ELT3103 Teaching Language and Literature IBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ELT3103 Dil ve Edebiyat Öğretimi I Bahar
Güz
2 0 2 3
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi MUSTAFA POLAT
Dersin Amacı: Ders kurgu, olay karakter simgesel anlatım gibi özellikler açısından edebi metinleri inceleme, farklı edebi metin türlerini öğrenmeyi amaçlar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Kurgu, olay, karakter, simge gibi edebi metinlerin temel içeriksel özelliklerini tanıyabilme, 2. İroni, önceden ima etme, geri dönüş gibi edebi metinlerdeki yazım teknikleri ve anlatım biçimlerini inceleyebilme 3. İngiliz ve Amerikan edebiyat eserlerini tarihi bağlam ve kültür özellikleri açısından anlayabilme
4. Edebiyatın farklı türleri hakkında bilgi edinebilme 5. Edebi metinleri dil sınıflarında farklı düzeyde öğrencilere birleştirilmiş beceriler dersi olarak uygulayabilme 6. Edebi metinleri dil sınıflarına uygun ders materyali olarak uyarlayabilme ve değerlendirebilme Uyarlanan edebi metni ders planı olarak hazırlayıp sunabilme

Dersin İçeriği

Dil öğretiminde edebiyatın kullanımına odaklanılır; İngiliz ve Amerikan edebiyatı eserlerinden ve orijinalinde yazım dili İngilizce olan eserlerden seçilen kısa hikâye ve roman örnekleri ve bu iki türün diğer türlerden farklı özellikleri; her dil düzeyinde gençler ve yetişkinlerle edebiyat kullanımına değişik yaklaşımlar; edebiyat ve dil öğretiminin bu iki edebî türde (kısa hikâye ve roman) kuram ve uygulama boyutunda bütünlenmesi, edebî metinlerin içerik zenginliği ve dilsel özellikler dikkate alınarak incelenmesi; kültür öğretimi yöntemlerinin kısa hikâye ve roman kullanımı yoluyla belirtilen alanlarda incelenmesi: karşılaştırmalı ve karşıtsal açıdan ana ve erek dil ve kültüründeki nesne ve ürünler; atasözleri ve deyimler, kültürel değerleri taşıyan kalıplaşmış ifadeler; toplumsal yapılar, roller ve ilişkiler; gelenekler/görenekler/âdetler; inançlar, değerler, yasaklar ve tabular, toplumlara özgü batıl inançlar; siyasi, tarihî ve ekonomik özgeçmiş; kültürel kurumlar; mecazi/ çağrışım

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dünya Edebiyatına Genel Bakış- Kurgu ve Düzyazı
2) Batı Edebiyatı
3) Doğu Edebiyatı
4) Modern Dünya Edebiyatı
5) Dünya Edebiyatında Klasikler ve Yazarlar
6) Ara sınav
7) İngilizce sınıfında Tiyatro
8) İngilizce sınıfında şiir
9) İngilizce sınıfında kurgu
10) İngilizce sınıfında özel türler
11) İngilizce sınıfında özel türler
12) Öğrenci sunumu- Eleştiri ve Tartışma
13) Öğrenci sunumu- Eleştiri ve Tartışma
14) Öğrenci sunumu- Eleştiri ve Tartışma

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Brumfit, C.J., & Carter, R. (1986). Literature and Language Teaching. Oxford: Oxford University Press.?Collie, J., & Slater, S. (1988). Literature in the Language Classroom. Cambridge: Cambridge University Press.?Lazar, Gillian, Literature and Language Teaching. (1993). Cambridge University Press.?Wajnryb, R. (2003). Stories: Narrative Activities for the Language Classroom. Cambridge: CUP.?Whiteson, W. (1996). New Way of Using Drama and Literature in Language Teaching. Alexandria: TESOL
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Ara Sınavlar 2 % 50
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Ara Sınavlar 2 13 26
Final 1 21 21
Toplam İş Yükü 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) 1.Ulusal ve uluslararası standartlar açısından öğretmenlik meslegi, İngilizce öğretmenliği ve eğitim teknolojilerine yönelik en yeni bilgiler, araçlar ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlamak.
2) 2.İngilizce dilinin seslerine, eklerine, dilbilgisine, kelimelerine hakim bir biçimde dili etkin olarak kullanır.
3) 3. Dil edinimi teorileri konusundaki bilgisi ile teorileri ve bu alandaki araştırmaları dil öğretiminine uygular.
4) 4. İngilizce öğretiminde kullanılabilecek materyal ve kaynaklara eleştirel bir bakış açısıyla yaklaşarak, sınıf ve öğrenci ihtiyaçlarına göre gerekli biçimde materyal geliştirebilir.
5) 5. İngilizce öğretiminde kullanılabilecek etkili yazılım ve teknolojik kaynaklara ulaşıp bunların uygunluğuna karar vererek etkin biçimde sınıf içinde ve dışında bu kaynakları kullanabilir.
6) 6.Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirmek için çeşitli yöntem ve metodları kullanır.
7) 7. İngilizce öğretim süreçlerini planlar.
8) 8. İngilizce öğretimine uygun sınıf ortamları organize eder.
9) 9. İngilizce bilgi ve kullanma becerisini ölçmek ve değerlendirmek için farklı materyaller ve testler geliştirerek ve öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir.
10) 10. Dil öğrenmede kültürün rolünü ve etkisini ele alan araştırmalara, prensiplere ve metotlara ilişkin bilgisiyle öğrencilerin kültürlerarası iletişim ve pragmatik becerilerini geliştirmek için bunları uygular.
11) 11. Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır, işbirliği içinde çalışarak sorumluluklarını yerine getirir.
12) 12. Mesleki ve etik kural ve ilkeleri göz önünde bulundurur.
13) 13. Dil öğrenimi ve öğretimi alanında yapılan akademik çalışmaları kişisel ve mesleki gelişimi için takip ederek çalışmaların pedagojik etkilerini uygular.
14) 14. Yansıtıcı düşünme ve öğretme kullanarak öğretim becerilerini ve öğretmenlik mesleki yeterliliklerini irdeler.
15) 15. Yaşam boyu öğrenme bilgi ve becerisine ve bilgiye ulaşma yollarına ilişkin bilgisiyle etkili üst bilişsel teknikleri kullanarak bunu öğrencilere aktarır.
16) 16. İlk ve ortaöğretimdeki öğrencilerin ilgilerine, ihtiyaçlarına, bireysel farklılıklarına ve gelişimsel özelliklerine uygun öğrenme stratejilerini ve teknoloji kaynaklarını değerlendirerek kullanır.