CNG4113 Emotional EducationBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
CNG4113 Duyuşsal Eğitim Bahar 2 0 2 4
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. BERNA GÜLOĞLU
Dersin Amacı: Duyuş, duygusal zeka, duyuşsal eğitim konularında bilgi sahibi olmak, duyuşsal gelişim ve PDR ilişkisini kavramak.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1.Duyuşu tanımlar.
2.Duyuşsal gelişimin önemini kavrar.
3.PDR'de duyuşsal eğitimin uygulanmasına ilişkin öneri sunar.

Dersin İçeriği

Duyuşun tanımı, duygusal zeka, duyuşsal özellikler ve gereksinimler, duyuşsal eğitim yaklaşımları, uygulanması ve özellikleri, etkinlik örnekleri, duyuşsal eğitim ve PDR?nin önemi.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş
2) Duyuş tanımı
3) Duygusal zekâ
4) Gelişim dönemlerine göre duyuşsal özellikler ve gereksinimler
5) Duyuşsal eğitim yaklaşımları
6) Duyuşsal eğitim yaklaşımları
7) Duyuşsal özelliklerin değerlendirilmesi
8) Ara sınav
9) Duyuşsal eğitimin uygulanması
10) Duyuşsal eğitim ve kapsamlı rehberlik programları
11) Duyuşsal eğitim ve konsültasyon hizmetleri
12) Öğretim basamaklarına göre duyuşsal eğitim programları
13) Duyuşsal eğitim etkinlik örnekleri
14) Duyuşsal eğitimde PDR'nin yeri ve önemi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: 1.Bacanlı, H. (2006). Duyuşsal Davranış Eğitimi. Ankara:Nobel Yayınevi.
2.Erkan, S. (2011). Okul psikolojik danışma ve rehberlik programlarının hazırlanması. (4. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
3.Korkut, F. (2003). Okullarda önleyici rehberlik hizmetleri. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 2(20), 27-40.
4.Korkut Owen, F. (2011). Okul temelli önleyici rehberlik ve psikolojik danışma. (3. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
5.Okul Temelli Sosyal Duygusal Eğitim Programı (2005). Okul Temelli Sosyal Duygusal Eğitim Programı. Ankara: Özel Tevfik Okulları Yayınları.
6.Shapiro, Lawrence E. (1999). Yüksek EQ?lu Bir Çocuk Yetiştirme (Çev.: Ümran Kartal). İstanbul: Varlık Yayınları.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 102

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı