İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ELT2104 | Dilbilimi II | Güz | 2 | 0 | 2 | 3 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi SERKAN UYGUN |
Dersin Amacı: | Bu ders öğrencilere dilbilim alanıyla ilgili daha detaylı konulara yönelik bilgiler kazandırmayı amaçlar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Dil hakkındaki doğru ve yanlış inançları listeleyip açıklar. Dilin iletişim amacıyla bağlam içinde kullanımının incelenmesinin önemini tanır. Edimbilim, söylem çözümlemesi, dil tarihçesi, dil değişimi, dil değişkeleri ve toplumsal dilbilim kavramlarını tanımlar ve açıklar. Makrodilbilimin alt dallarındaki önemli kavramları tanımlar ve açıklar. Makrodilbilimin alt dallarındaki önemli terimleri tanımlar ve açıklar. Veri analizi yaparak edimbilim, söylem çözümlemesi, dil tarihçesi, dil değişimi, dil değişkeleri ve toplumsal dilbilim alanlarındaki önemli kavramlara örnekler belirler. Edimbilim, söylem çözümlemesi, dil tarihçesi, dil değişimi, dil değişkeleri ve toplumsal dilbilim alanlarındaki önemli kavramlara günlük hayattan örnekler üretir. |
Dersin içeriği Makrodilbilim, Edimbilim ve dil ve kültür ilişkisiniz inceleyen okumalar ve tartışmaları içermektedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Makro dilbilime giriş | |
2) | Edimbilim I | |
3) | Edimbilim II | |
4) | Söylem Çözümlemesi I | |
5) | Söylem Çözümlemesi II | |
6) | Söylem Çözümlemesi III | |
7) | Dil tarihçesi ve dil değişimi I | |
8) | Dil tarihçesi ve dil değişimi I | |
9) | Dil tarihçesi ve dil değişimi II | |
10) | Dil değişkeleri I | |
11) | Dil değişkenleri II | |
12) | Dil, toplum ve kültür I | |
13) | Dil, toplum ve kültür II | |
14) | Dil, toplum ve kültür III |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Küçük Sınavlar | 2 | % 20 |
Ödev | 6 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 6 | 5 | 30 |
Küçük Sınavlar | 2 | 4 | 8 |
Final | 1 | 9 | 9 |
Toplam İş Yükü | 75 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | 1.Ulusal ve uluslararası standartlar açısından öğretmenlik meslegi, İngilizce öğretmenliği ve eğitim teknolojilerine yönelik en yeni bilgiler, araçlar ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlamak. | |
2) | 2.İngilizce dilinin seslerine, eklerine, dilbilgisine, kelimelerine hakim bir biçimde dili etkin olarak kullanır. | |
3) | 3. Dil edinimi teorileri konusundaki bilgisi ile teorileri ve bu alandaki araştırmaları dil öğretiminine uygular. | |
4) | 4. İngilizce öğretiminde kullanılabilecek materyal ve kaynaklara eleştirel bir bakış açısıyla yaklaşarak, sınıf ve öğrenci ihtiyaçlarına göre gerekli biçimde materyal geliştirebilir. | |
5) | 5. İngilizce öğretiminde kullanılabilecek etkili yazılım ve teknolojik kaynaklara ulaşıp bunların uygunluğuna karar vererek etkin biçimde sınıf içinde ve dışında bu kaynakları kullanabilir. | |
6) | 6.Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirmek için çeşitli yöntem ve metodları kullanır. | |
7) | 7. İngilizce öğretim süreçlerini planlar. | |
8) | 8. İngilizce öğretimine uygun sınıf ortamları organize eder. | |
9) | 9. İngilizce bilgi ve kullanma becerisini ölçmek ve değerlendirmek için farklı materyaller ve testler geliştirerek ve öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. | |
10) | 10. Dil öğrenmede kültürün rolünü ve etkisini ele alan araştırmalara, prensiplere ve metotlara ilişkin bilgisiyle öğrencilerin kültürlerarası iletişim ve pragmatik becerilerini geliştirmek için bunları uygular. | |
11) | 11. Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır, işbirliği içinde çalışarak sorumluluklarını yerine getirir. | |
12) | 12. Mesleki ve etik kural ve ilkeleri göz önünde bulundurur. | |
13) | 13. Dil öğrenimi ve öğretimi alanında yapılan akademik çalışmaları kişisel ve mesleki gelişimi için takip ederek çalışmaların pedagojik etkilerini uygular. | |
14) | 14. Yansıtıcı düşünme ve öğretme kullanarak öğretim becerilerini ve öğretmenlik mesleki yeterliliklerini irdeler. | |
15) | 15. Yaşam boyu öğrenme bilgi ve becerisine ve bilgiye ulaşma yollarına ilişkin bilgisiyle etkili üst bilişsel teknikleri kullanarak bunu öğrencilere aktarır. | |
16) | 16. İlk ve ortaöğretimdeki öğrencilerin ilgilerine, ihtiyaçlarına, bireysel farklılıklarına ve gelişimsel özelliklerine uygun öğrenme stratejilerini ve teknoloji kaynaklarını değerlendirerek kullanır. |