ELT1106 Oral Communication Skills IIBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ELT1106 Sözlü İletişim Becerileri II Bahar
Güz
2 0 2 3
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. ALİ ÖZTÜFEKÇİ
Dersin Amacı: 1. Öğrencilerin ELT1014'te edindikleri sözlü iletişim becerilerini derinleştirebilecekleri bir forum sağlamak.
2. Öğrencileri retorik ve söylem temel kavramları ile tanıştırmak.
3.Öğretmenlere ve konuşmanın amaçlarına göre konuşmalarını hazırlamada ve taslak hazırlamada öğrencilerin deneyim kazanmalarına yardımcı olmak.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, sözlü bağlamlarda fikirlerin etkili bir şekilde dile getirilmesi için önemli araçlar edinmiştir. Bu araçlar şunları içerir:
1.Aramaya odaklanma
2. Doğa bilinci
3. Sözel olmayan iletişimin daha derin anlaşılması
İyi organize edilmiş bir konuşmaya katkıda bulunan iç organizasyonun tanınması

Dersin İçeriği

Sınıf çalışması, hem resmi hem de gayri resmi bağlamlarda etkili dil kullanımı geliştirmeyi amaçlar. Sınıf etkinlikleri, farklı amaçlar için farklı iletişim türlerini kullanma aracı olarak bilgi boşluğu, ikna, tartışma, tartışma ve rol oynama biçimini alır. Sözlü İletişim, en önemli vurgu alanını temsil eder; Çünkü, öğretmen adaylarının İngilizce'de sözlü yeterliliğini geliştirmek, etkili İngilizce öğretmenlerinin yetiştirilmesi için önemli bir adımdır. Öğrenciler hazırladıkları konuşmaların niteliğine ve sunumuna göre değerlendirilir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders programı ve ders tanıtımı; Impromptu incelemesi
2) Impromptu Konuşma / Yaşam analizi
3) İzleyicileri Analiz Etmek; Dil ve Teslimatı Kullanma
4) Özel günler ve hatıra konuşmaları
5) Hatıra Konuşma Sunumları
6) Hikaye Anlatma Yöntemleri
7) Öyküleme Yöntemleri ve Sunumları
8) İkna ve İkna Yöntemlerine Konuşma
9) İkna ve İkna Yöntemlerine Konuşma (devam)
10) İkna edici Konuşma Sunumları
11) İkna edici Konuşma Sunumları (devam)
12) Daha Derin Tartışma ve Çapraz Sınav Teknikleri
13) Sınıf Tartışmaları
14) Eleştirel Konuşma Analizi ve Uygulaması

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Lucas, E. S.(2001-7th Edition). The Art of Public Speaking. New York: McGraw-Hill Companies Inc.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 0
Ödev 13 % 60
Sunum 1 % 15
Final 1 % 25
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 75
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 25
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 3 2 6
Sunum / Seminer 1 5 5
Ödevler 10 3 30
Final 1 6 6
Toplam İş Yükü 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) 1.Ulusal ve uluslararası standartlar açısından öğretmenlik meslegi, İngilizce öğretmenliği ve eğitim teknolojilerine yönelik en yeni bilgiler, araçlar ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlamak.
2) 2.İngilizce dilinin seslerine, eklerine, dilbilgisine, kelimelerine hakim bir biçimde dili etkin olarak kullanır.
3) 3. Dil edinimi teorileri konusundaki bilgisi ile teorileri ve bu alandaki araştırmaları dil öğretiminine uygular.
4) 4. İngilizce öğretiminde kullanılabilecek materyal ve kaynaklara eleştirel bir bakış açısıyla yaklaşarak, sınıf ve öğrenci ihtiyaçlarına göre gerekli biçimde materyal geliştirebilir.
5) 5. İngilizce öğretiminde kullanılabilecek etkili yazılım ve teknolojik kaynaklara ulaşıp bunların uygunluğuna karar vererek etkin biçimde sınıf içinde ve dışında bu kaynakları kullanabilir.
6) 6.Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirmek için çeşitli yöntem ve metodları kullanır.
7) 7. İngilizce öğretim süreçlerini planlar.
8) 8. İngilizce öğretimine uygun sınıf ortamları organize eder.
9) 9. İngilizce bilgi ve kullanma becerisini ölçmek ve değerlendirmek için farklı materyaller ve testler geliştirerek ve öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir.
10) 10. Dil öğrenmede kültürün rolünü ve etkisini ele alan araştırmalara, prensiplere ve metotlara ilişkin bilgisiyle öğrencilerin kültürlerarası iletişim ve pragmatik becerilerini geliştirmek için bunları uygular.
11) 11. Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır, işbirliği içinde çalışarak sorumluluklarını yerine getirir.
12) 12. Mesleki ve etik kural ve ilkeleri göz önünde bulundurur.
13) 13. Dil öğrenimi ve öğretimi alanında yapılan akademik çalışmaları kişisel ve mesleki gelişimi için takip ederek çalışmaların pedagojik etkilerini uygular.
14) 14. Yansıtıcı düşünme ve öğretme kullanarak öğretim becerilerini ve öğretmenlik mesleki yeterliliklerini irdeler.
15) 15. Yaşam boyu öğrenme bilgi ve becerisine ve bilgiye ulaşma yollarına ilişkin bilgisiyle etkili üst bilişsel teknikleri kullanarak bunu öğrencilere aktarır.
16) 16. İlk ve ortaöğretimdeki öğrencilerin ilgilerine, ihtiyaçlarına, bireysel farklılıklarına ve gelişimsel özelliklerine uygun öğrenme stratejilerini ve teknoloji kaynaklarını değerlendirerek kullanır.