İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ELT3110 | İngilizce Sözcük Bilgisi Öğretimi | Güz | 2 | 0 | 2 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi MUSTAFA POLAT |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğretmen adaylarının, öğrencilerin sözcük ve dil yapıları arasındaki ilişkiyi öğrenmelerini, sözlü ve yazılı dilde kullanılan akademik sözcük dağarcıklarını geliştirmelerini sağlamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Öğrenciler sözcüksel yapılar ve yapısal dil biçimleri arasındaki ilişkiyi saptayabilip bilgilerini sınıflayabilirler. Öğrenciler İngilizce sözcük bilgisini ölçmede kullanılabilecek sınav türlerini ayırt edebilirler. Öğrenciler deyimleri, söz öbeklerini ve öğrenilen sözcükleri için uygun öğretim tekniklerini etkili bir biçimde kullanabilirler. |
İngilizce sözcük bilgisi, anlambilim ve söylem arasındaki ilişkileri analiz etmelerine ve İngilizce sözcükleri bütünleşik dil becerileri yaklaşımıyla öğretme becerilerinin geliştirilmesine odaklanır; öğrencilere İngilizce sözcük çeşitlerini, sözcük oluşturma biçimlerini ve sözcüklerin bağlam içinde farklı anlamlarını değerlendirme fırsatı verilir; sınıf içinde sözcük öğretiminin unsurları ve sınıfta kullanılabilecek çeşitli metin türleri, sözlük ve derlem gibi kaynaklar ve sözcük öğretimi teknikleri kapsanır; bu ders kapsamında ayrıca, İngilizce sözcük bilgisini ölçmede kullanılabilecek sınavlar ve öğrencilerin sözcük öğrenmelerini destekleyici öğretme/öğrenme stratejilerine odaklanılır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Genel giriş | |
2) | Sözcük nedir? | |
3) | Sözcükler nasıl öğrenilir? | |
4) | Sınıf-içi sözcük kaynakları | |
5) | Metinler, sözlükler, ve derlem | |
6) | Sözcük öğretimi | |
7) | Sözcüklerin kullanımı | |
8) | Sözcük bilgisi nasıl test edilir? | |
9) | Ara Sınav | |
10) | Sunum:Sözcük öğretimi | |
11) | Sunum:Sözcük öğretimi | |
12) | Sunum:Sözcük öğretimi | |
13) | Sunum:Sözcük öğretimi | |
14) | Sunum:Sözcük öğretimi |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Ödev | 5 | % 30 |
Ara Sınavlar | 2 | % 25 |
Final | 1 | % 35 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 65 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 35 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 5 | 5 | 25 |
Ara Sınavlar | 2 | 11 | 22 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 100 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ulusal ve uluslararası standartlar açısından öğretmenlik meslegi, İngilizce öğretmenliği ve eğitim teknolojilerine yönelik en yeni bilgiler, araçlar ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlamak. | |
2) | İngilizce dilinin seslerine, eklerine, dilbilgisine, kelimelerine hakimdir; dili etkin bir biçimde anlar ve kullanır. | |
3) | Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirmek için çeşitli yöntem ve metodları kullanır. | |
4) | Dil edinimi teorilerini anlar ve teorileri ve bu alandaki araştırmaları dil öğretiminine uygular. | |
5) | İngilizce öğretiminde kullanılabilecek etkili yazılım ve teknolojik kaynaklara ulaşabilir, uygunluğuna karar verebilir ve etkin biçimde sınıf içinde ve dışında kullanabilir. | |
6) | İngilizce bilgi ve kullanma becerisini ölçmek ve değerlendirmek için farklı materyaller ve testler geliştirir ve öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. |