ELT3113 English Coursebook AnalysisBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ELT3113 İngilizce Ders Kitabı İncelemesi Güz 2 0 2 4
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi MUSTAFA POLAT
Dersin Amacı: Bu ders yabancı dil öğretiminde öğrencilerin ihtiyaçlarına göre materyal geliştirme, uygunluğunu değerlendirme, gerektiğinde değişiklik yapabilme ve ders kitaplarını değerlendirebilme yetisi vermeyi hedefler.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersin sonunda öğrenciler, 1. Metot ve materyal geliştirme arasındaki ilişkiyi inceler 2. İletişimsel yaklaşımda dil öğrenmeye uygun materyal tiplerini inceler 3. Materyal tasarlamada güncel yaklaşımları tanır 4. Materyalin uygunluğunu hedef kitleye göre değerlendirir 5. Materyalin uygun olmadığını tespit ettiği zamanlarda hedef kitleye göre materyali yeniden uyarlar
6. Dilbilgisi, kelime hazinesi geliştirme, telaffuz geliştirme üzerine sıfırdan materyal hazırlar 7. Dört genel dil becerisi (okuma, yazma, dinleme, konuşma) için sıfırdan materyal hazırlar 8. Mevcut olan ders kitaplarının uygunluğunu incelemek üzere kullanıcı kitleden paydaş görüş alır 9. Mevcut olan ders kitaplarını bir kontrol listesi kullanarak değerlendirir 10. Değerlendirilen ders kitaplarının uygunluğu hakkında görüş bildirir

Dersin İçeriği

Ders kitabında olması gereken fiziksel, eğitsel, görsel tasarım ve dil anlatım özellikleri ve standartlar; ders kitaplarının içeriklerinin programa uygunluğu; mevcut ders kitaplarından bazılarının içerik, dil, öğrenci seviyesine uygunluk, format, çekicilik, anlamlı öğrenmeye katkı, öğretimde kullanım kolaylığı vb. açılardan incelenmesi.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş ve içeriğin tanıtılması; materyal ve yöntem arasındaki ilişkinin tartışılması ve İletişimsel Yöntemin materyal geliştirme üzerindeki etkisinin tartışılması
2) Materyal gelişiminde güncel yaklaşımların değerlendirilmesi; Öğrencilerin yürüttüğü tartışma konusu: dilbilgisi materyalleri hazırlamadaki unsurların incelenmesi ve sınıf içinde tartışılan unsurlara göre dilbilgisi materyali hazırlama uygulaması
3) Matetyal hazırlamada temel kurallar. Öğrencilerin yürüttüğü tartışma konusu: Okuma ve dinleme becerileri için materyal yazma ve sınıf içinde tartışılan unsurlara göre okuma ve dinleme materyali hazırlama uygulaması
4) Öğrencilerin yürüttüğü tartışma konusu: Konuşma becerisi için materyal yazma; özgün metinleri kullanarak materyal hazırlama; İngilizceyi yabancı dil olarak öğreten ortamlarda üretilen materyallerini uygunluğunu değerlendirme; İngilizce sınıf kitaplar
5) İngiliz dili eğitimi için yazılmış materyallerin belirlenen hedef kitleye göre uygunluğunu inceleme ve inceleme için kriter oluşturma
6) İngiliz dili eğitimi için yazılmış materyallerin belirlenen hedef kitleye göre uygun olmadığı durumlarda hedef kitleye göre yeniden uyarlamanın ilkeleri Öğrencilerin yürüttüğü tartışma konusu: Uyarlama teknikleri ve seçilen bir kitaptan sınıfta uyar
7) İngiliz dili eğitimi için yazılmış materyallerin belirlenen hedef kitleye göre uygun olmadığı durumlarda materyali destekleme ilkeleri ve teknikleri
8) Sınıf içi ders kitaplarının genel değerlendirilmesi Öğrencilerin yürüttüğü tartışma konusu: ders kitaplarının hedef kitleye göre uygunluğunu tespit etmek için değerlendirme kriterleri ve seçilen bir ve ya iki kitabın genel hatlarıyla sınıfta değerlendirme
9) Sınıf içi ders kitaplarının genel değerlendirilmesi (devam)
10) Ders kitabi inceleme, ders kitabına dahil olan dilbilgisi konuları; konuların belirlenme kriterleri; kitaplarda becerilerin işleniş şeklinin araştırılması Öğrencilerin yürüttüğü tartışma konusu: Video kullanan materyallerde kültürel problemlerin tan
11) Ders kitabi inceleme : ders kitabının temalarını ve konularını inceleme ve uygunluğunu değerlendirme; kullanılan yöntemi inceleme ve teknikleri değerlendirme; ders kitabına yazılan öğretmen kitabını inceleme
12) Öğrencilerin yürüttüğü tartışma konusu: öğretmenler tarafından hazırlanan materyallerin incelenmesi ve değerlendirilmesi
13) Öğrenci ve öğretmen ders kitabı memnuniyetini ölçmek için hazırlanan anketin okullarda uygulanması
14) Tekrar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Byrd, P. (2001). Textbooks? Evaluation for selection and analysis for implementation. In M. Celce-Murcia (Ed.), Teaching English as a Second and Foreign Language (3rd ed.) (pp.415-427). Boston, MA: Heinle & Heinle.
Cunningsworth, A. (1995). Choosing Your Coursebook. Oxford: Macmillan Publishers.
Dat, B. (2003). Materials for developing speaking skills. In B. Tomlinson (Ed.). Developing materials for language teaching (375-393). London, UK: Continuum.
Gomez-Rodriguez, L. F. (2010). English textbooks for teaching and learning English as a foreign language: Do they really help to develop communicative competence? Educacion y Educadores, Vol. 13(3), 327-346.
Hill, D., & Tomlinson, B. (2003). Coursebook listening activities. In B. Tomlinson (Ed.).
Developing materials for language teaching (364-374). London, UK: Continuum.
Islam, C., & Mares, C. (2003). Adapting classroom materials. In B. Tomlinson (Ed.). Developing materials for language teaching (86-100). London, UK: Continuum.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Ödev 5 % 30
Ara Sınavlar 2 % 25
Final 1 % 35
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 65
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 35
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Ödevler 5 5 25
Ara Sınavlar 2 11 22
Final 1 25 25
Toplam İş Yükü 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ulusal ve uluslararası standartlar açısından öğretmenlik meslegi, İngilizce öğretmenliği ve eğitim teknolojilerine yönelik en yeni bilgiler, araçlar ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlamak.
2) İngilizce dilinin seslerine, eklerine, dilbilgisine, kelimelerine hakimdir; dili etkin bir biçimde anlar ve kullanır.
3) Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirmek için çeşitli yöntem ve metodları kullanır.
4) Dil edinimi teorilerini anlar ve teorileri ve bu alandaki araştırmaları dil öğretiminine uygular.
5) İngilizce öğretiminde kullanılabilecek etkili yazılım ve teknolojik kaynaklara ulaşabilir, uygunluğuna karar verebilir ve etkin biçimde sınıf içinde ve dışında kullanabilir.
6) İngilizce bilgi ve kullanma becerisini ölçmek ve değerlendirmek için farklı materyaller ve testler geliştirir ve öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir.