ELT2103 Linguistics IBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ELT2103 Dilbilimi I Bahar
Güz
2 0 2 3
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi SERKAN UYGUN
Dersin Amacı: *kuramsal dilbilimin bilimsel yaklaşımları aracılığıyla dilin doğasını öğrenmek
*dil ve iletişim arasındaki farkı ayırdedebilme bilgisini kazanmak
*‘dilbilgisi’ kavramının teknik manası kavramak
*konuşurken çıkarılan seslerin yankılanım ve mafsallı değerlendirmesini bu seslerin zihindeki temsiliyle karşılaştırmalı olarak incelemek
*sözcüklerin ve farklı cümle yapılarının içsel yapılarını incelemek

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarılyla tamamlayana öğrenciler;
*dilbilim alanının ve insan dillerinin analitik bir çalışmasının genel bir kavrayışına sahip olacaktırlar.
*dilbilimin temel beş alanı olan sesbilgisi, sesbilim, biçimbilim, tümcebilim ve anlambilim/edimbilim hakkında bir farkındalık kazanacaktırlar.
*bilimsel düşüncenin ve bilimsel kuramsallaştırmanın genel ilkelerini uygulayarak dilbilgisel veriyi inceleyebilecektirler.

Dersin İçeriği

Öğrencilere dil çalışmalarına, dilin yapısal özelliklerine, dil ve beyin arasındaki ilişkiye ve de dilin insanlara özgü olmasına dair bir giriş sağlamak.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dilbilime Kısa bir Giriş / Bilinçdışı Dilbilgimiz / İnsan Dilleri ile Hayvanların İletişim Sistemleri Arasındaki Farklar Ch.1 – (Fromkin, V, Rodman R. & N. Hyams, 2013)
2) Sesbilgisi: Uluslararası Fonetik Alfabesi Ch.5 – (Fromkin, V, Rodman R. & N. Hyams, 2013)
3) Sesbilgisi: Ünsüzler Ch.5 – (Fromkin, V, Rodman R. & N. Hyams, 2013)
4) Sesbilgisi: Ünlüler Ch.5 – (Fromkin, V, Rodman R. & N. Hyams, 2013)
5) Sesbilim Ch.6 – (Fromkin, V, Rodman R. & N. Hyams, 2013) Assignment 1 Due
6) Sesbilim Ch.6 – (Fromkin, V, Rodman R. & N. Hyams, 2013)
7) Biçimbilim Ch.2 – (Fromkin, V, Rodman R. & N. Hyams, 2013)
8) Biçimbilim Ch.2 – (Fromkin, V, Rodman R. & N. Hyams, 2013) Assignment 2 Due / Quiz 1
9) Biçimsel-Sesbilim Ch.2 – (Fromkin, V, Rodman R. & N. Hyams, 2013)
10) Tümcebilim Ch.3 – (Fromkin, V, Rodman R. & N. Hyams, 2013)
11) Tümcebilim Ch.3 – (Fromkin, V, Rodman R. & N. Hyams, 2013) Assignment 3 Due / Quiz 2
12) Tümcebilim Ch.3 – (Fromkin, V, Rodman R. & N. Hyams, 2013)
13) Anlambilim Ch.4 – (Fromkin, V, Rodman R. & N. Hyams, 2013) Assignment 4 Due
14) Edimbilim Ch.4 – (Fromkin, V, Rodman R. & N. Hyams, 2013) Quiz 3

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Fromkin, V, Rodman R. & N. Hyams (2013). An Introduction to Language, 10th ed., Cengage Learning
Diğer Kaynaklar: Kişisel Ders Notları

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Küçük Sınavlar 2 % 20
Ödev 6 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Ödevler 6 5 30
Küçük Sınavlar 2 4 8
Final 1 9 9
Toplam İş Yükü 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) 1.Ulusal ve uluslararası standartlar açısından öğretmenlik meslegi, İngilizce öğretmenliği ve eğitim teknolojilerine yönelik en yeni bilgiler, araçlar ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlamak.
2) 2.İngilizce dilinin seslerine, eklerine, dilbilgisine, kelimelerine hakim bir biçimde dili etkin olarak kullanır.
3) 3. Dil edinimi teorileri konusundaki bilgisi ile teorileri ve bu alandaki araştırmaları dil öğretiminine uygular.
4) 4. İngilizce öğretiminde kullanılabilecek materyal ve kaynaklara eleştirel bir bakış açısıyla yaklaşarak, sınıf ve öğrenci ihtiyaçlarına göre gerekli biçimde materyal geliştirebilir.
5) 5. İngilizce öğretiminde kullanılabilecek etkili yazılım ve teknolojik kaynaklara ulaşıp bunların uygunluğuna karar vererek etkin biçimde sınıf içinde ve dışında bu kaynakları kullanabilir.
6) 6.Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirmek için çeşitli yöntem ve metodları kullanır.
7) 7. İngilizce öğretim süreçlerini planlar.
8) 8. İngilizce öğretimine uygun sınıf ortamları organize eder.
9) 9. İngilizce bilgi ve kullanma becerisini ölçmek ve değerlendirmek için farklı materyaller ve testler geliştirerek ve öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir.
10) 10. Dil öğrenmede kültürün rolünü ve etkisini ele alan araştırmalara, prensiplere ve metotlara ilişkin bilgisiyle öğrencilerin kültürlerarası iletişim ve pragmatik becerilerini geliştirmek için bunları uygular.
11) 11. Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır, işbirliği içinde çalışarak sorumluluklarını yerine getirir.
12) 12. Mesleki ve etik kural ve ilkeleri göz önünde bulundurur.
13) 13. Dil öğrenimi ve öğretimi alanında yapılan akademik çalışmaları kişisel ve mesleki gelişimi için takip ederek çalışmaların pedagojik etkilerini uygular.
14) 14. Yansıtıcı düşünme ve öğretme kullanarak öğretim becerilerini ve öğretmenlik mesleki yeterliliklerini irdeler.
15) 15. Yaşam boyu öğrenme bilgi ve becerisine ve bilgiye ulaşma yollarına ilişkin bilgisiyle etkili üst bilişsel teknikleri kullanarak bunu öğrencilere aktarır.
16) 16. İlk ve ortaöğretimdeki öğrencilerin ilgilerine, ihtiyaçlarına, bireysel farklılıklarına ve gelişimsel özelliklerine uygun öğrenme stratejilerini ve teknoloji kaynaklarını değerlendirerek kullanır.