Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Ders tanıtımı |
|
2) |
İletişim nedir ve farklı iletişim çeşitleri nelerdir sorularının tartışılması (kişisel iletişim, grup iletişimi, kitle iletişimi, uluslararası iletişim); farklı iletişim türlerinin öğrenciler tarafından araştırılıp tartışmaya sunulması |
|
3) |
Kitle iletişiminin günümüz toplumundaki yeri ve önemi ve kitle iletişiminde İngilizce?nin önemi konularının tartışılması; bu konuda öğrencilerin yaptığı araştırmaların sunulması ve tartışılması |
|
4) |
Dil ve medya konusundaki temel kavramların tartışılması ve bu kavramların öğrenciler tarafından araştırılıp tartışmaya sunulması |
|
5) |
Kitle iletişiminde İngilizce kullanımı alanında yapılan güncel çalışmaların tanıtılması ve seçilen bazı çalışmaların öğrenciler tarafından okunup tartışmaya sunulması |
|
6) |
Medya dili alanında yapılan çalışmaların tartışılması Kitle iletişiminde İngilizce kullanımı alanında yapılan güncel çalışmaların tanıtılması ve seçilen bazı çalışmaların öğrenciler tarafından okunup tartışmaya sunulması |
|
7) |
Ara Sınav |
|
8) |
Haber sunumlarında kullanılan dil üzerine yapılan çalışmaların tanıtılması, İngiliz dilinde yapılan gerçek haber sunumlarından kesitler getirilerek tartışılması, bu kesitlerde kullanılan İngilizce nin yapı ve üslup bakımından incelenmesi. * |
|
9) |
Radyo programlarında kullanılan dil üzerine yapılan çalışmaların tanıtılması, İngiliz dilinde yapılan gerçek haber sunumlarından kesitler getirilerek tartışılması, bu kesitlerde kullanılan İngilizce?nin yapı ve üslup bakımından incelenmesi. |
|
10) |
Köşe yazıları ve manşetlerde kullanılan dil üzerine yapılan çalışmaların tanıtılması, İngiliz dilinde yapılan gerçek haber sunumlarından kesitler getirilerek tartışılmas |
|
11) |
Ara Sınav |
|
12) |
Kitle iletişim araçlarında yer alan haber ve makalelerin geçerliliğini ve güvenilirliğini farklı görüşlerle ve toplumlarla kıyaslama üzerine tartışma ve öğrencilerin farklı örnekler üzerinden bu becerilerini geliştirmeleri. |
|
13) |
Öğrencilerin kitle iletişim araçlarında kullanılan üslup, kelime ve dil bilgisi yapılarını kullanarak kısa haber ve manşet yazma becerilerinin geliştirilmesi ve öğrencilerin ders içinde yazdıkları kısa haber ve manşet örneklerinin incelenmesi |
|
14) |
Öğrencilerin kitle iletişim araçlarında kullanılan üslup, kelime ve dil bilgisi yapılarını kullanarak reklam ve editör mektubu yazma becerilerinin geliştirilmesi ve öğrencilerin ders içinde yazdıkları reklam ve editör mektubu örneklerinin incelenmesi |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Ulusal ve uluslararası standartlar açısından öğretmenlik meslegi, İngilizce öğretmenliği ve eğitim teknolojilerine yönelik en yeni bilgiler, araçlar ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlamak. |
|
2) |
İngilizce dilinin seslerine, eklerine, dilbilgisine, kelimelerine hakimdir; dili etkin bir biçimde anlar ve kullanır. |
|
3) |
Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirmek için çeşitli yöntem ve metodları kullanır. |
|
4) |
Dil edinimi teorilerini anlar ve teorileri ve bu alandaki araştırmaları dil öğretiminine uygular. |
|
5) |
İngilizce öğretiminde kullanılabilecek etkili yazılım ve teknolojik kaynaklara ulaşabilir, uygunluğuna karar verebilir ve etkin biçimde sınıf içinde ve dışında kullanabilir. |
|
6) |
İngilizce bilgi ve kullanma becerisini ölçmek ve değerlendirmek için farklı materyaller ve testler geliştirir ve öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
|