CNG4111 Child Abuse and NeglectBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
CNG4111 Çocuk İstismarı ve İhmali Güz 2 0 2 4
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. BERNA GÜLOĞLU
Dersin Amacı: Çocuk istismarı ve ihmaline ilişkin temel kavramları, kuramları ve kuramlar arasındaki ilişkileri, çocuk istismarı ve ihmali konusundaki yardım ve terapötik yardım sürecini, uygulanan ve uygulanabilecek psiko-eğitsel programların ilkelerini, planlarını ve basamaklarını, çocuk istismarı ve ihmali konusundaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri açıklamaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1.Çocuk istismarı ve ihmali ile ilgili temel kavram ve ilkeleri açıklar.
2.Çocuk haklarına ilişkin örnekler verir.
3.Çocuk istismarına ilişkin kuramlar ve modelleri karşılaştırır.
4.Çocuk istismarı ve ihmalinin çocuk üzerindeki etkilerini tartışır.
5.Çocuk istismarı ve ihmalinin önlenmesine ilişkin çözüm yolları önerir.
6.Terapötik yardım sürecinin basamaklarını sıralar.
7.Psiko-eğitsel programın ilkelerini, planını ve basamaklarını hazırlar.
8.İstismar ve ihmal olgularında başvurulacak kişi, kurum ve kuruluşları sıralar ve istismar olgularına ilişkin rapor yazar.

Dersin İçeriği

Çocuk istismarı ve ihmaline ilişkin temel kavramlar, Çocuk hakları, Çocuk istismarına ilişkin kuramlar ve modeller, Çocuk istismarı ve ihmalinin çocuk üzerindeki etkileri, Çocuk istismarı ve ihmalinin önlenmesine ilişkin çözüm yolları, İstismar ve ihmal edilmiş çocuklara yönelik terapötik yardım süreci, Çocuk istismarı ve ihmaline ilişkin psiko-eğitsel programlar, Çocuk istismarı ve ihmaline ilişkin yasalar, Türkiye'de ve dünyada yaşanan son gelişmeler

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş, çocuk istismarı ve ihmaline ilişkin temel kavramlar
2) Çocuk hakları
3) Çocuk istismarına ilişkin kuramlar ve modeller
4) Çocuk istismarı ve ihmalinin çocuk üzerindeki etkileri
5) Çocuk istismarı ve ihmalinin önlenmesine ilişkin çözüm yolları
6) İstismar ve ihmal edilmiş çocuklara yönelik yardım süreci
7) İstismar ve ihmal edilmiş çocuklara yönelik terapötik yardım süreci
8) İstismar ve ihmal edilmiş çocuklara yönelik terapötik yardım süreci
9) Ara sınav
10) Çocuk istismarı ve ihmaline ilişkin yasalar
11) Türkiye'de ve dünyada yaşanan son gelişmeler
12) Çocuk istismarı ve ihmaline ilişkin psiko-eğitsel program örnekleri
13) Çocuk istismarı ve ihmaline ilişkin psiko-eğitsel programlar (sunum)
14) Çocuk istismarı ve ihmaline ilişkin psiko-eğitsel programlar (sunum)

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1.Akbaş, T. & Sanberk, İ. (2011). Çocuklara yönelik cinsel taciz ve koruyucu eğitim. Adana: Karahan Kitabevi.
2.Aktaş, A.M. (1997) Aile İçi Şiddet ve Önleme Yolları. Ankara: Feryal Matbaası.
3.Bilge, F. (2006). ?Çocuk istismarı ve ihmali?, Okullarda şiddet ve çocuk suçluluğu: Eğitim ve şiddet. Ş. Ş. Erçetin (Editör). HEGEM Yayınları.
4.Cüceloğlu, D. (1993).İçimizdeki Çocuk. İstanbul: Remzi Kitabevi.
Çocuk İstismarı ve İhmali. Çocukların Kötü Muameleden Korunması I. Ulusal Kongresi (12 ? 14 Haziran 1989). Derleyenler: E. Konanç, İ. Gürkaynak ve A. Egemen. Ankara: Gözde Repro Ofset. 1991.
5.Korkut, F. (2004). Okul temelli önleyici rehberlik ve psikolojik danışma.Ankara: Anı Yayıncılık.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 20
Sunum 1 % 20
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Sunum / Seminer 1 10 10
Ödevler 1 10 10
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 92

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı