İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ELT1108 | Dinleme ve Sesletim II | Bahar Güz |
2 | 0 | 2 | 3 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | |
Dersin Amacı: | ELT1107 Dinleme ve Sesletim II dersi, öğrencilere not alma, tahmin etme, özel ve ayrıntılı bilgi çıkarma, bağlamdan anlam tahmin etme ve özü anlama; ses bilgisi; röportajlar, filmler, şarkılar, konferanslar, TV şovları ve farklı İngilizce aksanlarının haber yayınları gibi işitsel otantik dinleme materyaller ile desteklemeyi amaçlar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Dersin sonunda, öğrenciler şunları yapabilmelidir: • doğru ve anlaşılır İngilizce üretmek, • hızlı konuşulan İngilizceyi daha rahat dinlemek, • ritmik olarak uygun cümleler (yani, hem ana dili hem ana dili olmayan konuşmacılar tarafından kolayca anlaşılabilecekleri) üretmek, • İlk, orta ve son kelimelerde ünsüz ve ünlü kümelerini tanımlamak ve sözcük sınırları boyunca kullanmak (örneğin, bağlı konuşma), • Türk öğrenciler için fonetik alfabeye ve sorunlu seslere özel vurgu yaparak, segmental düzeyde telaffuz becerilerini geliştirmek, • Kelime vurgusu, cümle vurgusu, tonlama ve bağlantı kurmaya odaklanarak, üst düzey bir seviyede telaffuz becerilerini geliştirmek, • Akademik ve günlük İngilizce dillerinde öğrencilerin dinleme becerilerini ve stratejilerini geliştirmek, • Sözlü iletişim ve dinleme anlayışlarını geliştirmek için stratejiler uygulamak, • İngilizcenin farklı yerli ve yerli olmayan aksanlarına aşina olmak |
Bu ders, anadili İngilizce olmayan öğrencilerin fonksiyonel anlaşılırlık, işlevsel iletişim kurabilmeleri, özgüvenlerini arttırmaları ve konuşma izleme yeteneklerini kazanmalarına yardımcı olmak için tasarlanmıştır. Bu, iletişimsel bir görev sırasında telaffuzlarının daha iyi kontrol edilmesini, iletişimsel bir bozulmadan daha hızlı iyileşmeyi ve kendiliğinden konuşma sırasında genel anlaşılırlığı gerektirir. Elbette not alma, tahmin etme, özel ve ayrıntılı bilgileri çıkarma, bağlamdan anlam tahmin etme ve içeriğe dayalı faaliyetler yoluyla anlam kazanma gibi üst düzey dinleme becerileri ve stratejileri üzerinde durulacaktır. Öğrencilere, ünlüler, ünsüzler, kelimelerin vurgusu, ritim ve tonlama gibi dinlemenin temel ilkeleri ve sesbilgisi sağlanacaktır. Ders boyunca, öğrenciler röportajlar, filmler, şarkılar, konferanslar, TV şovları ve haber yayınları gibi işitsel otantik dinleme materyallerine de maruz kalacaklardır. Bu ders ayrıca, öğrenci öğretmenleri için dünyanın dört bir yanında konuşulan İngilizcenin farklı aksanlarına karşı güçlü bir hassasiyetle donatmayı amaçlamaktadır. Grup ve ikili çalışma yoluyla işbirlikli öğrenme teşvik edilecektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Introduction to the course | |
2) | Consonant Clusters (7-8-9) | |
3) | Stress in words and phrases (10-15) | |
4) | Stress in words and phrases (15-17) | |
5) | Stress in words and phrases (17-20) | |
6) | Stressed and Unstressed syllables (21-24) | |
7) | Foreign words (deja-vu, etc.) Features of fluent speech | |
8) | Organising information in conversation | |
9) | Mid-term & Presentations | |
10) | Presentations | |
11) | Intonation in telling, asking and aswering | |
12) | Introduction to World Englishes | |
13) | Connected Speech (Ellision & Assimilation) | |
14) | Pronunciation in formal settings (54-55-56) & Wrap-up |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Hewings, M. 2006. English Pronunciation in Use (advanced). Cambridge University Press 2. Bowler, B., Cunningham, S.(2000). New Headway Pronunciation: Upper-Intermediate. Oxford University Press. 3. Course handouts 4. PPTs 5. Videos |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Küçük Sınavlar | 3 | % 15 |
