ELT2112 Language and SocietyBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ELT2112 Dil ve Toplum Bahar 2 0 2 4
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. ALİ ÖZTÜFEKÇİ
Dersin Amacı: Bu ders öğrencilerin dili öncelikle toplumsal ve kültürel açılardan inceleyip öğrenmelerini sağlamayı amaçlar. Ders toplum ve dil bağlamında kuram, yaklaşım ve kavramlarla ilgili ayrıntılı bilgi sunar. Ayrıca öğrencilerin, dilin konuşulduğu ortam ve çevreden etkilenmesi sonucu ortaya çıkan dilsel görüntü ve çeşitliliği algılayıp çözümlemelerine temel teşkil eder.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Ders sonunda öğrencilerin 1. Gerektiği yerde ve zamanda toplum ve dil ile ilgili uygun dilsel terim ve kavramları kullanmaları ve ilgili kuram ve uygulamalardan haberdar olmaları 2. Toplumsal bir varlık olarak dilin yapısını anlamaları ve dilin kullanıldığı çevreden etkilendiğini kavramaları
3. Dil, toplum ve kültür arasında sıkı bir ilişki olduğunu ve dillerin birbirlerini etkileyebileceğini, farklı coğrafyalarda aynı dilin farklılık gösterebileceğini, toplumsal yapının, toplumsal sınıfların, dünya görüşünün ve cinsiyetin dil kullanımı üzerine etkileri olduğunu, aynı şekilde söylemin toplumsal ve bireysel özellikleri yansıtabileceğini farketmeleri ve anlamaları beklenmektedir.

Dersin İçeriği

Ders genel olarak dil-toplum ilişkisi bağlamında temel kavramlar ve teknik terimler; dilsel topluluklarda coğrafi ve sosyal farklılıklar; sosyal katmanlar ve dilsel topluluklar arasındaki ilişki; dilde değişimler; dil ve kültür; ve dil planlaması konularını içermektedir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş
2) Dil, Toplum ve Kültür
3) Dil Çeşitliliği-1-: Birey Dili/Grup Dili, Lehçe (Ağız), Şive, Geçer Dil, Kırma Dil, Kırma Anadili
4) Dil Çeşitliliği-2- Argo, Jargon, Argot, Milli ve Irksal Etiketler
5) Dil ve Toplumsal Katmanlar: Ölçünlü/Ölçünlü Olmayan Diller / Tabu- Örtmece
6) Dil ve Cinsiyet
7) Ara Sınav
8) Dillerin Toplumsal ve Siyasi Durumu: Dil Planlaması/Tehlikedeki Diller ve Yokolmuş Diller
9) Toplum-Kültürel Bir Varlık Olarak Söylem -1-
10) Toplum-Kültürel Bir Varlık Olarak Söylem -2-
11) Dil/ler İlişkisi: İkidillilik ve Çokdillilik
12) Ara Sınav
13) İki dillilik
14) Çokdillilik

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Ödev 5 % 30
Ara Sınavlar 2 % 25
Final 1 % 35
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 65
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 35
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Ödevler 5 5 25
Ara Sınavlar 2 11 22
Final 1 25 25
Toplam İş Yükü 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ulusal ve uluslararası standartlar açısından öğretmenlik meslegi, İngilizce öğretmenliği ve eğitim teknolojilerine yönelik en yeni bilgiler, araçlar ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlamak.
2) İngilizce dilinin seslerine, eklerine, dilbilgisine, kelimelerine hakimdir; dili etkin bir biçimde anlar ve kullanır.
3) Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirmek için çeşitli yöntem ve metodları kullanır.
4) Dil edinimi teorilerini anlar ve teorileri ve bu alandaki araştırmaları dil öğretiminine uygular.
5) İngilizce öğretiminde kullanılabilecek etkili yazılım ve teknolojik kaynaklara ulaşabilir, uygunluğuna karar verebilir ve etkin biçimde sınıf içinde ve dışında kullanabilir.
6) İngilizce bilgi ve kullanma becerisini ölçmek ve değerlendirmek için farklı materyaller ve testler geliştirir ve öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir.