ELT3105 Teaching Foreign Languages to Young Learners IBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ELT3105 Çocuklara Yabancı Dil Öğretimi I Bahar
Güz
3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. RUKİYE ÖZLEM ÖZTÜRK
Dersin Amacı:
546/5000
Bu ders sizi Çocuklara İngilizce Öğretiminin (TEYL) teorik ve pratik yönleriyle tanıştırmayı amaçlamaktadır. Daha spesifik olarak, kurs EFL dersliklerinde genç öğrencilere eğitim verirken öğrenme teorileri, küçük çocukların öğrenme stratejileri, öğretme-öğrenme etkinlikleri, sınıf içi yöntem ve tekniklerle ilgili konuları ele almaktadır. Ders ayrıca, genç İngilizce öğrenenlerin öğretimi ve değerlendirilmesinde uygulanacak şarkılar, hikayeler, oyunlar, drama ve görsel materyaller gibi materyalleri de içermektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu kursu başarıyla tamamladıktan sonra, öğrenciler:

• Çocuklarda çeşitli dil gelişimi teorilerine aşina olur.
• Çocuklarla kullanılacak farklı öğrenme stillerini ve stratejilerini açıklar
• Çocukların özelliklerini tanımlar.
• Sınıf oturumlarında tartışılan teoriyi uygular.
• Çocuklarla EFL sınıflarında kullanılacak öğrenme etkinliklerini tasarlar.
• TEYL'in farklı konularında bir poster sunumu hazırlar

Dersin İçeriği


Bu ders, öğrencilerin sınıfta katılımını teşvik eden tartışma, tartışma, beyin fırtınası ve sorgulamaya dayanan öğrenci merkezli olacaktır. Ders iki bileşene dayanacaktır. İlk bileşen genç öğrencilerde dil gelişimi teorisini kapsar ve ilköğretimde kullanılan terminolojiyi vurgular. İkinci bileşen, bu teorilerin pratik öğrenen genç EFL sınıflarında uygulanmasına yöneliktir. Bu tasarım etkileşimli dersler, etkinlik sunumları (ikili çalışma), yansımalar, poster sunumları (grup çalışması) ve işbirlikli öğrenme etkinliklerini içerecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1)
2)
3)
4)
5)
6)
7)
8)
9)
10)
11)
12)
13)
14)

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: • Cameron, L. (2001). Teaching English to Young Learners. Cambridge University Press.
• Selected articles and handouts
Diğer Kaynaklar: http://exchanges.state.gov/englishteaching/forum-journal.html

https://www.eslkidstuff.com/

https://www.fluentu.com/blog/educator-english/esl-activities-for-children/

http://www.bridgetefl.com/5-great-esl-games-for-teaching-english-to-young-learners/

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 25
Ödev 2 % 40
Final 1 % 35
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 65
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 35
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Ödevler 2 24 48
Final 1 35 35
Toplam İş Yükü 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) 1.Ulusal ve uluslararası standartlar açısından öğretmenlik meslegi, İngilizce öğretmenliği ve eğitim teknolojilerine yönelik en yeni bilgiler, araçlar ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlamak.
2) 2.İngilizce dilinin seslerine, eklerine, dilbilgisine, kelimelerine hakim bir biçimde dili etkin olarak kullanır.
3) 3. Dil edinimi teorileri konusundaki bilgisi ile teorileri ve bu alandaki araştırmaları dil öğretiminine uygular.
4) 4. İngilizce öğretiminde kullanılabilecek materyal ve kaynaklara eleştirel bir bakış açısıyla yaklaşarak, sınıf ve öğrenci ihtiyaçlarına göre gerekli biçimde materyal geliştirebilir.
5) 5. İngilizce öğretiminde kullanılabilecek etkili yazılım ve teknolojik kaynaklara ulaşıp bunların uygunluğuna karar vererek etkin biçimde sınıf içinde ve dışında bu kaynakları kullanabilir.
6) 6.Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirmek için çeşitli yöntem ve metodları kullanır.
7) 7. İngilizce öğretim süreçlerini planlar.
8) 8. İngilizce öğretimine uygun sınıf ortamları organize eder.
9) 9. İngilizce bilgi ve kullanma becerisini ölçmek ve değerlendirmek için farklı materyaller ve testler geliştirerek ve öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir.
10) 10. Dil öğrenmede kültürün rolünü ve etkisini ele alan araştırmalara, prensiplere ve metotlara ilişkin bilgisiyle öğrencilerin kültürlerarası iletişim ve pragmatik becerilerini geliştirmek için bunları uygular.
11) 11. Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır, işbirliği içinde çalışarak sorumluluklarını yerine getirir.
12) 12. Mesleki ve etik kural ve ilkeleri göz önünde bulundurur.
13) 13. Dil öğrenimi ve öğretimi alanında yapılan akademik çalışmaları kişisel ve mesleki gelişimi için takip ederek çalışmaların pedagojik etkilerini uygular.
14) 14. Yansıtıcı düşünme ve öğretme kullanarak öğretim becerilerini ve öğretmenlik mesleki yeterliliklerini irdeler.
15) 15. Yaşam boyu öğrenme bilgi ve becerisine ve bilgiye ulaşma yollarına ilişkin bilgisiyle etkili üst bilişsel teknikleri kullanarak bunu öğrencilere aktarır.
16) 16. İlk ve ortaöğretimdeki öğrencilerin ilgilerine, ihtiyaçlarına, bireysel farklılıklarına ve gelişimsel özelliklerine uygun öğrenme stratejilerini ve teknoloji kaynaklarını değerlendirerek kullanır.