Ödev | 5 | % 20 |
Sunum | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 30 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 70 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 30 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sunum / Seminer | 1 | 5 | 5 |
Ödevler | 5 | 5 | 25 |
Küçük Sınavlar | 3 | 3 | 9 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 75 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | 1.Ulusal ve uluslararası standartlar açısından öğretmenlik meslegi, İngilizce öğretmenliği ve eğitim teknolojilerine yönelik en yeni bilgiler, araçlar ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlamak. | 3 |
1) | 1 İngilizceyi iyi konuşur ve İngiliz Dilinin eğitimiyle ve pedagojik formasyonuyla ilgili kavramları etkili kulanır. 2 Yabancı dil eğitimiyle ilgili öğretim programlarını, yaklaşımlarını , yöntemlerini ve ölçme değerlendirme bilgisini kullanır. 3 Öğrencilerin gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji yöntem ve tekniklerini uygular. 4 Öğrencilerin ihtiyaçları doğrultusunda konuyla ilgili uygun materyal geliştirir. 5 Teknolojiyi yabancı dil eğitimi uygulamalarında entegre eder. | |
2) | 2.İngilizce dilinin seslerine, eklerine, dilbilgisine, kelimelerine hakim bir biçimde dili etkin olarak kullanır. | 5 |
3) | 3. Dil edinimi teorileri konusundaki bilgisi ile teorileri ve bu alandaki araştırmaları dil öğretiminine uygular. | |
4) | 4. İngilizce öğretiminde kullanılabilecek materyal ve kaynaklara eleştirel bir bakış açısıyla yaklaşarak, sınıf ve öğrenci ihtiyaçlarına göre gerekli biçimde materyal geliştirebilir. | |
5) | 5. İngilizce öğretiminde kullanılabilecek etkili yazılım ve teknolojik kaynaklara ulaşıp bunların uygunluğuna karar vererek etkin biçimde sınıf içinde ve dışında bu kaynakları kullanabilir. | |
6) | 6.Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirmek için çeşitli yöntem ve metodları kullanır. | 3 |
7) | 7. İngilizce öğretim süreçlerini planlar. | |
8) | 8. İngilizce öğretimine uygun sınıf ortamları organize eder. | |
9) | 9. İngilizce bilgi ve kullanma becerisini ölçmek ve değerlendirmek için farklı materyaller ve testler geliştirerek ve öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. | 1 |
10) | 10. Dil öğrenmede kültürün rolünü ve etkisini ele alan araştırmalara, prensiplere ve metotlara ilişkin bilgisiyle öğrencilerin kültürlerarası iletişim ve pragmatik becerilerini geliştirmek için bunları uygular. | 2 |
11) | 11. Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır, işbirliği içinde çalışarak sorumluluklarını yerine getirir. | 5 |
12) | 12. Mesleki ve etik kural ve ilkeleri göz önünde bulundurur. | 5 |
13) | 13. Dil öğrenimi ve öğretimi alanında yapılan akademik çalışmaları kişisel ve mesleki gelişimi için takip ederek çalışmaların pedagojik etkilerini uygular. | 3 |
14) | 14. Yansıtıcı düşünme ve öğretme kullanarak öğretim becerilerini ve öğretmenlik mesleki yeterliliklerini irdeler. | |
15) | 15. Yaşam boyu öğrenme bilgi ve becerisine ve bilgiye ulaşma yollarına ilişkin bilgisiyle etkili üst bilişsel teknikleri kullanarak bunu öğrencilere aktarır. | 2 |
16) | 16. İlk ve ortaöğretimdeki öğrencilerin ilgilerine, ihtiyaçlarına, bireysel farklılıklarına ve gelişimsel özelliklerine uygun öğrenme stratejilerini ve teknoloji kaynaklarını değerlendirerek kullanır. |