliğin sınıflandırılması ve yaygınlığı | |
6) | Özel yetenekliliğin sınıflandırılması ve yaygınlığı | |
7) | Özel yetenekliliğin tanılanması ve değerlendirilmesi | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Özel yetenekliliğin tanılanması ve değerlendirilmesi | |
10) | Özel yeteneklilik ve erken eğitim programları | |
11) | Dünyadan özel yeteneklilerin eğitimine ilişkin örnek modeller | |
12) | Türkiye'de özel yeteneklilerin eğitimi (kurumlar, merkezler) | |
13) | Özel yeteneklilik ve psikolojik danışma | |
14) | Özel yeteneklilik ve psikolojik danışma |
Ders Notları / Kitaplar: | Ataman, A. (Ed) (2003), Özel eğitime giriş, üstün zekâlı ve üstün yetenekli çocuklar. Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık. Baykoç Dönmez, N. (2004). Üstün yetenekli çocukların eğitimlerinde bilim sanat merkezlerinin kuruluşu ve işleyişinde yapılması gereken düzenlemeler. Üstün Yetenekli Çocuklar Bildiriler Kitabı, İstanbul: Çocuk Vakfı Yayınları, 69-73. Baykoç Dönmez, N., Kurt, Z. Ş. (2004). Bebeklik ve okulöncesi dönemde üstün yetenekli çocukların ve ailelerinin yönlendirilmesi. Üstün Yetenekli Çocuklar Bildiriler Kitabı, İstanbul: Çocuk Vakfı Yayınları, 393-400. Bisland, A. (2004) Developingleadershipskills in younggiftedstudents. Gifted Child Today Magazine, 27(6), 24. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Ödev | 1 | % 15 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınavlar | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 101 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |